• 1
  • 2
2016-08-19, 14:05
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonobono
Ja visst finns det någon tid ibland men hon ogillar sådana här typ av samtal då hon säger tack till det dom säger utan att själv ifrågasätta osv och därav kommer vi inte lägre. Hon har ringt själv tidigare men kommer inte längre än så här.
Jag försöker hjälpa till. Vi är sambos idag och jag har hand om ekonomin så självklart vill ja ha den så bra om möjligt.
Bevisligen skiter dom i mig då dom vägrar ge några som helst svar, inte ens om jag ringer för att fråga om att ta eget lån utan att säga vad det egentligen gäller.

Allt jag vill är att veta vad som krävs för att få deras lägsta ränta, och varför tjejen har den ränta hon nu har.

Företaget har din tjej som kund. Din tjej vill inte lägga en sekund på att förhandla och därmed har företagen ett kund som betalar fullpris. Varför ska de lyfta ett finger angående situationen?

Din tjej är driftlös och det kostar pengar att vara det. Punkt.
Citera
2016-08-19, 14:22
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
1.74% på bolånet ska du dock inte vara nöjd med.

Att det skulle vara något negativt att ta många kreditupplysningar på sig själv är en myt. Speciellt om du har bra ekonomi i övrigt. Jag antar det är en rädsla som bankerna skapat för att du inte ska gå till så många låneinstitut när du ska låna.

Jag har ganska så många kreditupplysningar på mig för att jag hela tiden kollar runt efter billigare bolån men har aldrig märkt något negativt för det.
Nej bolånet kunde vara bättre, men där står det still just nu tyvärr, har inte överdrivet bra ekonomi själv just nu och har inte så mycket att förhandla med. Vill inte byta bank just nu så får leva med det. Är en mindre lokal sparbank (under Swedbank).

Hade varit annat med lånet om jag hade haft det. Är svårt att få någon annan (nu tjejen) att säga och göra något när hon inte känner sig osäker på det. Alla är olika.
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Företaget har din tjej som kund. Din tjej vill inte lägga en sekund på att förhandla och därmed har företagen ett kund som betalar fullpris. Varför ska de lyfta ett finger angående situationen?

Din tjej är driftlös och det kostar pengar att vara det. Punkt.
Ja jag förstår att banken är nöjd och önskar att alla kunder vore lika, vilket många säkert också tyvärr är. Hon är bra och driftig på mycket man när det kommer till sånt här händer det tyvärr inte mycket... därför jag försöker göra något.
Citera
2016-08-19, 14:24
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ja jag förstår att banken är nöjd och önskar att alla kunder vore lika, vilket många säkert också tyvärr är. Hon är bra och driftig på mycket man när det kommer till sånt här händer det tyvärr inte mycket... därför jag försöker göra något.

Stör sig inte din tjej på faktumet att hon kanske betalar för mycket i ränta? Känns som räntan kan bli bättre genom att bara teckna om till annan långivare. Lendo eller vad som helst.
Citera
2016-08-19, 14:29
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Stör sig inte din tjej på faktumet att hon kanske betalar för mycket i ränta? Känns som räntan kan bli bättre genom att bara teckna om till annan långivare. Lendo eller vad som helst.
Jag stör mig om inte annat.
Ja kanske skulle man kolla, men man vill ju att det ska vara skillnad som märks men de vet man ju så klart inte förrns man kollat.
Citera
2016-08-19, 16:01
Medlem
6.x är en ok ränta på ett blanco lån... Man kan inte jämföra lån på motorcykel, bil eller hus. Där har du en säkerhet bakom lånet det har du inte i detta fall..

Lånet bör ju inte vara på så stort belopp ändå om det är blanco
Citera
2016-08-19, 22:14
Medlem
Citat:
Jag stör mig om inte annat.
Ja kanske skulle man kolla, men man vill ju att det ska vara skillnad som märks men de vet man ju så klart inte förrns man kollat.

Jag tycker att hon har en helt okey ränta med tanke på hennes inkomst och väldigt långa återbetalningstid.

Numer skulle inte en seriös bank bevilja en återbetalningstid längre än 7 år på ett privatlån.

Lite komiskt också att Svenskarna har blivit så bortskämda så att de tycker att en ränta på 6% är hög. Sett på lång sikt är en bottenlåneränta på ca 4-5% rimlig.

Dock lär det ta lång tid innan världsekonomin får bukt med inflationsspöket, så räkna med låga räntor en lång tid framöver men se till att amortera rejält nu när räntorna är så låga.

