Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-13, 19:30
  #1
Medlem
SumAnyMonos avatar
Jag har så många ideer gällande remixer, egna låtar etc

Jag kan dock inte mycket om DAW. (ableton är den jag använder just nu)


kan ni rekommendera ett program, nån tutorial som förklarar olika former av att skapa musik som är lätta.


Jag tröttnar och blir extremt rastlös på att lära mig lånmga tutorials och fastnar lätt i början av skapandet. Behöver bara nån kul skapande process eller liknande. Dålig på förklara, så hoppas ni förstår.
Citera
2016-08-13, 19:40
  #2
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SumAnyMono
Jag har så många ideer gällande remixer, egna låtar etc

Jag kan dock inte mycket om DAW. (ableton är den jag använder just nu)


kan ni rekommendera ett program, nån tutorial som förklarar olika former av att skapa musik som är lätta.


Jag tröttnar och blir extremt rastlös på att lära mig lånmga tutorials och fastnar lätt i början av skapandet. Behöver bara nån kul skapande process eller liknande. Dålig på förklara, så hoppas ni förstår.

Sök dig fram på Youtube. Där finns hur mycket som helst från långa till korta som bara beskriver vissa saker. Allt från hur du skapar en trancebas med snärt till hur du mastrar hårdrocksgitarrer. Så tipset är att du söker på olika sätt på Youtube och testar dig fram till just det du önskar se om. Mycket om detta finns där.

Ableton är bra och har du börjat med det så kan du lika gärna fortsätta med det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback