2016-09-02, 09:21
Medlem
mungs avatar
Hej!

Jag behöver skriva ut 500 kopior av tre olika PDF-dokument och skulle vilja ha dem i följd, dvs. 1-2-3-1-2-3 osv. Problemet är att de ska ha olika skrivarinställningar - det första ska t.ex. häftas ihop medan de andra inte ska det. Går det att lösa i Windows 8?
Citera
2016-09-02, 10:06
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mung
Hej!

Jag behöver skriva ut 500 kopior av tre olika PDF-dokument och skulle vilja ha dem i följd, dvs. 1-2-3-1-2-3 osv. Problemet är att de ska ha olika skrivarinställningar - det första ska t.ex. häftas ihop medan de andra inte ska det. Går det att lösa i Windows 8?
Inte mig veterligen. Du får helt enkelt skriva ut de som ska ha en inställning med denna inställning, sedan ändra inställningarna och skriva ut de resterande.
Citera
2016-09-13, 13:13
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Hej!

Vet inte om det finns något specifikt program för de där. Men har man viljan kan man säkert knåpa ihop ett script som gör detta.
Citera
2016-09-15, 19:21
Medlem
Citat:
Hej!

Alltså:

A.pdf x 500 kopia exemplar utskrift
B.pdf x 500 kopia exemplar utskrift
C.pdf x 500 kopia exemplar utskrift

A+B+C
<loop>

x 1500 ggr.

Mer info?
Detaljer om sidor, ska det vara duplex, vad för skrivare, raw-formatet på utskriftsjobbet? pratar vi numrerat dokument mm
Citera
2016-09-21, 07:50
Medlem
mungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Vet inte om det finns något specifikt program för de där. Men har man viljan kan man säkert knåpa ihop ett script som gör detta.
Jag vet hur man gör det på en Mac men tyvärr inte i Windows 8. Men det ska gå alltså?
Citat:
Ursprungligen postat av AnimalSkribax
Alltså:

A.pdf x 500 kopia exemplar utskrift
B.pdf x 500 kopia exemplar utskrift
C.pdf x 500 kopia exemplar utskrift

A+B+C
<loop>

x 1500 ggr.

Mer info?
Detaljer om sidor, ska det vara duplex, vad för skrivare, raw-formatet på utskriftsjobbet? pratar vi numrerat dokument mm
Exakt så! Dokument A ska vara en duplexutskrift som dessutom häftas ihop av skrivaren, medan utskrift B och C är enkelsidiga utskrifter. Skrivaren är en nätverksskrivare, modell större, men en nonameskrivare från Kina. Sidorna är inte numrerade och dokumenten är från början skrivna i Word. Det kanske finns någon funktion i Office (2013)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in