2005-12-07, 18:13
Medlem
Ninja-Rubens avatar
Igår blev jag sugen på att börja rulla egna cigaretter, eftersom att jag fick se en rullmaskin (och så vill jag lära mej kunna rulla egna haschjollar också ) och så har jag en kompis som rullar eget, så jag ville inte vara sämre. Köpte den, några papper och tobak. Sen när jag väl var hemma så kom jag på att man kanske behövde filter också, så jag gick till närmsta turkbutik och frågade ifall dom hade några.

- "Jovisst" sa han. "Vad ska du ha? Light eller original?" frågade han och pekade på ett par 1.5 decimeter höga paket märkta John Silver.
- "Original". Light är för kvinnor. I varje fall så fick jag punga ut med 20 spänn, och killen plockar fram paketet som visar sej vara skitstort! Förhållandevis alltså.. För det står 100 styck på den, och jag blev lite fundersam, eftersom att det borde nog få plats med flera i ett paket som är 4.5cm * 9cm * 14.5cm stort.

Hursomhelst så orkade jag inte kolla skiten där, utan gick glad i hågen hem och skulle börja rulla. Men när jag väl var där så öppnade jag paketet, och ut flyger en miljon cigaretter!
Trodde jag... Det visar sej vara cigaretter utan nåt kött i sej.. Tomma pappershylsor försedda med ett litet filter. Nu börjar jag fundera hur fasen man ska göra med en sån här? Inte fan kan man sitta och pula ner tobaken för hand väl?! Och att skala av papprena från varje jäkla liten cigarett för att få tag på ett filter låter ju bara... dumt.

Mina frågor är:
1. Vad har jag råkat köpa för skit?
2. Kan jag klara mej med mina vanliga tillbehör för att kunna använda dom här, eller behöver jag köpa nåt nytt?
3. Vem ska jag spöa upp? Turken som sålde det till mej utan att varna mej, eller han som uppfann skiten?
4. Varför finns dom? Antingen rullar man eget, eller så köper man färdiga. Simple as that.
5. Har detta varit uppe innan?

/Mr. Ninja
Citera
2005-12-07, 18:28
Medlem
brrrs avatar
Finns en "maskin" där man stoppar in tobaken så sätter man på dom tomma ciggen och sen drar man maskinen bakåt då fylls pappret med tobaken sen är det bara och röka.

Du får ha överseende med att jag är dålig på att förklara kommer inte på hur jag ska förklara annars
Citera
2005-12-07, 18:29
Medlem
Mad Fer Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja-Ruben
Igår blev jag sugen på att börja rulla egna cigaretter, eftersom att jag fick se en rullmaskin (och så vill jag lära mej kunna rulla egna haschjollar också ) och så har jag en kompis som rullar eget, så jag ville inte vara sämre. Köpte den, några papper och tobak. Sen när jag väl var hemma så kom jag på att man kanske behövde filter också, så jag gick till närmsta turkbutik och frågade ifall dom hade några.

- "Jovisst" sa han. "Vad ska du ha? Light eller original?" frågade han och pekade på ett par 1.5 decimeter höga paket märkta John Silver.
- "Original". Light är för kvinnor. I varje fall så fick jag punga ut med 20 spänn, och killen plockar fram paketet som visar sej vara skitstort! Förhållandevis alltså.. För det står 100 styck på den, och jag blev lite fundersam, eftersom att det borde nog få plats med flera i ett paket som är 4.5cm * 9cm * 14.5cm stort.

Hursomhelst så orkade jag inte kolla skiten där, utan gick glad i hågen hem och skulle börja rulla. Men när jag väl var där så öppnade jag paketet, och ut flyger en miljon cigaretter!
Trodde jag... Det visar sej vara cigaretter utan nåt kött i sej.. Tomma pappershylsor försedda med ett litet filter. Nu börjar jag fundera hur fasen man ska göra med en sån här? Inte fan kan man sitta och pula ner tobaken för hand väl?! Och att skala av papprena från varje jäkla liten cigarett för att få tag på ett filter låter ju bara... dumt.

