2016-08-31, 12:50
Medlem
JanneMotpoohls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Jag kanske är känslokall men jag har svårt att känna något som helst medlidande med någon som ger sig in i en relation med en zigenare. Vi har sett det förut. Ung, naiv och okunnig svensk tjej ger sig in i en relation med någon från en kultur där kvinnor behandlas som mindre värda och kontrolleras av männen och släkten.
Samma här! Hästar rår inte över vilka de hamnar hos, men en vuxen kvinna borde veta bättre.

Tillägg: I akterna som "pref69" länkar till påstår hon sig ha icke-svenskt ursprung och värjer sig mot att kallas antingen "turkhora" eller "svenskt slödder". Av bilderna att döma skulle jag ha gissat på svensk, iaf svårt att tro "turk".
Senast redigerad av JanneMotpoohl 2016-08-31 kl. 13:20.
Citera
2016-08-31, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perdeburg
Aha, jag hade inte kollat så långt.
L.nnart Ågr.n som har ett hundratal hästar bla hos RW , än så länge...
Citera
2016-08-31, 14:07
Medlem
cgvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porslinskatten
L.nnart Ågr.n som har ett hundratal hästar bla hos RW , än så länge...
Money talks, blir nog mer drag så snart media kopplar ihop misshandeln med Svea Ekonomi.
Menar inte att de inte redan vet, men det är inget skrivet ännu.
Citera
2016-08-31, 14:24
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Finsk zigenare. Supit hejdlöst i 10 år. Misshandlar och mordhotar flickvän.
Tino anses vara en av de bäst integrerade zigenarna i Sverige, bäst att inte fundera på hur de dåligt integrerade ziggisarna funkar i samhället

http://www.expressen.se/sport/trav/angesten-jag-sop-nastan-varje-dag/
Citera
2016-08-31, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Jag kanske är känslokall men jag har svårt att känna något som helst medlidande med någon som ger sig in i en relation med en zigenare. Vi har sett det förut. Ung, naiv och okunnig svensk tjej ger sig in i en relation med någon från en kultur där kvinnor behandlas som mindre värda och kontrolleras av männen och släkten.
Tack för vänliga ord JanneMotpoohl samt Perdeburg. Zigenare är slödder som man ska hålla sig borta ifrån. Men Isabell säger ju också att Tino är "en fantastisk bra lögnare" och kan säkert prata omkull många. Någon nämnde även miljön i stallen och den är eller kan vara hemsk.

När jag besöker ett stall så noterar jag alltid alla dessa unga tjejer som lägger ned ofantligt med tid och energi på hästarna. Mycket trevligt att ha ett intresse och passion. Men de styrs ofta med järnhand av stallets/hästarnas ägare. Oavsett om detta är en man eller kvinna.

De som jobbar ideellt i stallet är i en fruktansvärd beroendeställning. Om de inte gör som de är tillsagda kanske de tappar möjligheten att få vara med sina älskade djur. Tjejer skapar då ofta mindre hälsosamma relationer och kan göra saker för sina hästar som de normalt aldrig skulle göra. En "framgångsrik" slusk, förlåt jag menar kusk, kan då framstå som attraktiv. Kanske gör en relation att man får mer tid med hästarna eller bättre arbetsuppgifter? Att sluskusken är ett zigenarslödder är man kanske villig att tolerera pga beroendeställning.

Vad säger Tino? Har du berättat för zigenarfamiljen med barnen Carmen och Melina och frugan Mirikli att du knullar med andra tjejer? Det är kanske så att Minikli också har fått stryk hemma? Det ingår ju i zigenartraditionerna precis som att ha stora kjolar. Kanske därför hon inte låter dig komma innanför den stora kjolen längre? Att Tino säger "Han sa att svenska tjejer är slödder och horor, och att de kan skylla sig själva om de blir
våldtagna."
visar ju på en härlig traditionsenlig zigenaruppfostran. Eventuellt med lite inslag av islam. De gillar ju också att behandla kvinnor som skräp.

