2016-08-17, 18:32
Medlem
Hej!

Jag har varit kund hos Banhof i säkert över ett år. Har deras 100/10 fiber och betalar 287 kr/månaden via autogiro, det tillkommer inga extra fakturaavgifter etc. Går jag dock in på deras webbplats för att göra en beställning så står det att det kostar 269 kr/månaden. Jag betalar alltså 18 kr mer per månad. Har de sänkt priset medan jag var kund och inte sänkt mitt? Har jag möjlighet till att teckna om mitt bredband så jag får det lägre priset utan att betala någon 'startavgift'...? Någon som har koll? Deras ekonomi support stänger 17 nämligen och kan inte hitta någon e-postadress.
Citera
2016-08-17, 18:39
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du har väl som vi andra på räkningar en administrationsavgift och moms?
Citera
2016-08-17, 18:40
Medlem
Du har de avtalet med bahnhof för 100/10 men ringer du dem så kan du få till de lägre priset!

Jag har gjort samma sak dock en annan leverantör utan att betala startavgift. Du kan däremot inte få ny kund erbjudandet till ännu ett lägre pris i x antal månader.
Citera
2016-08-17, 21:03
Medlem
PeterNosters avatar
Har du bindningstid kvar på ditt nuvarande kontrakt så får du vänta tills det går ut och sen teckna ett nytt. Personligen tycker jag det är svinaktigt att inte meddela kunden i god tid och erbjuda en fortsättning.
Citera
2016-08-18, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h-user
Du har de avtalet med bahnhof för 100/10 men ringer du dem så kan du få till de lägre priset!

Jag har gjort samma sak dock en annan leverantör utan att betala startavgift. Du kan däremot inte få ny kund erbjudandet till ännu ett lägre pris i x antal månader.

Tack så mycket. Ringde kundtjänst och det var inga problem.
Citera
2016-08-18, 22:22
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skuddle
Tack så mycket. Ringde kundtjänst och det var inga problem.

Att det inte var några problem att ringa kundtjänst förstår vi men fick du nya priset?
Du behöver inte svara men tack för att jag fick skriva den roliga kommentaren ;-)
Citera
2016-08-19, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Att det inte var några problem att ringa kundtjänst förstår vi men fick du nya priset?
Du behöver inte svara men tack för att jag fick skriva den roliga kommentaren ;-)

Att få det till de lägre priset såklart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in