2016-08-29, 21:48
Medlem
Flyttat tillbaka in i min gamla lägenhet. Kommer ihåg att förra gången så satte jag in nätverk sladden ifrån fiber dosan så trots att jag inte har något bredband så typ redirect web läsaren till någon hemsida där jag kunde välja vilket bredband jag vill ha. Fast vet inte hur jag kommer till den sidan igen.
Citera
2016-08-29, 22:18
Medlem
kraftfoders avatar
Kontakta fiberleverantören i morgon, så får du hjälp.
Citera
2016-08-29, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Kontakta fiberleverantören i morgon, så får du hjälp.

Vilken fiber leverantör?

Jag vet inte ännu vilket bredband jag ska välja. Tänkte titta vad för erbjudanden det finns och kampanjer osv som jag minns att det fanns när jag skulle välja bredband genom fiber
Citera
2016-08-29, 22:56
Medlem
ninjutsus avatar
Det ska ju komma upp automatiskt som du säger men testa med olika webbläsare och se om det fungerar. Annars brukar väl den informationen finnas på hemsidan för din hyresvärd.
Citera
2016-08-29, 22:57
Bannlyst
Du måste ju välja ett fiberabonnemang hos din operatör.
Citera
2016-08-29, 23:02
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varvardetdusa
Vilken fiber leverantör?

Jag vet inte ännu vilket bredband jag ska välja. Tänkte titta vad för erbjudanden det finns och kampanjer osv som jag minns att det fanns när jag skulle välja bredband genom fiber

Har någon bott i din lägenhet när du "inte var hemma"? Du skriver ju att du "flyttat tillbaka"..
Funkar "fibern"/internet i lägenheten, eller är det "dött i dosan"?

-Funkar det att surfa på din fiber, så finns det en uppkoppling/en ISP. Du kanske aldrig avslutade ditt gamla abonnemang? Eller så har den som bott i din lägenhet startat "fibern" på egen hand.
Du får kolla vidare!
Senast redigerad av kraftfoder 2016-08-29 kl. 23:05.
Citera
2016-08-29, 23:20
Medlem
Fungerar nu. Vet inte varför det inte fungerade innan men nu gör det de
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här