2016-08-16, 17:49
Medlem
eagless avatar
Jo .. som sagt. Jag har tankat in mina nya bilder frn min iPhone 6 till Windows 10. De hamnade i player. Oklart varfr men 10an verkar tro det r musik(?) Det gick visserligen bra och jag kan se alla bilder jag nskar i datorn men d 10an r ny fr mig (anvnde 7an tidigare) s lyckas jag av ngon anledning ej `dra de bilder jag "blat" i datorn till den nya mapp dr jag nskar frvara samt senare behandla/beskra/frbttra dem.

Ngra ideer kra medmnniskor
Tack p frhand

//eagles
Citera
2016-08-16, 17:52
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Om du markerar en bild och klipp ut och klistra in i denna nya mapp, vad hnder d?
Citera
2016-08-16, 19:01
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Om du markerar en bild och klipp ut och klistra in i denna nya mapp, vad hnder d?

Hej CyrusGNetWork

Ingenting tyvrr. En bild eller 150.. samma negativa resultat ..
Citera
2016-08-16, 19:06
Medlem
christerys avatar
r du helt sker p att du r i filhanteraren? S du inte sitter i nt program som liknar den men r till fr att spela upp saker och ting istllet.

Skraste sttet r vl att ppna File Explorer genom att klicka p flaggan lngst ner till vnster och skriva in tex file d borde den dyka upp.

EDIT: Kan kra windowstangenten+r och sen skriva explorer x.
Senast redigerad av christery 2016-08-16 kl. 19:09.
Citera
2016-08-16, 21:27
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
r du helt sker p att du r i filhanteraren? S du inte sitter i nt program som liknar den men r till fr att spela upp saker och ting istllet.(...)

Kanske.. vet ej.. hittar inte det du nmner..Frlt jag klippte lite i ditt svar christery.. Men grejen verkar vara att mina bilder - vilka jag kan titta p i min dator samt ven `frbttra/ndra/beskra (men jag trs inte spara ndringarna) - tycks hamnat i ett program som tror jag importerat musik..

BTW.. bilderna r sjlvklart kvar i min iPhone 6 ox

Frustrerande d jag inte ens ville byta till Windows 10 .. det bara skedde.. lng story.. sk*t i den

Frustration all over..

Tack att Ni frsker // eagles
Citera
2016-08-16, 21:31
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eagles
Jo .. som sagt. Jag har tankat in mina nya bilder frn min iPhone 6 till Windows 10. De hamnade i player. Oklart varfr men 10an verkar tro det r musik(?) Det gick visserligen bra och jag kan se alla bilder jag nskar i datorn men d 10an r ny fr mig (anvnde 7an tidigare) s lyckas jag av ngon anledning ej `dra de bilder jag "blat" i datorn till den nya mapp dr jag nskar frvara samt senare behandla/beskra/frbttra dem.

Ngra ideer kra medmnniskor
Tack p frhand

//eagles

Men du borde kunna peka ut direkt kllan dr du vill ha dina bilder nr du ska transporterar bilderna frn mobil till datorn?
Citera
2016-08-16, 21:36
Medlem
christerys avatar
Har det gtt bra s skall bilder hamnat i This PC > Pictures

Du kan ju leka med bilderna allt du vill slnge du inte sagt att importen skall ta bort dom frn telefonen x. Jag kan gra s med kameran i alla fall.

Windows tangenten r lngst ner lite vnster om mellanslagstangenten. Hll in den och tryck p "r" s kommer en ruta upp. Gr sen som jag sa.

Eller lngst ut till vnster har du en ikon i det svarta fltet som ser ut som en flagga, klicka p den och gr som jag sa.

Det du vill starta r File explorer - varfr jag vill att du gr detta r pga att inte klipp och klistra verkar fungera. Du kanske sitter i ett annat program n file explorer och d kanske det inte r s enkelt att hjlpa till.
Citera
2016-08-17, 06:35
Moderator
MondoBizarros avatar
vriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem