Citat:
Ursprungligen postat av
SofistikeradSlisk
Har under de senaste fyra åren ätit olika typer av SSRI/SNRI- preparat, men vill verkligen inte göra detta mer då samtliga har medfört hemska bieffekter för mig. Har nu vart utan i två veckor, och känner mig mer eller mindre konstant ledsen. Har till exempel en fin flickvän som älskar mig så mycket, och jag känner ju det samma, men emellanåt så har jag svårt att visa detta för henne (bara ett exempel). Går runt och grunnar mig konstant över min framtid, ekonomi osv.
Lever i övrigt en sund livsstil med kost och träning. Har varit fd blandmissbrukare, något som jag trappat ned på rejält, men ibland så dyker det upp ändå.
Är jag dömd att leva resten av mitt liv som pillerknaprare, eller tror ni det kan bli bättre efter ett tag när kroppen anpassat sig?
Tack på förhand!
Jag åt SSRI i tio år. Det dröjde ett till två år innan jag blev kvitt panikångest och lättare depressionskänslor som kom tillbaka när jag slutade med medicinen. Tog sobril vid behov för att mota ångesten. Så helt klart, det förändras över tid och kan bli bättre.
Men när jag läser att du är utbränd och har PTSD tror jag det blir svårt för dig att sluta. Man har en tendens att älta negativa saker, förstora det dåliga och så vidare.
Det vore vettigare om du först kunde få inkomst, sen sluta. Annars kommer du bara må piss över att du är sjukskriven. Johannesört kanske?