• 1
  • 2
2020-06-02, 19:51
Medlem
asdf_32s avatar
Då var Ando vald, bara gmp kvar. Bör komma innan midsommar. Sen finns det inget hinder kvar för studier i klinisk fas. Både deras egna Nex-18 och minst en samarbetspartner kommer gå in i klinisk fas innan året är slut
Citera
2020-11-27, 09:33
Medlem
Rhynns avatar
Handelsstoppad sedan igår 17:00. Är det möjligtvis ett avtal som kommer presenteras?
Många ögon på Nanexa nu!
Citera
2020-11-28, 19:31
Medlem
asdf_32s avatar
En händelserik vecka må jag säga! Först presentation med en väldigt förväntansfull VD och sedan handelsstopp på grund av läckt information om förhandlingar med en ny storägare. Ägarstrukturen har varit en svag punkt i Nanexa men nu ska Applied materials gå in med 1-3 MUSD. Jag är extra glad över att leverantören av utrustning till deras nya produktionsanläggning går in som ägare istället för en finansiell institution.

Det läckta avtalet är inte det avtal VD aviserat tidigare under året. Det kommer inom snart ett, eller förmodligen ett par, avtal med partners om att gå vidare till kliniska studier. Det är då pengarna börjar rulla in. I panelsamtalet på redeye i torsdags betonade VD vikten av att leverera. Det finns inga alternativ, det kommer avtal i år.

Nex-18 får snart grönt ljus för att påbörja fas-I. Resultat från den kommer q3 2021. Vid positivt utfall blir jag inte förvånad om kursen närmar sig hundralappen
Citera
2025-05-10, 08:30
Medlem
Intresset för denna verkar ha svalnat avsevärt här. Däremot har det surrats på annat håll de senaste veckorna. Upp 13,6% igår.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in