• 4
  • 5
2016-08-25, 11:39
Medlem
Krongjorts avatar
Pratar alltid till människan bakom masken. Oavsett om masken är en diagnos, ett missbruk, politisk övertygelse eller annat jag redan påpekat. Den människan bakom masken tar inte åt sig, masken tar åt sig eftersom att om någon avslöjar masken så inser den som bär denna mask att den egentligen bara är just en mask. Pratar nu alltså ej om den typen av mask som bor i jorden utan den maskering som individer gärna lägger på sin mänsklighet i form av olika epitet, status, osv för olika anledningar. Tror förvisso inte detta kommer klargöra något för dig förrän långt senare. Kanske säger någon samma sak senare med andra ord som passar dig bättre i smaken. Vem vet men hur som helst så lycka till.
Citera
2016-08-26, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Jag undrar verkligen om detta kan vara rätt.

Om inte personen har att göra med detta då skulle personens handlingar inte heller ha någon betydelse. Då skulle det röra sig om rena fantasier, dvs inbillning.

Men du skrev några exempel om vad personen faktiskt gjorde och att du blev påverkad av detta.

Visst handlar svartsjuka om den egna osäkerheten och inte om sin partner. Men, svartsjuka utlöses av handlingar från sin partner. Jag menar inte att det är partnerns fel-men det kan vara så att dina val av partner är just det du skall se över.

Om vi tar ett annat exempel. Säg att du får en allergis reaktion av päron. Ändå fortsätter du att äta päron. Vad är det egentliga problemet? Din allergi? Päron? Eller spörsmålet om varför du väljer päron om och om igen?
Kanske haltar detta. Men intressant att reflektera över.

1. Det finns inga likheter med de jag dejtat. Noll.
2. Borderline-panik baseras så gott som på inbillningar, ja. Läste du inte mitt huvudinlägg? JA hon sa att brunetter var snygga, inte att jag därmed var ful, att hon skulle lämna mig och vara otrogen med en brunett etc.
3. Nej, det går inte att jämföra. Skulle jag undvika allt min borderline påverkar kan jag ta livet av mig direkt.
Citera
2016-08-27, 20:15
Medlem
BrobertSwagsteins avatar
Jag själv har varit en väldigt frånstötande person och har sysslat med visualisering och meditation och det har hjälpt mig väldigt mycket, att föreställa sig situationer man vill hamna i är att ta sig förbi en mental spärr, och jag anser att det hjälper till i verkligheten.
Citera
2016-09-07, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrobertSwagstein
Jag själv har varit en väldigt frånstötande person och har sysslat med visualisering och meditation och det har hjälpt mig väldigt mycket, att föreställa sig situationer man vill hamna i är att ta sig förbi en mental spärr, och jag anser att det hjälper till i verkligheten.

Jag körde meditering i en vecka och tyckte det hjälpte bara på den lilla tiden så jag ska absolut ta upp det igen. Rutiner du vet... not my thing
Citera
2016-09-11, 11:11
Medlem
adopted-husnegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annie247
Fast det var ju inte vad jag bad om råd för.

bithax är en 30 åring som har i sina andra trådar skrivit om hur han onanerar dagligen och inte haft sex , han är alltså en vuxen man som sitter här och skriver om relationer men kan inte ens själv komma nära en tjej för att bli oskuld, en oskuld som beskriver sig själv som en loser. TS försiktig vem du får råd ifrån.
Jag tycker att du verkligen har någon som du kan leva ditt liv med, kanske inte är enkelt att hitta men han finns nog någonstans.

bithax sluta trolla.
Citera
2020-03-23, 18:51
Medlem
Tänkte kika in och säga att vi fortf är i relation och att jag idag är friskförklarad från diagnosen
Ge inte upp.
Citera
2020-04-13, 22:50
Medlem
utan.att.stannas avatar
Mbt i Stockholm, någon som vet någon bra och hur man får en plats? Privat eller psykiatrin? Utredning inom allmänpsyk först?
Senast redigerad av utan.att.stanna 2020-04-13 kl. 22:54.
Citera
2023-04-26, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Mbt i Stockholm, någon som vet någon bra och hur man får en plats? Privat eller psykiatrin? Utredning inom allmänpsyk först?

Kika här:
https://www.psykiatrinordvast.se/var...erlineenheten/

https://www.psykiatrisodrastockholm....-andreashuset/
Citera
2023-04-26, 21:15
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Kika här:
https://www.psykiatrinordvast.se/var...erlineenheten/

https://www.psykiatrisodrastockholm....-andreashuset/
Det blev en av dem. Men jag gav upp dessförinnan och lämnade.
Citera
2023-04-26, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Det blev en av dem. Men jag gav upp dessförinnan och lämnade.

Oh, hoppas du mår bättre iafl.
Citera
2023-04-26, 23:08
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Oh, hoppas du mår bättre iafl.
Lämnade alltså partnern som det var aktuellt för..
Friskaste beslutet på år och dar.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in