// Rage
Citera
2016-08-22, 12:48
Medlem
Citat:
Tjejen har ett lån hos Sevenday som från början hade galen ränta. Hon tog lånet innan vi blev ihop för ca 7 år sen.
Med åren har jag tjatat om att hon ska ringa för att få ner räntan och det har sakta men säkert kommit ner till 6,45% men nu verkar det vara stopp.
Jag stör mig på att dom på deras hemsida har att man kan få ner till 3,75% och prisgaranti bla bla bla.
Har varit i kontakt med dom för att höra vem som kan få den räntan och vad som krävs men dom vägrar att svara på frågorna och säger bara att det är individuellt.
Tjejen tjänar idag 300.000kr per år och har inga andra privatlån men får 6,45%. Hur många miljoner ska man då tjäna för att få 3,75%? Finns det ens någon som har det hos dom eller är det bara ljug?

Tjejen jobbar i stort sätt alltid när dom har öppet och har svårt att ringa (samtidigt som hon ogillar sådana här typ av samtal då hon blir obekväm) så jag har försökt att sköta det här men dom vägrar säga någonting till mig. Jag har erbjudit alla möjliga bevis för att jag är jag och inte ens när vi ringer tillsammans får jag vara med och "förhandla" eller påverka lånet, inte ens om jag ställer hypotetiska frågor och säger som att "om en person som har bla bla, hur skulle det då vara" utan får bara svar att varje person måste testas individuellt.
Sjukt frustrerande.

Är detta ett skojföretag eller ska de gå att prata med dom som vilken annan bank som helst?
Är det någon annan här som har lån hos dom och hur ser det i så fall ut?
Andra erfarenheter av företaget mottages gärna också.

Mitt tips är att använda en låneförmedlare. Jag har använt både Lendo och Advisa.se med framgång (föredrar sistnämnda). Fyll i en ansökan på sajten bara och låt SevenDay få tävla mot andra banker om att ta över/behålla tjejen som kund. Finns inget bättre sätt att få lägsta möjliga ränta. Öppettiderna är bättre där så fyll i en ansökan när tjejen är ledig för advisa ringer upp på en gång för att färdigställa ansökan.. Det är helt gratis, inget hon binder sig till och endast 1 kreditupplysning tas.
Citera
2016-08-22, 13:07
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubinHood
Mitt tips är att använda en låneförmedlare. Jag har använt både Lendo och Advisa.se med framgång (föredrar sistnämnda). Fyll i en ansökan på sajten bara och låt SevenDay få tävla mot andra banker om att ta över/behålla tjejen som kund. Finns inget bättre sätt att få lägsta möjliga ränta. Öppettiderna är bättre där så fyll i en ansökan när tjejen är ledig för advisa ringer upp på en gång för att färdigställa ansökan.. Det är helt gratis, inget hon binder sig till och endast 1 kreditupplysning tas.
Var i kontakt med Sevendays och fick ner det till 5,85% (-0,65% och 15kr). Inte så imponerande och åter igen känns dom nonchalanta när man pratar med dom.
Dom ändrar gärna lånet med att dra ut på betalningen för att man ska få det billigare, men det är ju inte det man vill. Känns fult att erbjuda sånt när man egentligen vill ha ner räntan.
Får nog bli Lendo eller Advisa.
Citera
2017-12-17, 16:04
Medlem
Jag har lån hos Sevenday, och 2 gånger om året söker jag nytt lån hos banker med låg ränta, för att ta del av prisgarantin, det jag gör är att jag söker blancolån hos banker med låg ränta, sedan ger dem mig en ränta som alltid är sämre än det jag har, vilket jag självklart tackar nej till. Men då ringer dem tillbaka och frågar varför man tackade nej, då säger jag att dem gav mig sämre ränta än vad jag har. Då sänker dem räntan än det jag har, jag ber om att få hem papperna, när jag har fått hem dem, då ringer jag Sevenday, och skickar in bilder som bevis på att jag har fått lägre ränta o så poof helt plötsligt gick räntan ner. Om ni nu kommer fråga mig varför jag inte gör det varje dag så är det p.g.a. det görs kreditupplysningar, och det gäller o ligga lågt där så man kan få lånet från de bankerna man söker, lycka till med lånet!
Citera
2017-12-21, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laaaavviiiiddaa
Jag har lån hos Sevenday, och 2 gånger om året söker jag nytt lån hos banker med låg ränta, för att ta del av prisgarantin, det jag gör är att jag söker blancolån hos banker med låg ränta, sedan ger dem mig en ränta som alltid är sämre än det jag har, vilket jag självklart tackar nej till. Men då ringer dem tillbaka och frågar varför man tackade nej, då säger jag att dem gav mig sämre ränta än vad jag har. Då sänker dem räntan än det jag har, jag ber om att få hem papperna, när jag har fått hem dem, då ringer jag Sevenday, och skickar in bilder som bevis på att jag har fått lägre ränta o så poof helt plötsligt gick räntan ner. Om ni nu kommer fråga mig varför jag inte gör det varje dag så är det p.g.a. det görs kreditupplysningar, och det gäller o ligga lågt där så man kan få lånet från de bankerna man söker, lycka till med lånet!

Ja, det var ju ett sätt att göra det på :-)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in