2016-09-04, 15:23
Medlem
knullklassons avatar
Benjamin Löfquist, 19, från Helsingborg blev kränkt av tvättrådslappen i sina nyinköpta jeans.

Citat:
På tvättrådslappen stod det två separata instruktioner – en för kvinnor, och en för män. Kvinnoinstruktionen var de riktiga tvättråden, medan männen fick följande råd: "Don't even try, just give to:", följt av en pil till ordet "women".
Citat:
– Jag klippte av den på en gång, det kändes så sunkigt och ofräscht att jag inte ville gå runt med det på mina byxor, säger Benjamin.

– Det förmedlar ett negativt budskap mot båda könen. Dels att män inte skulle kunna tvätta, och framför allt att det enda kvinnor duger till är att tvätta, säger Benjamin Löfquist och fortsätter:

– Det är sexistiskt, helt enkelt.
http://www.expressen.se/kvallsposten/benjamins-chock-over-tvattlappen-i-jeansen/

Vad är det i vårt samhälle som gör att en 19-åring man (om han nu identifierar sig som det) brusar upp över det här och känner sig kränkt? Hur fan har det kunnat bli så här? Går det ens att skämta om (kvinnliga) könsroller nuförtiden utan att människor ska falla ned till marken avsvimmade av chock?
Citera
2016-09-04, 15:26
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Benjamin Löfquist, 19, från Helsingborg blev kränkt av tvättrådslappen i sina nyinköpta jeans.

http://www.expressen.se/kvallsposten/benjamins-chock-over-tvattlappen-i-jeansen/

Vad är det i vårt samhälle som gör att en 19-åring man (om han nu identifierar sig som det) brusar upp över det här och känner sig kränkt? Hur fan har det kunnat bli så här? Går det ens att skämta om (kvinnliga) könsroller nuförtiden utan att människor ska falla ned till marken avsvimmade av chock?
Typiskt att tillverkaren pudlar. Mer kudos när dom står bakom skämtet (för ingen kan väl på allvar tro något annat).
Citera
2016-09-04, 15:30
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
En kompis hade en t-shirt med en sån tvättlapp i gymnasiet. Alla tyckte det var rätt kul som jag minns det, både killarna och tjejerna. Tråkigt att folk ska vara så jävla skitnödiga nuförtiden.
Citera
2016-09-04, 15:33
Medlem
DrRagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson

Tycker det var lite roligt, trots att jag kan tvätta hjälpligt.

Men han, Benjamin, drar ju helt fel slutsats. Det enda lappen insinuerar är att män inte kan tvätta och att kvinnor kan. Den säger inget om kvinnans övriga förmågor.
Citera
2016-09-04, 15:36
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Haha, vilken rotlös trasig jävla individ.
Tänk om motsvarande lapp suttit på en vertygslåda, "Don´t even try, give to" och pil på en man.

Jag är av den bestämda uppfattningen att såna här svepande "kränkningar" är positivt för ett samhälle. Humor är viktigt, synd att Benjamin tycker det är viktigare att bli kränkt.

Jag vågar gissa att Benjamin är homofil och likt en kvinna tycker tvättkunskap är extremt viktigt, bara att han läser tvättlappen tyder ju på det. En normal man är kass på att tvätta och ser humorn i lappen. Supertvättaren Benjamin blev kränkt.
Citera
2016-09-04, 15:43
Medlem
nedboys avatar
Det är så roligt med alla dessa kränkta människor. På bilden så ser det ut som en 19 årig man är på väg att gråta för att han känner sig så kränkt av en tvättlapp.

Det tråkiga med historian är att begåvade människor får svårare och svårare för att skämta och använda sin humor bara för att friska med autist-liknande syndrom får sån uppmärksamhet. Tycker inte jag att det är roligt så skrattar jag helt enkelt inte och tar på mig byxan. Hur enkelt som helst.

Citera
2016-09-04, 15:45
Medlem
Benjamin är en curladunge som blivit hjärntvättad av samhället och inte ser verkliga problem och blir istället kränkt av minsta lilla och vill till mamma för att få snuttefilt.

Förstår ni hur illa det ligger till med Sverige när verkliga problem läggs åt sidan och sådana som Benjamin får plats?

Jag som man vet och sköter all tvätt när och om det behövs om tid finns annars gör frugan det men texten på tvättlappen var hur rolig som helst och även min fru tyckte det.

Att människor i Sverige som är söndercurlade, hjärntvättade och inte kan tåla minsta lilla visar hur illa det är med landet.

Lättkränkta homofiler.

Kan han inte se det komiska i det så är det han som har problem med normer och annat.

Citat"Dels att män inte skulle kunna tvätta, och framför allt att det enda kvinnor duger till är att tvätta, säger Benjamin Löfquist och fortsätter:
– Det är sexistiskt, helt enkelt."

Han säger själv att det enda kvinnor duger till är att tvätta, ingenstans på tvättlappen står
det så, det betyder att Benjamin Själv har problem med tankar och åsikter som
tänker på dettavis.
Senast redigerad av Sdnf 2016-09-04 kl. 15:50.
Citera
2016-09-04, 15:45
Medlem
systemkollapss avatar
I ett annat land i en annan tidszon gråter ett barn för att hen inte fått riktigt med mat och vatten på flera dagar. Här i Sv gråter hen över en tvättlappa Alla som är normalt utvecklade kan se ett skämt för vad det är.
Citera
2016-09-04, 15:47
Medlem
Lilla Benjamin är enbart ute efter PK-poäng, ryggdunkar och likes.
För så här blåst kan väl ingen vara, på riktigt?
Citera
2016-09-04, 15:52
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lepaca
Lilla Benjamin är enbart ute efter PK-poäng, ryggdunkar och likes.
För så här blåst kan väl ingen vara, på riktigt?
Hade Benjamin drivit ett hotell, hade jag avbokat mina bokningar!
Skämt åsido. Jag tror att "offerartiklarna" kommer att minska framöver. Samhället blir hårdare för varje dag som går, då kan man inte lipa över dumma tvättlappar.
Citera
2016-09-04, 15:59
Medlem
Pfaltzs avatar
Vilken tragisk individ, och vilket tragisk samhälle som fostrat en sån som den. Eller är det något genetiskt? Kunde inte undgå lägga märke till det röda hipsterskägget, galenskapen kanske ärvs med samma anlag?
Citera
2016-09-04, 16:03
Medlem
beardbraids avatar
Jag tycker Benjamin kunde köpa ett par riktiga jeans för män som man antingen inte tvättar alls eller kör i 90 grader för att återställa krympmånen. Benjamins jeans är garanterat fulla med elastan och den som lider av deras tvätt är barnet som slipar dem för 50 öre i timmen så Benjamin skall se cool ut. Fast Benjamin tycker säkert det är bra att rasifierade barn får jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in