Citat:
Ursprungligen postat av
Andrimner
Jag kanske är känslokall men jag har svårt att känna något som helst medlidande med någon som ger sig in i en relation med en zigenare. Vi har sett det förut. Ung, naiv och okunnig svensk tjej ger sig in i en relation med någon från en kultur där kvinnor behandlas som mindre värda och kontrolleras av männen och släkten.
Tack för vänliga ord JanneMotpoohl samt Perdeburg. Zigenare är slödder som man ska hålla sig borta ifrån. Men Isabell säger ju också att Tino är "
en fantastisk bra lögnare" och kan säkert prata omkull många. Någon nämnde även miljön i stallen och den är eller kan vara hemsk.
När jag besöker ett stall så noterar jag alltid alla dessa unga tjejer som lägger ned ofantligt med tid och energi på hästarna. Mycket trevligt att ha ett intresse och passion. Men de styrs ofta med järnhand av stallets/hästarnas ägare. Oavsett om detta är en man eller kvinna.
De som jobbar ideellt i stallet är i en fruktansvärd beroendeställning. Om de inte gör som de är tillsagda kanske de tappar möjligheten att få vara med sina älskade djur. Tjejer skapar då ofta mindre hälsosamma relationer och kan göra saker för sina hästar som de normalt aldrig skulle göra. En "framgångsrik" slusk, förlåt jag menar kusk, kan då framstå som attraktiv. Kanske gör en relation att man får mer tid med hästarna eller bättre arbetsuppgifter? Att sluskusken är ett zigenarslödder är man kanske villig att tolerera pga beroendeställning.
Vad säger Tino? Har du berättat för zigenarfamiljen med barnen Carmen och Melina och frugan Mirikli att du knullar med andra tjejer? Det är kanske så att Minikli också har fått stryk hemma? Det ingår ju i zigenartraditionerna precis som att ha stora kjolar. Kanske därför hon inte låter dig komma innanför den stora kjolen längre? Att Tino säger "
Han sa att svenska tjejer är slödder och horor, och att de kan skylla sig själva om de blir
våldtagna." visar ju på en härlig traditionsenlig zigenaruppfostran. Eventuellt med lite inslag av islam. De gillar ju också att behandla kvinnor som skräp.
Har vi några förslag på hur många många dagar det dröjer innan Tino får sparken från kära Rogers stall? Jag är generös och ger det fram till helgen. Det blir perfekt, då kan Tino på fredag kväll gå tillbaka till supandet igen.