2016-12-21, 13:54
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaUltras
https://www.futbin.com/17/squad/785937

Körde på denna i morse då jag redan hade Karnezis men då gick hela kalaset på 40k för Gameiro.

Löste Gameiro för denna jag med, i princip. Ansaldi undantaget, han kostade av någon anledning 6k på Xbox... hittade någon annan, tror det var Leandro Castan. Tycker EAs algoritm för att beräkna overall är helt snurrig. Stoppa in 2 st 82-spelare och det krävs typ 89-ratade spelare för att nå 84, däremot går det bra med en på 80 och en på 73... typ... jag vet att algoritmen finns förklarad på reddit, men den är ändå snurrig.

Gameiro och Toprak har gjort debut för mig och levererat än så länge. Vidare till semifinal i daily tournament. Jag får iofs möta folk som kör typ 63 chemistry och har halva laget bronsspelare... det är väl min smekmånad online som ännu pågår tippar jag.

Ser typ inga trading-öppningar just nu, bara osäkra affärer och då får pengarna sitta på kontot. Skönt att ha dem, men trist att de inte växer. Vi hoppas dagens TOTW ruskar om i hönshuset lite så det börjar ljusna!
Senast redigerad av EnLitenFrys 2016-12-21 kl. 13:58.
Citera
2016-12-21, 14:11
Medlem
är det klockan 16 svensktid som TOTW kommer ut?

Funderar på chansa med Mane otw......
Citera
2016-12-21, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjerna7
Hade bara två, sålt en. Försöker skeppa iväg den andra under dagen. Tror inte det blir en SIF.

Tror det är smart. Gissar att Lallana blir med i TOTW och de brukar väl inte ha med två från samma lag?
Citera
2016-12-21, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CK031
är det klockan 16 svensktid som TOTW kommer ut?

Funderar på chansa med Mane otw......
Japp, det är det.

Jag går i samma tankar. Men tror jag avstår. Ett sådant slumpmål borde inte räcka.. Men samtidigt, stort derby, sista minuten avgörande, OTW-faktor (om det finns någon sådan). Fan, det är svårt.

Blir det ingen så går han ju ner till 150k igen kan jag tänka mig. Det kostade han ju innan. Det blir en förlust på 40k/kort som det ser ut nu, ganska saftig förlust....
Citera
2016-12-21, 14:44
Medlem
Ser att ni diskuterar kring OTW korten men vad är grejen med dessa?
Citera
2016-12-21, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Japp, det är det.

Jag går i samma tankar. Men tror jag avstår. Ett sådant slumpmål borde inte räcka.. Men samtidigt, stort derby, sista minuten avgörande, OTW-faktor (om det finns någon sådan). Fan, det är svårt.

Blir det ingen så går han ju ner till 150k igen kan jag tänka mig. Det kostade han ju innan. Det blir en förlust på 40k/kort som det ser ut nu, ganska saftig förlust....

samtidigt sålde jag fyra st förr 200k som köptes för 150k. dessutom möter de Stoke nästa match kanske smäller in ett par....
Citera
2016-12-21, 15:06
Medlem
EnLitenFryss avatar
Gällande OTW tror jag rätt sätt att tjäna pengar är detta: när spelaren är i startelvan, köp i god tid före matchdagen - 3-4 dagar. När startelvan släpps, går priset upp - sälj allt direkt. Profiten kommer från kvantitet, inte en stor stigning på ett individuellt kort.

Att köpa t.ex. 10 John Stones på lägsta BIN på torsdagen, sätta att han hamnar i TOTW kommande onsdag - det är alldeles för många X-faktorer. Skaderisken, att han inte startar, att han spelar dåligt osv. Att försöka vara med och köpa när han gör mål, då har redan priset stigit med 20-100%. Att försöka sälja under pågående match är svårt eftersom 1h time limit gör att du skjuter i mörkret. Säg att du vill göra liten profit och lägger ut honom för 5k profit när motståndarlaget gör 1-0. 30 minuter senare har matchen vänt och din spelare har gjort 1+1. Då har du just sumpat en jävla massa profit och kan inte göra ett skit åt saken. Väntar du till sista kvarten kan all profit käkats upp av att det kommer ut massa kort på marknaden under matchen.

Så ska man göra OTW short vinst, så uteslut X-faktorerna. Dvs, matcherna. Kör man long game, sitt på spelaren tills han får sin IF.

Ett annat sätt att "säkra" är att köpa typ 5-10 st av kortet. sälja alla utom en när startelvan kommer. Sen sitta på det sista och hoppas. Då är du troligen garanterad vinst från de första korten du säljer, att de täcker både tax och förlusten du gör när spelaren uteblir ur TOTW.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2016-12-21 kl. 15:09.
Citera
2016-12-21, 15:17
Medlem
Hur roligt kan det vara att spela med Butland/Begovic och Musa/Remy? ALLA spelar ju med den uppsättningen.. Kan inte du som är 'en av de' berätta?
Citera
2016-12-21, 15:25
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Hur roligt kan det vara att spela med Butland/Begovic och Musa/Remy? ALLA spelar ju med den uppsättningen.. Kan inte du som är 'en av de' berätta?

De kanske inte har så mycket coins o vill spela med ett "starkt" lag ändå
Citera
2016-12-21, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weird.
De kanske inte har så mycket coins o vill spela med ett "starkt" lag ändå

Ok då jag var lite arg när jag skrev de där.. Släppte in två skitmål av Musa samtidigt som Begovic rädda allt..
Citera
2016-12-21, 15:58
Medlem
hej, jag tänkte ge mig på o testa några SBC och nu undrar jag om spelaren man får vart den kan användas?
Citera
2016-12-21, 16:02
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Ok då jag var lite arg när jag skrev de där.. Släppte in två skitmål av Musa samtidigt som Begovic rädda allt..

Musa är för jävlig, har han som supersub i mitt 3miljoners lag. Sjukt bra för sitt pris
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in