Citat:
Ursprungligen postat av
Zizierzrogba
I dokumentären jag såg (jag minns inte vad den hette, men det är inte bara Lars försvinnande utan flera andra liknande (inte liknande som i tyskar som försvinner från Bulgarien, utan personer som försvunnit under mycket märkliga omständigheter) så handlade det hela inte om att han stannade kvar på grund av att han behövde opereras, utan att han inte fick flyga på grund av tryckförändringarna i luften som kan vara förliga när man har den typen av skador.
På vissa verkar det som att han helt enkelt skulle stanna kvar för att opereras och att det är var den officiella hållningen?
Det är riktigt, att han inte fick flyga p.g.a. öronskadan. Men orsaken till att han inte reste iväg med buss eller tag, när kamraterna flög hem, var att han sade att han avsag att lägga in sig pa sjukhus dagen efter. Det var ocksa m.a.a. detta som kamraterna lämnade honom ensam kvar.
Men dagen efter avböjde han ju operation hos den bulgariske läkaren...
De mest tillförlitliga dokumentärerna, är de tva tyska, som jag nämnt. De pa engelska har jag inte sett, men jag vet att det cirkulerat uppgifter, som varit felaktiga - vilket kan ha berott pa svarigheter med översättning fran tyskan till engelskan o.s.v.