Mina frågor är:
2. Kan jag klara mej med mina vanliga tillbehör för att kunna använda dom här, eller behöver jag köpa nåt nytt?
3. Vem ska jag spöa upp? Turken som sålde det till mej utan att varna mej, eller han som uppfann skiten?
4. Varför finns dom? Antingen rullar man eget, eller så köper man färdiga. Simple as that.

/Mr. Ninja

Du har fått tag på såna där hylsor som John silver lanserade för 8-10 år sen. Man hade någon maskin man fyllde med tobak, sen stoppade man in hylsan i nått litet hål så drog man hylsan fram och tillbak en gång så fylldes den med tobak.
Vad jag minns iaf
Citera
2005-12-07, 18:38
Medlem
GaiNs avatar
Citat:

Mina frågor är:

/Mr. Ninja

Du behöver en: http://www.john-silver.se/site/samla...behor/0006.JPG (den längst upp).

Edit: Kolla illutrationer på: http://www.john-silver.se/site/?page=4&typ=8&start=1
Citera
2005-12-07, 21:04
Medlem
Ninja-Rubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Du behöver en: http://www.john-silver.se/site/samla...behor/0006.JPG (den längst upp).

Edit: Kolla illutrationer på: http://www.john-silver.se/site/?page=4&typ=8&start=1
Aw, man.. Såna där ser ganska ovanliga ut, iallafall här nere i Karlskrona. Hur mycket kostar en sån där helvetesmaskin nu för tiden? Med tanke på att den kostade 50 spänn då, och rullmaskinen brevid kostade runt 10 (köpte min för 70) så kan den inte vara helt billig.
Citera
2005-12-07, 21:14
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Aw, man.. Såna där ser ganska ovanliga ut, iallafall här nere i Karlskrona. Hur mycket kostar en sån där helvetesmaskin nu för tiden? Med tanke på att den kostade 50 spänn då, och rullmaskinen brevid kostade runt 10 (köpte min för 70) så kan den inte vara helt billig.

Jadu, minns faktiskt inte då jag var kring 16 år när jag hade min, och dessutom stal jag den nog men jag gissar på att de inte kostar mer än en hundring.

Kolla i närmsta icabutik. Ciggen går snabbare att rulla i en sån och blir ju finare(ser mer "äkta" ut), men det är ändå mer tufft att rulla med sån där annan rullmaskin eller vad det nu heter, typ halmstrån som är ihopvävda (40-tal).

Klart bäst är ju att rulla för hand om man kan göra det snabbt, en polare rullar jävligt bra för hand och det tar inte många sekunder för honom att få den klar (utan filter då). Kanske man skulle börja rulla igen, men isåfall med en sån rullmaskin och tomma ciggaretthylsor, det jävliga med dem minns jag var att ibland satte man för möe/lite tobak och då gick det åt helvete.

Vet ej om jag orkar göra sånt nu, köper ändå så pass billiga ciggpaket så det lönar sig inte för mig att rulla själv, även om jag gillar känslan mer
Citera
2006-03-01, 21:55
Medlem
wejjwejjs avatar
Citat:

Köpte mig en idag kostade 49:- och var väl investerade pengar med tanke på hur fina cigg man får. köpte även 1kg råtobak och hylsor å lite sådär så nu kommer mina cigg kostnader va nere på 11öre ciggen
Citera
2006-03-02, 00:46
Medlem
BrunteVIs avatar
röker man verkligen råtobak bara så där?
Trodde man alltid behandlade den även om man köpt själv
Citera
2006-03-05, 22:54
Medlem
wejjwejjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunteVI
röker man verkligen råtobak bara så där?
Trodde man alltid behandlade den även om man köpt själv

Jo du får ju först blöta upp och smaksätta och sen torka men det blir fortfarande ruskigt mycket billigare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in