2016-08-18, 14:46
Medlem
Aldrig provat något så kraftfullt mot min ångest som mianserin, För första gången på flera år är jag helt ångest fri.
Kan verkligen rekommendera denna till er som lider av ångest.
Citera
2016-08-18, 14:57
Medlem
knezens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralNovember
Aldrig provat något så kraftfullt mot min ångest som mianserin, För första gången på flera år är jag helt ångest fri.
Kan verkligen rekommendera denna till er som lider av ångest.

Grattis! Fan va skönt
Citera
2016-08-18, 18:09
Medlem
cdxz11s avatar
du fattar väl att alla inte reagerar likadant på mediciner? Vad som funkar superbt för en person kan vara skit för en annan...
Citera
2016-08-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
du fattar väl att alla inte reagerar likadant på mediciner? Vad som funkar superbt för en person kan vara skit för en annan...
Visst förstår jag de, men när jag äntligen hittat nåt som funkar så vill jag berätta o dela med mej, om de kan hjälpa en människa med ångest så gör de mig glad också.

Den enda biverkningen jag märkt är att jag blivit jävligt dåsig, samt ett jävla sug efter mat. maten har aldrig smakat godare.
Citera
2016-09-12, 20:43
Medlem
Spliffmeisters avatar
Hur lång tid åt du Mianserin (samt vilken dos) innan det gav effekt?
Citera
2016-09-26, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Hur lång tid åt du Mianserin (samt vilken dos) innan det gav effekt?

Det gav effekt väldigt snabbt, kände redan efter 4 dagar att jag mådde bättre, jag äter 30 mg om dan, tar de innan jag ska gå o lägga mej, funkar lite som en sömn tablett också.
Citera
2016-09-27, 03:45
Medlem
Hamprs avatar
Har själv haft mianserin och den hjälpte mig inte ett dugg. Fick ingen effekt av den alls, minns ej dos.
Fick den för ångest/depression.
Citera
2016-09-27, 03:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralNovember
Det gav effekt väldigt snabbt, kände redan efter 4 dagar att jag mådde bättre, jag äter 30 mg om dan, tar de innan jag ska gå o lägga mej, funkar lite som en sömn tablett också.

Ja, det stämmer. Mianserin och egentligen nya varianten, Mirtazapin (man har ändrat ett par molekyler i uppsättningen och salufört den på nytt) har snabb effekt både mot ångest och depression. Mianserin används sällan nuförtiden då Mirtazapin är mer populärt. Man brukar sätta in den på psykiatriska jourinstanser snabbt, då antidepressiv effekt inträder snabbare jämfört med SSRI. Har ni aldrig varit på en psykakut, åk dit så förstår ni.

Mianeserin/Mirtzapin - ungefär en vecka : SSRI-preparat - i regel två till fyra veckor.
Citera
2016-09-27, 03:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hampr
Har själv haft mianserin och den hjälpte mig inte ett dugg. Fick ingen effekt av den alls, minns ej dos.
Fick den för ångest/depression.

Det är helt sant. Det är långt ifrån alla olika typer av psykofarmaka fungerar. Allas depressioner beror troligen p.g.a. olika anledningar. Vare sig neurologiskt eller psykologiskt. Fungerar inte en medicin, sluta, hoppa på en annan. Jag vet flera som sitter kvar i många månader på samma ineffektiva preparat.
Citera
2018-06-13, 09:31
Medlem
Någon mer som har erfarenhet av mianserin och ångest?
Citera
2018-06-16, 20:13
Medlem
Ingen?
Folk kanske inte äter denna längre..
Citera
2019-06-07, 09:48
Bannlyst
Är det fler här än jag som är drabbade av att det inte går att få tag på Mianserin just nu? Vad har ni fått för ersättningsmedicin isf.? Min läkare har skrivit ut Anafranil till mig istället för Mianserinet, men jag är rätt skeptisk till det. Testar hellre med Mirtazapin igen, tills det går att få tag på Mianserin, som jag haft tidigare med någorlunda ok resultat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in