Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-29, 19:28
  #1
Medlem
Jofs avatar
De två senaste åren har jag fått krav från svenska skattemyndigheten att betala 25 % moms på de utgifter jag haft för annonser. Och att uppgifterna till skattemyndigheten kommer från just Google Adwords i Irland.

Men Google Adwords hävdar att det kunden själv ska stå för moms kontroll och att dom själva inte rapporterar något till ex v svenska myndigheter.
Dom finns i Irland - skattemässigt i alla fal

När jag frågar Google Adwords varför jag ändå får info om mina köp från Irland vill dom inte svara eller säger att dom inte rapporterar något. Men dom verkar bli irriterade.
Kanske är dåligt för deras affärer? Eller så har dom inte själva full koll?
Kan det vara någon annan irländsk myndighet som rapporterar och gör det sporadiskt och f.ö. alltid med fel summor?
Får andra besked om köp av Adwords från skattemyndigheten?
Citera
2016-08-29, 20:16
  #2
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
De två senaste åren har jag fått krav från svenska skattemyndigheten att betala 25 % moms på de utgifter jag haft för annonser. Och att uppgifterna till skattemyndigheten kommer från just Google Adwords i Irland.
Hur bokför du dina utgifter? Är det som privatperson eller som företag du köper annonser?
Citera
2016-08-29, 21:15
  #3
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
Hur bokför du dina utgifter? Är det som privatperson eller som företag du köper annonser?

Som företag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback