2016-08-25, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
1) Vi MÅSTE vistas i solen en kort tid varje dag (ca 15-30 min beroende på hudtyp) utan täckande kläder och solkrämer under sommarhalvåret för att bilda tillräckligt med D3-vitamin. Utan D3-vitamin från solen kommer vi få hälsoproblem resten av året såvida man inte äter starka tillskott typ 5000 IE/dag.

2) Australien är ett dåligt exempel, då det ligger långt ifrån vårt solfattiga Europa. Där har de sol så de klarar sig året om - faktum är att endast ursprungsbefolkningen är biologiskt anpassad för den starka solen. Men en liten dos varje dag behöver ÄVEN de vita i Australien för att inte lida brist på d-vitamin. Googla Mats Humble + D-vitamin.

3) Man kan absolut bli svårt sjuk, ev dö, av D-vitaminbrist. Utan detta vitamin drabbas t ex barn av engelska sjukan (rakitis); vuxna av en mängd svåra symtom inkl infektionskänslighet, ökad risk för psykisk sjukdom, benskörhet mm. Googla återigen Mats Humble + D-vitamin.

Ingen norr om Marocko borde dölja sin hud för solen, då den är HELT nödvändig för att tillgodose D-vitaminbehovet under sommarhalvåret. I BÄSTA fall klarar man sig på det lagret under vinterhalvåret, men många behöver tillskott för att inte må dåligt.

Burkini är ett Satans påfund, precis som (p)islam....
Du glömmer att ens pigmentering är anpassad efter ursprung.
Har man mörk hud hos oss måste man utsätta sig för betydligt större exponering än vi.

D-vitaminbrist ökar också andelen skadade barn som föds.
Säkert är att mörkhyade kvinnor borde gå mer avklädda än vi svenskor, ur medicinsk synpunkt.

Jag tror inte alls muslimska kvinnor är offer, inte dom som invaderat oss, dom är överklass.

Kvinnor som kom hit hade ett val.
Antingen skulle de inte föda ännu fler skadade barn (de föder en hel del redan innan).
Eller så skulle de maximera sitt sexuella värde.

Vi är vackrare än dom, det tycker dom också.

Dom valde att öka sitt sexuella värde.

Hade dom varit vackrast, ja, då hade vårdcentralerna vintertid varit belamrade med muslimska kvinnor med blåskatarr.
Citera
2016-08-25, 11:22
Medlem
Sperssons avatar
.
Respektera muslimska kvinnor med huvudduk?? Visst, men är det inte dags att respektera alla de fransmän som INTE vill se bärandet av huvudduk på badstränder?

Än en gång blir slutsatsen att mångkultur är ett påtvingat tillstånd som enbart skapar konflikter.
Citera
2016-08-25, 11:26
Medlem
skamligt. Angrip problemet istället, männen.
Citera
2016-08-25, 11:39
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissemizz
skamligt. Angrip problemet istället, männen.

Det är precis det man gör.
Man sänder en signal till männen att "det är ingen idé att försöka tvinga era kvinnor att bära huvudduk, då det är emot våra regler".
Citera
2016-08-25, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junne13
Jonas Gardell och andra som går i taket över den stackars musslan på stranden som inte fick manifestera hennes jihadistsympatier är inte historielösa, de är samtidslösa. Har helt glömt bort eller förtränger Nice, Bataclan m.m. Man borde påminna dem om vilken tid de lever i.
Man borde påminna Gardell om att koranen uppmanar till att kasta homosexuella från höga höjder...vilket sker i IS namn t ex.
Citera
2016-08-25, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Respektera muslimska kvinnor med huvudduk?? Visst, men är det inte dags att respektera alla de fransmän som INTE vill se bärandet av huvudduk på badstränder?

Än en gång blir slutsatsen att mångkultur är ett påtvingat tillstånd som enbart skapar konflikter.

Exat! Det är Fransmännens land så att säga, om det vill slippa ha kvinnor i huvudduk, så är det som gäller. Det finns ingen naturlig population av muslimer varken i Sverige eller Frankrike. Islam fanns inte ens Sverige innan 1980 .
Citera
2016-08-25, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag är böjd att hålla med dig. Det här är bara löjlig och kontraproduktiv populism, må så vara att utspelet är förståeligt och politiskt nödvändigt i Frankrike just nu.
Mja, detta sätter ju press på muzzlorna att anpassa sig, en och annan kanske får sig en rejäl tankeställare kring den överdrivna kroppsfixeringen inom islam (dvs kvinnan får inte visa minsta lilla bit hud). Kan tänka mig att en och annan "stark kvinna" säger åt sin man att nu är det nog, jag vill till stranden och bada men gendarmen kommer med sin pepparspray om du kräver att jag har på mig burkan! Måste ju finnas en och annan muzzlekvinna som börjar få nog, och arbeta för ett uppluckrande av den strikta klädkoden, vilket man t ex kan se bland kvinnor i islamiska Iran. Slöjan visar mer och mer hår för varje år som går...
Senast redigerad av weseeyou 2016-08-25 kl. 11:59.
Citera
2016-08-25, 11:57
Medlem
Citat:
.
Den dagen det är ok för en fransk kvinna att bada i bikini på en strand i en muslimsk teokrati kan vi börja prata. Fransmän har rätt att bestämma hur lagar och förordningar ska se ut i deras eget land. Inflyttade får anpassa sig.
Citera
2016-08-25, 12:03
Medlem
Citat:
.
Varför sådan uppståndelse?
Ska lagar och regler inte gälla muslimer?
Det är många som anser att man absolut inte får kränka nyadeln. De kan bli arga och gå bärsärk. Men givetvis ska lagar och regler gälla lika för alla. Möjligen undantag för äkta adel, dvs kungahus och sådant, de får väl göra lite som de vill, särskilt kungen.
Senast redigerad av weseeyou 2016-08-25 kl. 12:12.
Citera
2016-08-25, 12:14
Medlem
Kan inte fransoserna lära sig av den humanitära stormakten Sverige och helt enkelt införa separata badtider på stränderna? Det vore väl en bra lösning?

Mvh
Citera
2016-08-25, 12:58
Medlem
De poliser som bötfällde kvinnan på stranden är nu utsatta för hot, och foton på dem samt deras hemadresser sprids nu på nätet bland div jihadistsympatisörer...

Enligt denna artikel (obs franska): http://www.lefigaro.fr/flash-actu/2016/08/25/97001-20160825FILWWW00125-niceburkini-enquete-sur-des-menaces-contre-des-policiers.php

Jag kan tänka mig att det även planeras strandmassaker i Nice eller någon annan stad som förbjudit burkinis. Någon "kreativ" metod, kanske attack från gummiflotte?
Senast redigerad av weseeyou 2016-08-25 kl. 13:01.
Citera
2016-08-25, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Kan inte fransoserna lära sig av den humanitära stormakten Sverige och helt enkelt införa separata badtider på stränderna? Det vore väl en bra lösning?

Mvh
Har Sverige infört separata badtider även på stränderna? Är utlandsboende o har ej koll på alla tokigheter som galna/senila Svea hittar på numera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in