Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-08, 12:43
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Man får dessutom ta med i beräkningen att just 5 km fritt inte är någon favoritdistans för Stina - tempot kanske inte passar hennes teknik, vad vet jag. Stina är uppenbarligen i sitt livs form, men var ändå klart slagen av både en ringrostig Kalla och Settlin senast.

1. Diggins 12:45.6
4. Kalla +14.9
12. Settlin +30.5
20. Nilsson +40.5

https://data.fis-ski.com/dynamic/results.html?sector=CC&competitorid=150389&raceid= 27753

Klart man vill ha den bästa spurtaren på sista sträckan, men i Stinas fall är jag ändå tveksam - framför allt när man sett vad Kalla kan göra när hon är som bäst.

Är väl bara titta på vad Stina gjorde på slutsträckan i VM-stafetten i Falun. Eller kolla hur Stina åkte i andra halvan i skiathlonloppet. Går inte jämföra vad Stina gjort på 5 km fritt med intervallstart. Kalla har inte en chans om det blir spurt om hon kör fjärdesträckan.
2017-01-08, 13:15
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Är väl bara titta på vad Stina gjorde på slutsträckan i VM-stafetten i Falun. Eller kolla hur Stina åkte i andra halvan i skiathlonloppet. Går inte jämföra vad Stina gjort på 5 km fritt med intervallstart. Kalla har inte en chans om det blir spurt om hon kör fjärdesträckan.

Sotji 2014.
Med det sagt vet jag att det loppet verkligen inte är representativt för en damstafett.
2017-01-08, 13:18
Medlem
Jaxxxs avatar
Tror ni man kommer köra Ebba i VM-stafetten redan i år? Hon är väl helt oprövad där.
Stafett i Ulricehamn om 2 veckor, tror ni man kör bästa laget där?
2017-01-08, 13:23
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Tror ni man kommer köra Ebba i VM-stafetten redan i år? Hon är väl helt oprövad där.
Stafett i Ulricehamn om 2 veckor, tror ni man kör bästa laget där?
Ska Stina vinna sprintcupen lär hon köra toblach och avstå Ulricehamn
När småbarnen drar till USA vet jag inte
2017-01-08, 13:26
Medlem
Alkibiadess avatar
Jag tycker det är bättre att Stina står över Toblach och åker i Ulricehamn istället.
2017-01-08, 13:30
Medlem
Citat:
Jag tycker det är bättre att Stina står över Toblach och åker i Ulricehamn istället.
Varför?

Hon bör väl ha sprintcupen som mål denna säsong, och då är Toblach en given helg. Förra året gick det ju dessutom otroligt bra helgen efter TDS, det handlar ju ändå mest om att vila så jag tror knappast att en sprinthelg i Toblach förändrar särskilt mycket i träningsupplägget nu framåt.
2017-01-08, 13:32
Medlem
Holgersons avatar
Eftersom att tävlingstråden för TdS tagits över av flashbacks mörka materia så skriver jag här i stället.

Med lite distans till Stinas insats i årets tour – hur ska vi värdera den?
Johaug och Björgen är två vinnarkandidater och de medverkar inte. Men i övrigt är toppeliten med (Kowa har gjort sitt i TdS), och Stina vinner fyra etapper (FYRA!) och lyckas, med ryggen mot repet, dingla sig in på en pallplats i tävlingen. Jag vill mena att det är det mest anmärkningsvärda som hänt i dameliten på väldigt länge och att hennes steg i distansåkningen, som först såg ut som baby steps (i fjol var det ju lite ett steg framåt, två steg bakåt) har visat sig vara sjumilakliv.

Hur ska vi förhålla oss till Stina Nilsson efter detta? Ska vi börja prata medaljer i distanslopp i Lahti nu? Vad är det som händer?
2017-01-08, 13:34
Medlem
Citat:

När sker loppet i Ulricehamn?
Är boendes i närheten nämligen.
2017-01-08, 13:38
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
När sker loppet i Ulricehamn?
Är boendes i närheten nämligen.

21-22 januari. Där stafetten är på söndagen den 22:e.
Kommer med att befinna mig på plats. Så Stina och ett starkt stafettlag, Ja tack.
2017-01-08, 13:45
Medlem
Kan nästan vara smart vara kvar i Italien slippa resa hem när man är sliten kostar ju på de med...nu några dagars återhämtnings träning i Italien .. och sedan tävla nästa helg. Jag tycker de låter som ett förnuftigt upplägg. får se hur Stina tänker

Åkare till nästa helg: Ida Stina Hanna Anna D Jonna vem till? Öberg Sömskar Maja Settlin
2017-01-08, 13:49
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Varför?

Hon bör väl ha sprintcupen som mål denna säsong, och då är Toblach en given helg. Förra året gick det ju dessutom otroligt bra helgen efter TDS, det handlar ju ändå mest om att vila så jag tror knappast att en sprinthelg i Toblach förändrar särskilt mycket i träningsupplägget nu framåt.

Jag tycker inte sprintcupen är så viktig, jag tycker det är viktigare att åka på hemmaplan.
2017-01-08, 13:52
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Åkare till nästa helg: Ida Stina Hanna Anna D Jonna vem till? Öberg Sömskar Maja Settlin

Tveksam till Öberg, Sömskar och Maja. Varför åkte inte de i Lahti? Tycker Nordström eller Settlin kan få sista platsen (utöver de fem du nämnde först).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in