2018-09-12, 01:22
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Många inlägg här som hyllar Lennarts låt säga övergång eller i alla fall närmande till normalitet. Men vi får också betänka detta ur vårt eget perspektiv: Om Lennart blir helt som vanligt igen så försvinner ju nöjesaspekten med det hela. Då försvinner även en ständig källa till ovärderlig humor. Så känns som man kanske bör tänka över det där med att glädjas åt Lennarts färd in i normalitet.

Tror inte jag har skrattat på länge lika mycket som jag gjorde förra sommaren. Men jag känner att om Lenny gjort sitt vad gäller att roa oss, är det OK. Har ändå fått många känslokickar och goda skratt. Inget varar för evigt.

Och helt normal hoppas jag inte han blir. Utan att han fortfarande ser ett värde i att folk ska få tid till sina passioner. För jag tror att det är så, för att få ett lyckligt samhälle måste folk få göra saker de brinner för, inte enbart gå till jobbet, gå hem och sova.
2018-09-12, 04:33
Medlem
Citat:
Många inlägg här som hyllar Lennarts låt säga övergång eller i alla fall närmande till normalitet. Men vi får också betänka detta ur vårt eget perspektiv: Om Lennart blir helt som vanligt igen så försvinner ju nöjesaspekten med det hela. Då försvinner även en ständig källa till ovärderlig humor. Så känns som man kanske bör tänka över det där med att glädjas åt Lennarts färd in i normalitet.
Men kom igen, det där är ren ondska.
2018-09-12, 06:43
Medlem
Citat:

Hoppas normala du och pappsen och mamsen hittar någon annan att skratta åt. Om inte så kan ni ju spana på grannarnas aktiviteter.
2018-09-12, 06:47
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paygo

Ja, det är ofta lyteskomik som har färgat många skribenter i denna tråd.
Men en del kan det ju också vara rimligt att skratta åt här i världen.
Även om en del här gått över gränsen till ondska. Nu tror jag de flesta gläds åt ett möjligt tillfrisknande. Jag gör det.

Och får villigt erkänna att det trodde jag inte på. Kan inte få in i mitt huvud att tvångsmedicineringen av trilafon ex v kan ha bidragit till förbättringen. Tror det måste varit något annat. trilafon dövar och bedövar bara.

Tror istället att han mött flera förståndiga människor som han trott på.
Istället för flinande (ondskefulla) tonåringar som drivit med honom.
2018-09-12, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Även om en del här gått över gränsen till ondska. Nu tror jag de flesta gläds åt ett möjligt tillfrisknande. Jag gör det.

Och får villigt erkänna att det trodde jag inte på. Kan inte få in i mitt huvud att tvångsmedicineringen av trilafon ex v kan ha bidragit till förbättringen. Tror det måste varit något annat. trilafon dövar och bedövar bara.

En förståndig människa i Sverige är någon som klarat grundskolans dogmer och sen utmanat sig själv och gjort universitetsstudier och känt sig på riktigt duktig och sen är ju karriären öppen för minst ett sommarhus i skärgården och om chansen finns att få ett jobb på Google så är det ju en bonus. I varje bil som från Sollentuna köar till Stockholm varje morgon finns en eller två helt övertygade att deras arbete är väldigt viktigt och pratar i termer av "chief-design" , "market-designer", "analysis-expert" ... jag tror du tycker skillnaden mellan "lemurianer" och nämnda är stor men jag tror den är liten ...
2018-09-12, 10:23
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paygo

Det är inte särskilt snällt av mig att skriva så det inser jag ju men det intressanta med Lennart är en blandning av intressanta talks, totalt galenskap och att han gör bort sig samtidigt. Lite som Haleys komet, ett fenomen som sker extremt sällan men är otroligt fascinerande att beskåda.

Citat:
Ursprungligen postat av luckybuddhaluke
Hoppas normala du och pappsen och mamsen hittar någon annan att skratta åt. Om inte så kan ni ju spana på grannarnas aktiviteter.

