2016-09-02, 17:37
Medlem
pyro860s avatar
Jag har hela dagen varit sugen på snacks. Tog en halvtimme på mig innan jag begav mig till affären där jag funderade på om jag skulle ta cheez cruncherz, dillchips eller sour cream and onion. Lite sugen på alla tre var jag allt, men begav mig iväg. Gick mellan hyllorna och skulle i princip ta en av dom och säkert gräma mig efteråt..

Men! Så ser jag som på en hylla - Estrellas "Sobreros"!

Dessa härliga snacks som man oftast glömmer bort och som när man är extremt sugen på någon sort men inte kan komma på vilken bara dyker upp. Det är inte första gången jag glömmer bort dom och varje gång får jag en aha-upplevelse

Sitter och mumsar i mig några nu innan jag tänkte laga mat. Dom är farliga eftersom man inte kan sluta äta dom.. Blev en del under tiden som jag författade denna tråd Däremot minns jag att dom inte var lika torra när jag var liten? Fast det blir ju så ibland med smaker förvisso..

Någon annan som uppskattar dessa snacks? Eller precis som jag brukar "glömma av" dom för att sedan "återupptäcka" dom?
Citera
2016-09-02, 18:06
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Jag har hela dagen varit sugen på snacks. Tog en halvtimme på mig innan jag begav mig till affären där jag funderade på om jag skulle ta cheez cruncherz, dillchips eller sour cream and onion. Lite sugen på alla tre var jag allt, men begav mig iväg. Gick mellan hyllorna och skulle i princip ta en av dom och säkert gräma mig efteråt..

Men! Så ser jag som på en hylla - Estrellas "Sobreros"!

Dessa härliga snacks som man oftast glömmer bort och som när man är extremt sugen på någon sort men inte kan komma på vilken bara dyker upp. Det är inte första gången jag glömmer bort dom och varje gång får jag en aha-upplevelse

Sitter och mumsar i mig några nu innan jag tänkte laga mat. Dom är farliga eftersom man inte kan sluta äta dom.. Blev en del under tiden som jag författade denna tråd Däremot minns jag att dom inte var lika torra när jag var liten? Fast det blir ju så ibland med smaker förvisso..

Någon annan som uppskattar dessa snacks? Eller precis som jag brukar "glömma av" dom för att sedan "återupptäcka" dom?

Jag gillar dem.... Önskar att de var lite större så man kan få in tungan i hålet innan man tuggar.

MEN jag uppskattar de där cylinderformade sakerna som finns i Fredagsmix påsen från OLW. (liknande, fast mer smak)

Synd att dessa inte går att hitta i ensam påse....
Citera
2016-09-02, 18:11
Medlem
Har aldrig testat denna. Nästa fredagsmys ska testat
Citera
2016-09-02, 18:27
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Dom fanns i Marabous chokladkakor för några år sedan. En perfekt kombination av salt, sött och krisp
I övrigt så tänker jag ofta på dem men går alltid hem med en påse ostbågar.
Citera
2016-09-02, 22:57
Medlem
HannaLees avatar
Älskar dom! När jag käkar starka smärtstillande i perioder, och mår illa pga dem, så är Sombreros det enda jag klarar att äta, haha Gillar att de liksom är rena i smaken, på något vis. Plain and simple.
Citera
2016-09-04, 21:29
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Jag gillar dem.... Önskar att de var lite större så man kan få in tungan i hålet innan man tuggar.

MEN jag uppskattar de där cylinderformade sakerna som finns i Fredagsmix påsen från OLW. (liknande, fast mer smak)

Synd att dessa inte går att hitta i ensam påse....

Ja, dom är också goda!

Citat:
Ursprungligen postat av Elvishard88
Har aldrig testat denna. Nästa fredagsmys ska testat

Det måste du!

Citat:
Ursprungligen postat av Dead-Skin-Mask
Dom fanns i Marabous chokladkakor för några år sedan. En perfekt kombination av salt, sött och krisp

Du får testa en påse, dom är godare än i chokladen
Citera
2016-09-05, 17:48
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dead-Skin-Mask

Jag tycker att sombreros på påse är skittråkiga, köper aldrig det. Men chokladkakan gillade jag skarpt. Den kan dock inte ha funnits särskilt länge, vet att jag köpte den ett par gånger men sen var den borta. Överlag är det grymt med något salt i choklad.
Citera
2016-10-22, 05:24
Medlem
DIEXELs avatar
Originalsombreros är jäkligt goda men jag säger bara att köp inte den nya Sombreros som ska tydligen vara med Cheddarsmak.

Den jäveln var en av de största snacksbesvikelserna på år och dar, det fanns ju för fan ingen cheddar/ostsmak att tala om!
Citera
2016-10-22, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Originalsombreros är jäkligt goda men jag säger bara att köp inte den nya Sombreros som ska tydligen vara med Cheddarsmak.

Den jäveln var en av de största snacksbesvikelserna på år och dar, det fanns ju för fan ingen cheddar/ostsmak att tala om!
Det är moraliskt äckligt att alla dessa produkter som inte innehåller någon cheddar får kallas för cheddarsnacks. Så jävla äcklig industri.
Citera
2016-10-22, 20:58
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrProsit
Det är moraliskt äckligt att alla dessa produkter som inte innehåller någon cheddar får kallas för cheddarsnacks. Så jävla äcklig industri.

Det finns väl få saker det fuskas så mycket med som just ost? Ostsmak och liknande. För att inte tala om all "processed cheese" som exempelvis american cheese som inte har mycket med riktig ost att göra över huvud taget. Kraft Singles som säljs i Sverige som hamburgerost, som inte ens får heta ost för att ostinnehållet är så lågt...
Citera
2016-10-23, 07:29
Bannlyst
Redigt god smak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här