Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
1.74% på bolånet ska du dock inte vara nöjd med.
Att det skulle vara något negativt att ta många kreditupplysningar på sig själv är en myt. Speciellt om du har bra ekonomi i övrigt. Jag antar det är en rädsla som bankerna skapat för att du inte ska gå till så många låneinstitut när du ska låna.
Jag har ganska så många kreditupplysningar på mig för att jag hela tiden kollar runt efter billigare bolån men har aldrig märkt något negativt för det.
Nej bolånet kunde vara bättre, men där står det still just nu tyvärr, har inte överdrivet bra ekonomi själv just nu och har inte så mycket att förhandla med. Vill inte byta bank just nu så får leva med det. Är en mindre lokal sparbank (under Swedbank).
Hade varit annat med lånet om jag hade haft det. Är svårt att få någon annan (nu tjejen) att säga och göra något när hon inte känner sig osäker på det. Alla är olika.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fenjal888
Företaget har din tjej som kund. Din tjej vill inte lägga en sekund på att förhandla och därmed har företagen ett kund som betalar fullpris. Varför ska de lyfta ett finger angående situationen?
Din tjej är driftlös och det kostar pengar att vara det. Punkt.
Ja jag förstår att banken är nöjd och önskar att alla kunder vore lika, vilket många säkert också tyvärr är. Hon är bra och driftig på mycket man när det kommer till sånt här händer det tyvärr inte mycket... därför jag försöker göra något.