Fast som jag skrev till Paygo så är Lennart något speciellt. Faktumet att Lennart varit helt normal tidigare och levt ett välbärgat familjeliv i Gotland som vi fick se i programmet Plus där han och hans familj medverkade för flera år sedan. Det är övergång från en slags "bror duktig-normalitet" till en runkgubbe med Messiaskomplex som varit så otroligt fascinerande! Så att hitta någon annan att glädjas åt är svårt. Sedan skrattar jag inte bara åt Lennart utan finner det hela högst intresseväckande och planerar faktiskt att skriva en bok om honom i framtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Jof

Fast ärligt nu: Om Lennart vaknar ur sin fantasi, period, psykos eller vad du föredrar att kalla det så kommer han ju bara inse hur han pajat för sig själv och jag tror faktiskt inte han kan ta sig tillbaka. Han har runkat inför tonåringar på cam, hans videos har spridits kors och tvärs över internet och hans skandaler över hela Sverige är välkända. Ponera att han byter namn och flyttar någon annanstans. På hans CV står ju hans riktiga namn i arbetsplats-sammanhang och som omdömes från chefer, på betyg från Idrottshögskolan osv. Så jag ser honom ändå som rätt körd tyvärr. En tex framtida arbetsgivare är ju bara en Google-sökning från att ta del av hela hans historia.

2018-09-12, 10:36
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gryningsribba
Jag är helt förbluffad, helt säker på min sak som jag var att det var demens som slagit till. Och så var det bara en vanlig gammal hederlig psykos. Bara att gratulera och hoppas att tillfrisknandet fortsätter.

Lite tvångsvård, några sprutor i stjärten, och ut i verkligheten.

Systemet - Mantisar, 10 - 0 !

Systemet 10-0? Nja hans vanföreställningar har ju redan pajat hans liv så fattar inte riktigt hur du tänker där.
2018-09-12, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Jag tror att när LB har frisknat till helt kan han bli en riktigt intressant föreläsare. Typ "Psykos i nätåldern - min resa" och liknande.
Jag hade iaf betalat dyra pengar för att höra honom själv prata om hur han minns och upplevde allt under TDR exempelvis.
Men detta ligger nog en 10 år fram i tiden. Först får vi hoppas att han får lugn och ro och att han kan återfå kontakten med sina barn och kanske hitta nåt litet kneg.

Psykos eller ej så är han ju en snuskgubbe, tror knappast det är någon folk vill lyssna på. Att ursäkta grooming och att visa kuken för trettonåringar med att han på andra vis är knäpp gör ingalunda för att förmildra det faktum att han är en sexualbrottsling.
2018-09-12, 12:49
Bannlyst
Hai agän, ny video:
"Hi again" kunde inte tas som förnamn"
https://www.youtube.com/watch?v=1OlqRNdWu5I
2018-09-12, 12:50
Medlem
Citat:
Systemet 10-0? Nja hans vanföreställningar har ju redan pajat hans liv så fattar inte riktigt hur du tänker där.

Jo, Lennart är ju offret alldeles oavsett. Man kan ju tycka att tvångsvården kunde ha slagit till lite tidigare.
2018-09-12, 12:57
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandballRent
Hai agän, ny video:
"Hi again" kunde inte tas som förnamn"
https://www.youtube.com/watch?v=1OlqRNdWu5I
Man märker i detta klipp, och i de tidigare klippen under "tillnyktringen", att han närmast verkar lite nervös inför kameran, naturligt nervös med lite styltigt tal. Också ett friskhetstecken...
2018-09-12, 13:03
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Man märker i detta klipp, och i de tidigare klippen under "tillnyktringen", att han närmast verkar lite nervös inför kameran, naturligt nervös med lite styltigt tal. Också ett friskhetstecken...

Det är inte lika kul längre. Utan psykosen måste han börja undra varför han egentligen postar dessa filmer. Det räcker utmärkt att hålla telefonkontakt med sin familj i det här läget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in