Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-03, 12:16
Medlem
Mat blir väldigt dålig snabbt, inte heller finns det någonstans att värma sin mat. Jag gillar inte heller att värma mat i en micro. Så...Vad kan man egentligen ha med sig för att hålla kroppen hälsosam.

Visserligen kanske man kan ta med sig frukt, men blir inte de dåliga i ryggsäcken?

Jag undrar även hur bra kroppen mår av det efter någon period.

Jag jobbar som medlemsvärvare, går runt på gatorna och pratar om organisiotionen för att sedan fråga om de skulle vilja bli medlemar.

Observera: Prata inte om vilken skitjobb det är eller liknade sådant. Vill ni ge mig tips om vad det kan finnas bättre jobb utan krav på erfarenhet, får ni skriva det till mig på PM. Denna tråd handlar alltså om att endast få tips vad man kan ha med sig för att mätta mage, och samtidigt vara hälsosam.

Tack för svar!
Citera
2016-09-03, 12:21
Medlem
Ta med dig en kylväska och ha sallad med dig
Citera
2016-09-03, 12:24
Medlem
Det är ju bara att ta med sallader. En sallad håller sig en halv dag i ryggsäcken.
Citera
2016-09-03, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hej1hopp
Det är ju bara att ta med sallader. En sallad håller sig en halv dag i ryggsäcken.
Tänker inte riktigt släppa med mig en kylväska med sallader i. Eller släppa en hel kylväska överhuvudtaget.

Frukt, kanske kan vara ett bra alternativ hur bra håller frukter sig, och hur bra är det att endast äta det till lunchen.moch då pratar jag inte givetvis om tio st frukter. Utan "normal" mängd, möjligtvis tre max, kanske kommer ta med två.
Citera
2016-09-03, 12:46
Medlem
bombaccis avatar
Du kan ju ta en ersättningsmåltid en proteinbar kanske?

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/kosttillskott/bars/proteinbars/index.html

Du får i dig protein och om de inte innehåller massor med socker så är de nyttigare än smörgåsar.

Se till att få i dig vätska undvik läsk.
Citera
2016-09-03, 12:48
Medlem
vtcs avatar
En pastasallad vore kanske något för dig?

Glöm inte att ta med tandborste också - man vill ju inte gärna bli värvad av någon med matrester mellan tänderna
Citera
2016-09-03, 12:49
Medlem
KingsBishops avatar
Om jag är ute i skogen en hel dag, så brukar jag ha med mig ägg-mackor, frukt, termos med varmt vatten så man kan göra kaffe eller varma koppen.
Hur pass hälsosamt det är i längden vet jag inte?

Hur föreslår din arbetsgivare att du ska äta lunch?
Har ni inget ställe att förvara mat på?
Citera
2016-09-03, 12:49
Medlem
Du gör en rätt som går att äta kall. Tar en liten mjuk kylväska som precis rymmer din matlåda, en halvliter dricka och en eller två kylklampar.

Om du inte har en sådan liten kylväska kan du även ta din matlåda, dricka, kylklamp och linda in i några tidningar. Här krävs det riktiga tidningar och inte sådana man läser på nätet. Vilken politisk värdegrund tidningen har spelar ingen roll de isolerar lika bra ändå.

Stoppa ner ditt packet i ryggsäcken. Då har du byggt dig en egen kylväska. Om du sen även vill ha kaffe så tar du med en termos sådant och en mugg.
Citera
2016-09-03, 13:01
Medlem
bombaccis avatar
För att fortsätta på föregående skrivares tankar.

Köp t ex kalkonpålägg, kycklingpålägg eller rökt skinka och ha i en liten matlåda du kan ju ha med dig keso till så blir det godare. Räcker med plastbestick. Så har du besticken på ett ställe i ryggsäcken och det andra i en liten matlåda som du har i en påse i väskan. Det kan du äta kallt och är ganska gott.

Eventuellt lite grönsaker till också.
Citera
2016-09-03, 13:06
Medlem
bombaccis avatar
Du kan ju även köpa pannkakor på t ex hemköp som är kalla. De är godare att äta varma med tilltugg men det går att äta dem "råa" som smörgåsar med. Ha dem i förpackningen eller i en matlåda och ta upp dem o kanske ha handskar på dig och ät dem som en brödrulle eller smörgås. Funkar det med.
Citera
2016-09-06, 09:40
Moderator
tobess avatar
Vi prövar med matforumet istället

Arbetsliv och arbetsmarknad --> Matlagning och metoder
/Moderator
Citera
2016-09-06, 21:18
Medlem
En sån här är guld för att hålla maten kall: http://frozzypack.se
Har jag min i bilen en sommardag så är maten fortfarande sval till lunch.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in