2016-08-24, 12:52
Medlem
Hej, finns det någons om känner till en kennel som föder upp golden retrievers i mörkare färgställning? Verkar som de flesta fokar på vita nu för tiden....
Citera
2016-08-24, 12:57
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilfisk2008
Hej, finns det någons om känner till en kennel som föder upp golden retrievers i mörkare färgställning? Verkar som de flesta fokar på vita nu för tiden....
Nu orkar jag inte söka o vet inte ens om de fortfarande är aktiva.
Men det fanns en kennel när jag var aktiv som hette Respons.
Vet att mannen är död o detta brukar innebära att kenneln försvinner.
Citera
2016-08-24, 13:04
Medlem
Kanske:

http://www.kennelrespons.se/ ?
Citera
2016-08-24, 16:54
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilfisk2008
Kanske:

http://www.kennelrespons.se/ ?
Stämmer.
En av ytterst få Goldenuppfödare som fått min respekt.
Citera
2016-08-24, 17:21
Medlem
Renkalvs avatar
Seriösa uppfödare fokuserar inte på någon särskild nyans. Jaktgolden brukar vara mörkare i färgen (bara googla så får du upp massor av kennlar, vissa med nästan röda hundar) men då får du ju en massa andra egenskaper på köpet. Mitt tips är att först och främst hitta en hund från friska linjer vars personlighet du kommer att trivas med och därefter titta på utseendet.
Citera
2016-08-24, 21:52
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renkalv
Seriösa uppfödare fokuserar inte på någon särskild nyans. Jaktgolden brukar vara mörkare i färgen (bara googla så får du upp massor av kennlar, vissa med nästan röda hundar) men då får du ju en massa andra egenskaper på köpet. Mitt tips är att först och främst hitta en hund från friska linjer vars personlighet du kommer att trivas med och därefter titta på utseendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in