Citat:
Ursprungligen postat av
intemittnamn
Du känner ingen med badrumsmatta? Aldrig sett en sån på TV eller i affären? Helt okänt fenomen för dig?
Jag har en matta i badrummet, och en trasmatta innanför dörren. Man kan ju kasta dem när de blir skitiga efter en månads användning, men vi miljötalibaner tvättar och återanvänder hellre.
För övrigt är det klart man tvättar sina vardagsrumsmattor också, men inte i tvättstugan. I nästa program ska vi prata om kemtvätt.
Kan inte komma på någon jag känner som har det. Lustigt va. "Trasmattan" aka dörrmattan, innanför dörren ligger där den ligger och dammsugs nog ungefär 3 gånger i veckan. Inte en jävel jag känner brukar byta den, eller än mindre tvätta den. Mest troligt dammsugs de eller bara skakas av utanför. Ganska rimligt antagande för en behandling av en dörrmatta, don´t you think? Vet en person som lämnat in till kemtvätt. En gång på 5 år, detta i.o.m en händelse där ett barn sket på den. I detta fall hade om något av mina barn gjort samma, beslutit mig för att passa på och skaffa en ny matta, kanske med något roligt mönster på.
Citat:
Ursprungligen postat av
HeltCP
Du är en gris som gillar att sitta hemma i din egen smuts. Antar att golvet inte torkas heller? Eftersom det är inte heller det första samtalsämnet man har. Bara för att folk inte berättar för dig att dom tvättar sina mattor betyder det inte att det inte görs. Jag har 4 mattor hemma varav badrumsmattorna tvättas minst 1 gång i månaden. Kök och hallmattan typ en gång i halvåret och då görs det för hand i badkaret. Dom samlar fruktansvärt mycket damm och allehanda skit som folk släpar in.
Golvet torkas 1 gång i veckan, dammsugs som sagt ungefär 3 gånger. Har aldrig hört från bl.a. barnfamiljer jag känt i bra många år att de tvättar sina mattor i badkaret. Men trivs du med det så fine. Inte en jävel tänker på att kemtvätta dessa, måste verkligen vara ett gäng parasitmänniskor jag umgås med.
Citat:
Ursprungligen postat av
lacrima
Du bor väl i någon snål jävla förening som inte installerat mattvättmaskin i eran tvättstuga. Jag skrattar halvt ihjäl mig åt dina svar och hur du helt oblygt beskriver hur lite du fattar om hygien.
Jag (och alla jag känner

) har en köksmatta, hallmatta, vardagsrumsmatta, toamatta, och två sovrumsmattor och alla tvättas regelbundet. Glömde nämna julgransmattan och en medelstor matta i en passage och balkongmattan i plast. Även bilmattorna tvättas ibland.
Bor i en villa där jag inte har en uppsättning tvättmaskiner för olika ändamål. Hört att folk spolar av sina bilmattor med högtryck, jag lämnar in mina bilar på rekond, om de skrubbar dessa med tandborste eller högtryck skiter jag i, de är dock av plats med sån där högkant på så oftast skakar jag bara ur skiten. Som sagt, de flesta jag är hemma hos eller umgås med innehar inte en massa mattor, vardagsrumsmatta är dock frekvent vanligt, liksom dörrmatta. Kanske har de bra ljuddämpning eller varma golv så de slipper, kanske vill de bara inte ha en massa mattor. Julgransmattan tvättar du också efter jul eller?
Eftersom jag är en duktig fb:are är jag snäll och svarar er i detta matt dilemma. Ska dock tilläggas att
om jag hade ägt en persisk matta för X antal tusen, så hade jag sett att den togs bättre omhand, inte helt omöjligt hade jag övervägt att kemtvätta den. (WOW) Nu förfaller det inte så. Tror jag hade t.o.m. vårdat den så ömt att jag hängt den på väggen istället.
Ska vi fortsätta diskutera detta kan vi göra det via PM, jag väntar med spänning på era funderingar och tankar i ämnet.