Citat:
Ursprungligen postat av
Nicke08
Jag undrar verkligen om detta kan vara rätt.
Om inte personen har att göra med detta då skulle personens handlingar inte heller ha någon betydelse. Då skulle det röra sig om rena fantasier, dvs inbillning.
Men du skrev några exempel om vad personen faktiskt gjorde och att du blev påverkad av detta.
Visst handlar svartsjuka om den egna osäkerheten och inte om sin partner. Men, svartsjuka utlöses av handlingar från sin partner. Jag menar inte att det är partnerns fel-men det kan vara så att dina val av partner är just det du skall se över.
Om vi tar ett annat exempel. Säg att du får en allergis reaktion av päron. Ändå fortsätter du att äta päron. Vad är det egentliga problemet? Din allergi? Päron? Eller spörsmålet om varför du väljer päron om och om igen?
Kanske haltar detta. Men intressant att reflektera över.
1. Det finns inga likheter med de jag dejtat. Noll.
2. Borderline-panik baseras så gott som på inbillningar, ja. Läste du inte mitt huvudinlägg? JA hon sa att brunetter var snygga, inte att jag därmed var ful, att hon skulle lämna mig och vara otrogen med en brunett etc.
3. Nej, det går inte att jämföra. Skulle jag undvika allt min borderline påverkar kan jag ta livet av mig direkt.