Hej, saken är så att jag tänker göra en liten kort utbildning till junior IT-säljare som ska lära sig det grundläggande IT nätverkstänk. Nu är jag ju tekniker i grunden och har därför redan ett handikapp när det gäller att lära ut till personer utan större grundkunskaper, så därför tänkte jag att det kunde vara en ide att de först får läsa en bok för grundläggande förståelse av IT nätverk.
Saken är bara att det finns massor av Network for dummies/Beginners men hittils tycker jag att de fallit på att de inte enbart ger en konceptuell förståelse utan lägger in en massa irrelevanta praktiska detaljer om hur saker också sätts upp i praktiken.
Eftersom det enbart handlar om att junior säljare ska få en tillräcklig grund för att fatta konceptet i nätverksprodukterna de säljer och förstå kundens språk så är ju praktiska saker ointressant, så alla tips på en rent konceptuell bok med lagom låg ribba uppskattas varmt.
Som sagt, finns massor av böcker i ämnet men hittils har jag inte funnit någon passande.