2017-04-23, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RolfRoland
Grymt lag! Liknar de jag försökt få fram under dagen. Två saker som stör bara: Alba sköter inte defensiven och Costa känns som en nedgradering av Zlatan. Men helt klart ett alternativ!

går ju byta Alba mot Marcelo.. If Jaume costa är bra annars
Citera
2017-04-23, 01:16
Medlem
meatballrains avatar
Och där kom första DC:en. Självklart så hände det i 87 minuten med ledning 3-0... Matchen flöt på hur fint som helst, inget lagg överhuvudtaget men ändå händer det. Vet faktiskt inte om jag DC:at nån gång när jag legat under ens...

Är det inte ganska så jävla sjukt att ett så populärt spel som drar in sjukt mycket pengar har så värdelösa servrar?

EDIT: Isco 90 och TOTT Casemiro är verkligen att rekommendera! Även Birthday Villa ifall ni kan hybrida in honom!
Citera
2017-04-23, 01:18
Medlem
eshkoshkas avatar
Nuvarande lag; http://www.futhead.com/17/squads/5948804/ I princip precis det Tass rekommenderade i sin senaste video.

Gjorde en 81-SBC och fick Alaba och skulle därför kunna byta ut tre spelare till följande lag;
http://www.futhead.com/17/squads/5948789/

Och där kommer ni in. Hur är Boateng i jämförelse med Ramos? Ramos H/H känns av emellanåt och det är lite småjobbigt, men känns som M/M också kan vara lite småknas. Alaba kontra Alba? Och hur är Vidal? Laget spelas som en 41212(2).
Senast redigerad av eshkoshka 2017-04-23 kl. 01:24.
Citera
2017-04-23, 01:20
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Fick en av de dyrare från senaste totw. När bör man sälja?

Säljer det mesta jag äger just nu. Orkar inte göra SBC förutom league SBC.
Citera
2017-04-23, 05:54
Medlem
EnLitenFryss avatar
Packade Anderson Talisca TOTTK.

Jag brukar aldrig göra dessa repeatable SBCs, eftersom chansen att packa Ronaldo är lika stor som att Real Madrid ringer och erbjuder mig ta över Zidanes jobb.

Men... nu har jag faktiskt alla kort i klubben för att göra TOTTK Tradable Sbc. Inköpspriset är discard på alla kort som krävs. Sälja dem ger en hygglig profit såklart.

Men räknar jag rätt så är 7/23 kort i TOTTK en nitlott - Talisca, Mallo, Pozuelo, Cabral, Dendoncker, Viergever och Colley. Några är plus minus noll (Höwedes, Aboubakar). 14/23 att jag får ett kort som faktiskt är attraktivt och är en bra affär. Troligen är procenten klart sämre egentligen, men den räknemodellen tycker jag känns ganska attraktiv - 70% till ett hyggligt eller bra kort.

Så frågan är till er som gjort denna Sbc några gånger - är det bara Taliscas och Pozuelos ni packar?
Citera
2017-04-23, 06:57
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Packade Anderson Talisca TOTTK.

Jag brukar aldrig göra dessa repeatable SBCs, eftersom chansen att packa Ronaldo är lika stor som att Real Madrid ringer och erbjuder mig ta över Zidanes jobb.

Men... nu har jag faktiskt alla kort i klubben för att göra TOTTK Tradable Sbc. Inköpspriset är discard på alla kort som krävs. Sälja dem ger en hygglig profit såklart.

Men räknar jag rätt så är 7/23 kort i TOTTK en nitlott - Talisca, Mallo, Pozuelo, Cabral, Dendoncker, Viergever och Colley. Några är plus minus noll (Höwedes, Aboubakar). 14/23 att jag får ett kort som faktiskt är attraktivt och är en bra affär. Troligen är procenten klart sämre egentligen, men den räknemodellen tycker jag känns ganska attraktiv - 70% till ett hyggligt eller bra kort.

Så frågan är till er som gjort denna Sbc några gånger - är det bara Taliscas och Pozuelos ni packar?

Jag gjorde den igår säkert 15 gånger, fick Vidal 1 gång , Casemiro 2 st, Thiago 2 st och Mbappe , resten var skit . Skulle lätt fortsätta om det inte var så tidskrävande o köpa in alla 81-82 rated players och övriga rare guldkort som krävs, första gångerna kunde jag bara använda allt jag hade i klubben nu har jag inga guld kvar förutom dem 2 lag jag spelar med. Inte omöjligt jag gör några till idag ändå , fett sugen på Ibra eller Aubameyang. Min packluck i övrigt har varit helt hysterisk denna vecka fått sjukt mkt walkouts även från vanliga paket. Känns som packweight har justerats en aning.
Citera
2017-04-23, 07:31
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Jag gjorde den igår säkert 15 gånger, fick Vidal 1 gång , Casemiro 2 st, Thiago 2 st och Mbappe , resten var skit . Skulle lätt fortsätta om det inte var så tidskrävande o köpa in alla 81-82 rated players och övriga rare guldkort som krävs, första gångerna kunde jag bara använda allt jag hade i klubben nu har jag inga guld kvar förutom dem 2 lag jag spelar med. Inte omöjligt jag gör några till idag ändå , fett sugen på Ibra eller Aubameyang. Min packluck i övrigt har varit helt hysterisk denna vecka fått sjukt mkt walkouts även från vanliga paket. Känns som packweight har justerats en aning.

Tack för inspelet!

Fråga dock - det är väl en ekonomisk minusaffär för dig att göra den så många gånger, eller hur? Så vida du inte packar typ Dybala, Zlatan, CR7 eller Auba?

Jag beslutade mig för att göra den. Kom på att det gick att använda untradables för denna, så äntligen fick jag nytta av alla skräpkort som låg i klubben. Vaskade en Consigli för 11k och Talisca, majoriteten av resten av spelarna var untradable + lite discardskräp. Kostnaden blev nog under 25k tippar jag.

Packade TOTTK Casemiro, plus en back från Ingolstadt som gick att sälja för 3k och lite discard non-rare guld i gold packsen. En ekonomisk plusaffär totalt sett helt klart. Rekommenderar er som har massa untradables att göra den en gång iaf.
Citera
2017-04-23, 07:53
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Tack för inspelet!

Fråga dock - det är väl en ekonomisk minusaffär för dig att göra den så många gånger, eller hur? Så vida du inte packar typ Dybala, Zlatan, CR7 eller Auba?

Jag beslutade mig för att göra den. Kom på att det gick att använda untradables för denna, så äntligen fick jag nytta av alla skräpkort som låg i klubben. Vaskade en Consigli för 11k och Talisca, majoriteten av resten av spelarna var untradable + lite discardskräp. Kostnaden blev nog under 25k tippar jag.

Packade TOTTK Casemiro, plus en back från Ingolstadt som gick att sälja för 3k och lite discard non-rare guld i gold packsen. En ekonomisk plusaffär totalt sett helt klart. Rekommenderar er som har massa untradables att göra den en gång iaf.

Grymt!

ja absolut ekonomiskt går man plus med lite tålamod och göra sig av med allt skräp och undtradble man har liggades gör ju ingenting. Tycker det e fett kul bara , höjer spelupplevelsen , när man inser att man får en walkout och tiden stannar , jävla kick asså.

Trist bara att gameplay är super aids denna helg, startade WL helt superb i fredags morse efter 11 matcher 9 segrar, nu inatt total jävla kolapps allt e sirap helt ospelbart radar upp förlusterna.
Citera
2017-04-23, 07:58
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Tack för inspelet!

Minus affär? packade Vidal , Casemiro och Thiago 2 gånger, gjorde 1 Mille i profit , såå minus affär?? njaaaaaeeee. Kommer ju säkert stiga när dem försvinner ur packs även om dem får TOTS Vidal är ett hysteriskt kort.
Citera
2017-04-23, 08:08
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Minus affär? packade Vidal , Casemiro och Thiago 2 gånger, gjorde 1 Mille i profit , såå minus affär?? njaaaaaeeee. Kommer ju säkert stiga när dem försvinner ur packs även om dem får TOTS Vidal är ett hysteriskt kort.

Från vad du skriver ställer jag upp följande räknesnurra (vet inte om du kör XBOX eller PS, men det är ungefär samma):

Vidal 500k
Thiago 115k x2
Casemiro x2 80-115k x2

+

10 x 14-18k (discard TOTTK-kort, 14k för Xbox, 18k för PS)

Totalt: 1030k-1120k
-tax 5% på ca 50-55k

Kostnad att köra SBC 15 gånger, förutsatt att du gjort den så billigt som möjligt:

15 x 82k (xbox) = 1230k
15 x 85k (PS) = 1275k

Du bör ha gått back ca 150-250k totalt om uppgifterna du uppgett är korrekta.

Sen får man väl ta i beräkningen att du kunnat använda untradables så ett par 10k kanske går att stryka från kostnaden. Men totalt sett borde det varit en minusaffär för dig. Kanske en minusaffär värd att ta när chansen finns att packa Z + plus att pulsen stiger när man öppnar paketet, det är helt enkelt roligt... men ändå.
Citera
2017-04-23, 08:16
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Då var ännu en helg avklarad utan något som helst lagg, disconnection, delay, orättvisor i form av handikapp och allt vad folk verkar uppleva under WL. Så som det brukar vara för min del.
Trodde jag...
I sista matchen vid ställningen 1-1 är känslan att nästa mål vinner matchen.
Då bjuds jag på denna bajsmacka till käftsmäll https://youtu.be/NPeBJapBFbM
Min målvakt slutar spela och ställer sig med ryggen mot bollen.
Kommer inte tillbaka efter detta, och efter att hans målvakt (Butland, vem annars) gör en sinnessjuk fotparad som krävdes skostorlek 59 för att nå ut med en tå på efter en snett inåt bakåt som sitter i mål 99 gånger av 100 så kontrar han in både 3-1 och 4-1.

Brukar inte vilja klaga, men fan ta detta spel ibland.
Citera
2017-04-23, 08:30
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Då var ännu en helg avklarad utan något som helst lagg, disconnection, delay, orättvisor i form av handikapp och allt vad folk verkar uppleva under WL. Så som det brukar vara för min del.
Trodde jag...
I sista matchen vid ställningen 1-1 är känslan att nästa mål vinner matchen.
Då bjuds jag på denna bajsmacka till käftsmäll https://youtu.be/NPeBJapBFbM
Min målvakt slutar spela och ställer sig med ryggen mot bollen.
Kommer inte tillbaka efter detta, och efter att hans målvakt (Butland, vem annars) gör en sinnessjuk fotparad som krävdes skostorlek 59 för att nå ut med en tå på efter en snett inåt bakåt som sitter i mål 99 gånger av 100 så kontrar han in både 3-1 och 4-1.

Brukar inte vilja klaga, men fan ta detta spel ibland.

Haha, fy fan för buggen i den där sekvensen. Jag hade lackat ur totalt. Att förlora på sånt där är helt fucked up.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in