Det går knappat att få ut sina pengar längre. Hemsidan har ofta strul och är extremt seg, och när man vill göra överföringar så står det att man måste ringa.
Jag trodde först att det berodde på att jag förde över stora summor 100k osv,
men det verkar inte vara det heller, utan det är bara nått skit dom kör med att man kan sätta in men inte ta ut utan att ringa.
Funderar på att flytta all casch till Avanza i stället.
Grejen med Santander var att de hade 1% ränta tidigare, den har nu sjunkit till 0.7. Ändå ganska trevligt jämfört med de räntesparande som erbjuds via Avanza. Därför har jag haft likvida medel där.
Jag delar inte din upplevelse skulle jag vilja säga. Även om sidan varit seg några gånger under de ca 2 år jag använt deras buffertkonto.
Det som är irriterande är att jag måste logga in på en specifik sida för att kunna göra uttag, men när du väl begärt uttaget brukar jag ofta få pengarna insatta på mitt förvalda konto samma dag om jag gör uttaget på morgonen, vilket är bättre än utlovat.
Känns som att de flesta aktörerna erbjuder kring 0,7% med fria uttag så jag har inte orkat byta.
Har för övrigt bytt från Santander då de inte har svensk insättningsgaranti utan Norsk.
Du får vända dig till Norge helt enkelt om det blir problem så deras garanti måste träda in.
Den är påväg att ändras till 100 000 euro vars värde kan svänga rejält om du har oflyt.
Låt säga att eurokrisen blossar upp och euron blir värd 4kr per euro istället för 9.5 som vi har idag och i och med det går Santander i konkurs eller annan händelse som gör att garantin måste träda in.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!