2019-01-24, 10:46
Medlem
Rebali179s avatar
Felix var längesedan jag läste så det blir att kolla upp det på biblioteket igen.
Alltid lika bra om jag minns rätt från min barndom
Citera
2019-11-14, 12:19
Medlem
Jag skulle garna kopa nagra originalillustrationer men vet inte var man kan kopa :-(
Citera
2019-11-14, 13:28
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Londres88
Jag skulle garna kopa nagra originalillustrationer men vet inte var man kan kopa :-(

T.ex. Seriegalleriet i Stockholm har en del, mest tryck men även original. Mellan 20.000:- och 50.000:- för de klassiska barnboksillustrationerna men några till mänskligare priser.
Citera
2020-12-07, 10:06
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
T.ex. Seriegalleriet i Stockholm har en del, mest tryck men även original. Mellan 20.000:- och 50.000:- för de klassiska barnboksillustrationerna men några till mänskligare priser.

Om man nu en gång i livet ska slänga bort pengar(20-50k SEK) på 'konst', då skulle jag nog välja ett Jan Lööf-orginal. Fan vad häftigt egentligen, att ha ett original från de serier och berättelser som betydde mest som barn. Man blir så glad och nyfiken av Jans världar.
Citera
2023-08-25, 21:58
Medlem
jymdjakets avatar
Tycker hans tecknarstil är sjukt snygg.
Citera
2026-08-15, 14:44
Medlem
Skrotnisse bortåt 10 avsnitt går idag att se på svt play
Citera
2026-08-16, 19:02
Medlem
ErikBlodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Skrotnisse bortåt 10 avsnitt går idag att se på svt play

Fy fan vilken obehaglig serie jag tyckte det var, och tycker fortfarande. Det är som nått deprimerande över hela programmet, med dom talande dockorna mm. Usch.

Men Jan Lööfs böcker är glada minnen från min barndom som jag fick läst för mig både av mamma och pappa, mannen med äpplet, morfar sjörövare, killen som byggde bro till sin öde ö för att slippa vara ensam och hela ön blev " la strada"...osv.

Minns även ett album som hette " Ville" som tidigare tydligen varit en serie. En kille som var arbetslös och ville bli författare och kom i kontakt med en utomjording som såg ut som människa och som försåg honom med ett flygande tefat. Man hittade hela tiden nya detaljer i bilderna i det häftet, en rolig egenhet med Jan Lööfs tecknarstil
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in