• 4
  • 5
2005-12-16, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Att just du ska begripa vad jag pratar om var inget jag hade räknat med. Somna om.
Att du är en samma pussy som fjortisen i fråga, finns det inget tvivel om.

Hoppas att du inte bannar ut dig totalt, för jag respekterar allas åsikter, men i en civiliserad form.
Att du inte gillar kvinnor får du stå för, men jag tyckte att den såg fin ut
Citera
2005-12-16, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}

Hoppas att du inte bannar ut dig totalt, för jag respekterar allas åsikter, men i en civiliserad form.

*trött*
Citera
2005-12-16, 23:07
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:

Hur fan har du slunkit igenom 18-årsregeln? Hela du är ju ett terrorknippe fullt med skit som briserar över hela forumet. Fascinationen över kuk och fitta brukar släppa, lille pojk.
Citera
2005-12-17, 12:46
Moderator
Humbugs avatar
Låt oss säga att jag stöder Palestiniernas kamp för ett eget land som i viss mån kan betraktas terrorhandlingar, är det då förbjudet för mig att argumentera för och försvara deras handlingar? Likaså om jag skulle vilja argumentera för Israelernas terror/försvar mot Palestinierna.
Vart går gränsen för att stödja terrorism?
Citera
2005-12-17, 13:55
Administrator
admins avatar
Citat:
bara för att ett Brittiskt företag har ett forum på Svenska så ska väl inte Sverige lägga sig i?

Ett företag som har verksamhet i Sverige, måste följa svenska lagar för den delen av verksamheten som bedrivs från Sverige.

Givetvis kan bolaget som driver forumet köpa bandbredden från Nya Zeeland istället, och ställa alla servrar i Nya Zeeland.

Men vem ska betala den bandbredden?
Hur mycket dyrare tror du den bandbredden blir?
Och hur snabbt tror du forumet kommer gå, ifall servrarna står på andra sidan jordklotet?

Dessutom bör bolaget som driver forumet inte vara med i EU, och då står vi inför nästa problem. Vem ska driva forumet?

Med bakgrund till att forumet inte är speciellt lönsamt, så räcker det inte med att bedriva enbart Internetforum.Och betalas inte kostnaderna, så kan forumet inte existera.

Nåväl, under nuvarande omständigheter så är vi tvungna att följa svenska lagar. Detta är inget större problem, då de svenska lagarna fortfarande hör till de liberalaste i världen när det kommer till just yttrandefrihet. De är inte bäst, och de är inte heller bra, men i jämförelse med flertalet andra länder (Tyskland, Kina etc) så är de iallafall bättre.

Vi köper bandbredd från ett flertal olika länder, men bandbredden för forumet köper vi från Sverige då det är billigast att köpa bandbredd som ska konsumeras av svenskar bosatta i Sverige från just Sverige.

admin
Citera
2005-12-17, 14:01
Administrator
admins avatar
Citat:
Tack för ett ytterligare upplysande inlägg Lutas, vad skulle vi göra utan dina informativa poster.
Gratis för ytterligare ett meningsfullt inlägg

Viva Lutas, ska starta en hyllningstråd för dig

Utan dig skulle vi inte veta ett dugg
Att du blev vald till moderator står utan tvivel, din stora insikt och konstruktiva kritik mot forumet var väl avvägt i beslutet, förmodar jag.
Topic: va fan har du att komma med
IRA - terrorism Lutas, vet du eller eller är du en posthora?

Din fråga finns redan besvarad, tidigare i denna tråd:
http://www.flashback.org/showpost.p...65&postcount=3

admin
Citera
2005-12-17, 14:05
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Låt oss säga att jag stöder Palestiniernas kamp för ett eget land som i viss mån kan betraktas terrorhandlingar, är det då förbjudet för mig att argumentera för och försvara deras handlingar? Likaså om jag skulle vilja argumentera för Israelernas terror/försvar mot Palestinierna.
Vart går gränsen för att stödja terrorism?

Israels regering är inte terroriststämplade, lika lite som Palestinas regering.
Om du däremot stödjer terroriststämplade grupper (oavsett de är judiska eller muslimska) och dess handlingar så är detta inte tillåtet.

admin
Citera
2005-12-17, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Israels regering är inte terroriststämplade, lika lite som Palestinas regering.
Om du däremot stödjer terroriststämplade grupper (oavsett de är judiska eller muslimska) och dess handlingar så är detta inte tillåtet.

admin
Nu slingrade du dig. Du förstår säkert frågan, som var samma som jag (implicit) ställde i mitt inlägg:
Om man följer vad som är "terroriststämplat" så snävar man in yttrandefriheten till den i dagsläget starkaste miltära politiska makten.

Är det det som menas med yttrandefrihet?
Citera
2005-12-17, 14:36
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Om man följer vad som är "terroriststämplat" så snävar man in yttrandefriheten till den i dagsläget starkaste miltära politiska makten.

Är det det som menas med yttrandefrihet?

Du har blandat ihop två saker.

Du diskuterar först en lag som jag är kritisk emot, och anser är ett stort ingrepp på yttrandefriheten. Och ställer mig sedan till svars för en lag som jag är motståndare till. Känns som du angriper fel person här.

admin
Citera
2005-12-17, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Du har blandat ihop två saker.

Du diskuterar först en lag som jag är kritisk emot, och anser är ett stort ingrepp på yttrandefriheten. Och ställer mig sedan till svars för en lag som jag är motståndare till. Känns som du angriper fel person här.

admin
Ok. Jag förstår. Med undantag av att jag inte angripit någon person.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in