Det stämmer att en beställning gjordes av ett företag som heter PVNordic, (som utger sig för att finnas i Göteborg, men efter en tids arbete när jag ville träffa företaget så visade det sig att de inte fanns i Sverige...),
http://pvnordicdesigns.com/ dessvärre kunde PV Nordic inte leverera det som de åtagit sig att utföra inom avtalad tid samt att de fick ytterligare ett par månader på sig för att slutföra, när det inte var slutfört innan sommaren så löste vi detta på annat sätt.
Nu vet jag ju inte om det är PVNordic som skrivit denna kritik eftersom de inte kan stå för det, men PVNordic är det enda företag som varit aktuella för den typ av uppdrag som det refereras till, och oavsett vem trådstartaren är så rör alltså detta ett ej levererat uppdrag från PVNordic.
PV Nordic har ju lite info om sig tidigare här på Flashback,
(FB) Varnar för PV Nordic AB
Citat:
Ursprungligen postat av
fade001
Milliework drivs av Niklas Gustavsson som jag fick kontakt med i våras. Han beställde 2 jobb av mig som vi slet med och klarade tillslut av. Då var det dags för betalning och först skyllde han på sin kollega som inte hade betalat räkningen på dryga 15.000 kr. Efetr mycket tjat uppgav den lögnaktige Niklas att han drev detta företaget
Skriv följande på fakturan:
MillieCloud Service AB
Tegelugnsvägen 24
64562 Stallarholmen
men du kan givetvis bara maila den till mig...
detta är ett direkt citat kopierat från vår skype konversation. Det företaget existerar inte och han uppgav alltså medvetet ett icke registrerat företag. Det visar sig nu att han är så skuldsatt att inkasso inte ens vet om det är värt att skicka vidare till kronofogden. HUr kan ens en sådan människa få lov att driva företag???Milliework är ett LTD och alltså inte reggat i Sverige men vi kommer, då vi har allt underlag och inspelade samtal där Niklas glatt erkänner att han skall betala, att gå till tingsrätten med detta ärendet. Någon måste sätta stopp för sådana personer!!! Så igen varnar jag för att göra affärer med milliework.com