Citat:
Ursprungligen postat av
max02
Grabbar, tänkte testa en ny formation detta FIFA. Har tidigare kört 4-3-3 (4) och 4-1-2-1-2 väldigt mycket och gillar väl båda två egentligen, men känner det är dags prova på nåt nytt. Vilka kör ni med? 4-4-2 har jag inte varit så mycket för tidigare men är sugen prova med startlaget.
4-4-2 är min favorit i år. Jag älskar hur backen ger support till yttermittfältaren på mittplan och ofta springer upp i anfall i väggspel medans man har en CM nära till hands, om man ska jämföra med 4-1-2-1-2 där ofta ens CAM ligger lite för högt och centralt och är täckt samtidigt som ens CDM ligger lite lågt. Ser till att både ytterbacken och yttermittfältaren har hög offensiv workrate, hög pace & crossing (gärna hyfsad short passing med).
Gillar också hur anfallarna positionerar sig, blir ofta returmål av fumliga målvakter. Gillar stora, starka, nickdugliga, bra på avslut & positionering samt hög offensiv workrate. Blir en del mål på inlägg ja...
Tycker inte pace är jätteviktigt i år, tycker även de med ganska låg pace är ganska snabba. Gray (91 pace) känner jag inte är mycket snabbare än de runt 80. Jag missar ofta också med de som är snabba med tama skott, förutom frilägen. Gillar mycket mer någon som är bra på avslut än någon som endast är bra på springa. Finns såklart en del som har båda, men de har jag inte riktigt råd med. Aubameyang är antagligen gudomlig
Innermittfältarna gillar jag ha H/H WR på om möjligt. Viktigt att man har en som klarar det defensiva jobbet iaf. Blir jobbiga luckor om dom är drällputtar. Gärna en som hänger med upp också som passningsalternativ gärna med hyfsade långskott.
Sedan är det väldigt lätt att skapa roliga hybrider med 4-4-2 då kemin är mycket lättare att få ihop än många andra (kanske inte 4-3-3 då).
Har inte testat 4-3-3 på Ultimate Team än, endast på demot.
Har testat två olika lag i 4-3-2-1 dock och tycker inte den fungerar bra alls, inte med min spelstil iaf. Var alltid min ST som gjorde de viktiga löpningarna. Körde med Ramos & Sio. Min RF & LF låg för lågt och agerade passiva. 4-3-2-1 brukar vara en favorit för mig, kanske jag testar en variant med Podolski och Sow vid ett senare tillfälle.
Kan verkligen rekommendera Sio dock. Löper väldigt rätt väldigt ofta, hittar luckor och hyfsat avslut.
Detta är mitt lag än så länge
http://www.futhead.com/17/squads/285606/ har inte kommit så långt än, tjänat in de flesta coinsen från matcher. Tyvärr är mina 10h slut nu