Har vi några förslag på hur många många dagar det dröjer innan Tino får sparken från kära Rogers stall? Jag är generös och ger det fram till helgen. Det blir perfekt, då kan Tino på fredag kväll gå tillbaka till supandet igen.
Citera
2016-08-31, 14:53
Medlem
Konsult TTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Handlingarna hittas här, https://minfil.org/Vd08o4bdb1/zigenartino.pdf
Hmm, jag hittar inga vittnesförhör - bara förhör med målsäganden och tilltalad. Varför är inga vittnen förhörda ?

/ TT
Senast redigerad av Konsult TT 2016-08-31 kl. 15:03.
Citera
2016-08-31, 15:21
Medlem
Jag har inget bra svar på detta. Isabell har försett polisen med en mängd bevis såsom SMS, telefonloggar, etc. Kan det vara orsaken? Eftersom kontaktförbud utfärdades och Tinos överklagande av detta ogillades anser polisen och myndigheten att bevisen var nog bra.
Citera
2016-08-31, 15:59
Bannlyst
Blev ziggisen frikänd?
Citera
2016-08-31, 16:13
Medlem
Utredningen pågår fortfarande och åtal har ännu inte väckts. Kontaktförbud har utfärdats vilket zigenarslöddret har överklagat. Överklagan ogillades.
Det finns således enligt min bedömning på grund av särskilda omständigheter
risk att Tino Robert Ärling kommer att begå brott mot, förfölja eller på annat
sätt allvarligt trakassera xxxxxxxxx, Isabell. Pågående utredning ger stöd åt
ansökan. Förutom skyddspersonens uppgifter har flera SMS och samtalslistor
tillförts utredningen, som ger stöd för ansökan. Skälen för ett sådant förbud
uppväger det intrång eller men i övrigt som förbudet innebär för Tino Robert
Ärling.
Jag hemställer att tingsrätten inte upphäver kontaktförbudet. För det fall
muntlig förhandling sätts ut ber jag att få återkomma med bevisuppgift
Senast redigerad av pref69 2016-08-31 kl. 16:16.
Citera
2016-08-31, 16:27
Bannlyst
Ingen kritik. Snarare kudos till dig som har grävt fram relevanta handlingar.
Men, detta har pågått några månader.
Ingen FUP utan åtal.
Är rättegång inplanerad?

Snubben får starta Team Roma/Ziggis efter det här i fängelset.
Citera
2016-08-31, 17:05
Medlem
Isabell har polisanmält slöddret Tino för misshandel flera gånger, olaga hot samt övergrepp i rättssak. Hon har även ansökt och beviljats kontaktförbud. Handlingarna innehåller förhör med båda parter samt olika slags bevis från Isabells sida. Åtal kommer nog ske under hösten.

Tino skriver ang. kontaktförbudet "Jag har starka bevis på att jag velat hålla vår relation enbart som arbetskamrater men absolut inget mer". När man tittar i handlingarna är det dock väldigt tunt med bevis från Tinos sida och massor med bevis från Isabell.

Tinos åsikter är standard bland zigenare. Det är ju som bekant aldrig deras fel att de tigger, skräpar ned, stjäl, inte går i skolan eller spöar tjejer. Det är alltid någon annans fel. Tänk vad världen är enkel när man aldrig själv gör fel.
Citera
2016-08-31, 17:27
Medlem
beardbraids avatar
Bara vara snäll mot hästarna och stalltjejerna så kan jag tänka mig att det är en miljö man kan ha det rätt bra om man spelar sina ventti- och sökö-kort rätt som finnziggis i exil. Varför vill inte vargen sköta Billy Boy och vara snäll? Jag tippar att det ligger mer bakom än att han är finnziggis.

Ot: ny häst: Gypsy Jellous
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in