Citat:
Ursprungligen postat av
Avenged93
Men om man kollar i en dagsgraf i 1:minuters intervaller så kommer ju MA(20), MA(50), MA(200) och RSI(14) som standard. Det anser jag inte ger en bra bild! Eller tänker jag fel?
Vet du om det är någon skillnad på SMA och MA? För ibland kan man inte välja enbart MA.
Sakta i backarna nu, "dagsgraf i 1:minuters"? Dagsgraf = en graf är varje stapel är 1d, minutgraf = varje stapel är 1 min, alltså två helt olika grafer.
"Kommer som standard"? Säger vem? Det beror ju helt på vad du väljer och vart du kollar. Finns 1000 stycken olika TA-verktyg, vissa sidor kanske automatiskt visar vissa -andra inte.
Alla TA-verktyg ger samma information, bara att de visar informationen på olika sätt, upp till dig att lära dig hitta signaler i dessa verktyg som kan ge dig en hint om vart börsen är. Tex. RSI över 70 brukar ses som översålt, alltså inte helt optimalt att gå lång då. Det är en hint, ingen självklarighet.
No offense men det verkar som du försöker ta genvägar, och det försökte jag också med men det går inte. Det är bara börja googla/youtube om teknisk analys och nöta grafer. Graftid är enligt mig det absolut viktigaste