2016-08-20, 01:23
Medlem
AlbusPercivals avatar
Förut så fick jag regelbundna samtal av ett dolt nummer och varje gång jag svarade så var det helt tyst. Då menar jag så tyst att man inte ens fattar att man är i ett samtal. Normal sett ska det höras brus ljud etc men när jag svarar så är det heeelt döds tyst. Detta pågår då i flera omgångar efter varandra (kan ta några min innan de ringer ibland) skiten ringer alltså 01 tiden idag?!?!

Förut ringde dem också men minns inte exakta tid. Nu är dom tillbaka med detta.

Någon som vet vad det kan bero på?
Citera
2016-08-20, 01:30
Medlem
erkstams avatar
Det är säkert någon idiot som inte har ett liv.
Citera
2016-08-20, 02:03
Medlem
bytnamns avatar
Jag vet ärligt talat inte vad du förväntar dig för svar här..

En person ringer dig på natten, och du ber internet berätta varför.
Citera
2016-08-20, 03:14
Medlem
Konnysalamis avatar
Sluta svara dolt nummer, det finns en anledning till varför folk ringer dolt och det brukar vara att dom inte vill veta att du vet vem dom är så varför svara på sånt.
Citera
2016-08-20, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Förut så fick jag regelbundna samtal av ett dolt nummer och varje gång jag svarade så var det helt tyst. Då menar jag så tyst att man inte ens fattar att man är i ett samtal. Normal sett ska det höras brus ljud etc men när jag svarar så är det heeelt döds tyst. Detta pågår då i flera omgångar efter varandra (kan ta några min innan de ringer ibland) skiten ringer alltså 01 tiden idag?!?!

Förut ringde dem också men minns inte exakta tid. Nu är dom tillbaka med detta.

Någon som vet vad det kan bero på?
Det är troligen försäljare det rör sig om. De har system som automatiskt ringer upp flera nummer samtidigt med förhoppningen att någon svarar. När någon då svarar så fortsätter det att ringa en stund på övriga nummer. Det är ett otyg men inte mycket att göra nåt åt. Det kan hjälpa att Nix;a ditt nummer.
Citera
2016-08-20, 09:40
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Det är troligen försäljare det rör sig om. De har system som automatiskt ringer upp flera nummer samtidigt med förhoppningen att någon svarar. När någon då svarar så fortsätter det att ringa en stund på övriga nummer. Det är ett otyg men inte mycket att göra nåt åt. Det kan hjälpa att Nix;a ditt nummer.

Instämmer, sen är det så att maskinen tar en stund innan den kopplat till säljaren, så om man lyfter luren direkt, inte hör något och lägger på så hann helt enkelt inte maskinen koppla till säljaren...

Råkade ut för detta några gånger samma dag tills jag kom på att jag skulle vänta längre innan jag la på och då var det nån opinionsinstitut, sådana är undantagna från nix registret som jag var ansluten till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in