Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-09-15, 14:10
  #25
Avstängd
Ratsogss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Fick en burk som smakprov gratis, jag brukar aldrig köpa Red Bull då jag tycker att de smakar ganska äckligt och är dyra. Red Bull cola smakade väldigt syntetiskt och lite grand som godis med colasmak brukar göra.

Smakade syntetiskt?

Ingredienser från 100% naturliga källor. Jag bifogar innehållsförtäckningen till dig min herre.

"ingredienser: vatten, socker*, karamellsockersirap*, kolsyra, citronjuicekoncentrat*, naturliga smakämnen från växtextrakt (0,28%): koffein från kaffebönor* (0,013%), citron, ingefära, lime, vanilj, lakrits, galangal, kanel, kolanöt, kakao, apelsin, kardemumma, mynta, tall, muskotblomma, kryddnejlika. * från ekologiskt jordbruk"

Vad är syntetiskt?
Det är något fel på dina smaklökar.
Citera
2017-09-15, 15:26
  #26
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratsogs
Smakade syntetiskt?

Ingredienser från 100% naturliga källor. Jag bifogar innehållsförtäckningen till dig min herre.

"ingredienser: vatten, socker*, karamellsockersirap*, kolsyra, citronjuicekoncentrat*, naturliga smakämnen från växtextrakt (0,28%): koffein från kaffebönor* (0,013%), citron, ingefära, lime, vanilj, lakrits, galangal, kanel, kolanöt, kakao, apelsin, kardemumma, mynta, tall, muskotblomma, kryddnejlika. * från ekologiskt jordbruk"

Vad är syntetiskt?
Det är något fel på dina smaklökar.
Varför skulle det inte kunna smaka syntetiskt fast det inte är det?
Citera
2017-09-15, 17:35
  #27
Avstängd
Ratsogss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Varför skulle det inte kunna smaka syntetiskt fast det inte är det?

Har jag aldrig varit med om i hela mitt liv att något smakare syntetiskt/artificiellt som inte är det, inklusive denna Red Bull.

Har du något tips på något naturligt som smakar syntetiskt?
Har du något tips på något syntetiskt som smakar naturligt?

Hade med gärna smakat dessa saker som du påstår finns, så jag kan vidga min världssyn.
Citera
2017-09-15, 19:13
  #28
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratsogs
Har jag aldrig varit med om i hela mitt liv att något smakare syntetiskt/artificiellt som inte är det, inklusive denna Red Bull.

Har du något tips på något naturligt som smakar syntetiskt?
Har du något tips på något syntetiskt som smakar naturligt?

Hade med gärna smakat dessa saker som du påstår finns, så jag kan vidga min världssyn.

Det är ju i sig jävligt märkligt att beskriva en smak som "syntetisk". Vafan menas egentligen med det? Innan jag hade smakat hur Granny Smith-äpplen smakar i hög koncentration, så tyckte jag att äppelkarameller smakade "syntetiskt" när de i själva verket smakar exakt som väldigt koncentrerad Granny Smith. Detsamma gäller en viss typ av körsbärssmak, som kan uppleves som sliskig och syntetisk, i själva verket är det exakt så som sötkörsbär smakar i hög koncentration.

Jag tycker för övrigt att Simply Cola är god. Förstår inte de som tycker att den smakar utspätt eller syntetiskt. Den har en rund o fin smak, en bra "smakkurva", är lagom söt. Den har en mycket bredare smakpalett än Coca Cola, som mest smakar socker och har en väldans massa kolsyra i sig. Däremot är den dyr.
Citera
2017-09-17, 19:40
  #29
Medlem
Smakar som kolsyrad Calippo.
Citera
2018-02-02, 20:28
  #30
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Smakar som kolsyrad Calippo.

På spiken exakt så smakar de, & turken på hörnet säljer ut dem för 2 för 10 kr mkt goda
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback