2016-08-11, 01:42
Medlem
Norpheuss avatar
Hahaha inte direkt bra reklam för att bli farsa i den här tråden. Jag tycker måndag morgon är förjävlig, och det ska förväntas bli toppnivån?

Nej du!
Citera
2016-08-11, 01:47
Avslutad
Efter han sprutar diarré över hela huset så blir det bara bättre sen
Citera
2016-08-11, 01:49
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Hahaha inte direkt bra reklam för att bli farsa i den här tråden. Jag tycker måndag morgon är förjävlig, och det ska förväntas bli toppnivån?

Nej du!

Äh, de blir rätt roliga sen när de blir äldre.

Går ju att diskutera och filosofera med exempelvis en femåring, en nioåring eller en fjortonåring på ett helt annat sätt än med en grönsak som är sex månader liksom
Citera
2016-08-11, 01:51
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan

Äh, de blir rätt roliga sen när de blir äldre.

Går ju att diskutera och filosofera med exempelvis en femåring, en nioåring eller en fjortonåring på ett helt annat sätt än med en grönsak som är sex månader liksom

Jag kan inte ens filosifera med mina studiekamrater, och sedan kommer min generations minibarbarer ha näsan nerkörd i en jävla padda o googla varje gång man ska vara smart som farsa.

Jag väntar nog tills sexrobotar når hyggligt pris.
Citera
2016-08-11, 04:10
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Lol vad är det för idiotisk kommentar? Antar att du inte har barn själv, så vad gör du här i tråden och svar? Ingen kan föreställa sig hur det är att ha spädbarn innan man haft det. Tror det flesta som haft spädbarn tyckte det var sjukt jobbigt till och från. Och det fattade väl jag med att det skulle bli, men nu var frågan till de som gått igenom det här tidigare, om/när de tyckte det blev lättare.

Enda idioten här är du själv. De flesta som har små barn klagar inte på Flashback vad jag vet.
Citera
2016-08-11, 06:12
Medlem
cacas avatar
Det blir lättare när de flyttar hemifrån!
TS kommer att minnas fan vad skönt det var när barnet var under ett år som tiden då det inte var jobbigt med barn!
Citera
2016-08-11, 06:41
Medlem
Citat:
Har en grabb som blir fyra månader idag. Älskar honom över allt annat men börjar bli riktigt trött=)

Dagarna ser ut som följande:

Byter av med frugan kl 05, som har honom om nätterna. Jag börjar jobba vid 09 och mellan 05 tills dess tar jag hand om grabben, som kanske sover någon timme till under den tiden. Sedan jobbar jag heltid fram till runt 18, sen är det lek/bus etc fram tills grabben somnar vid 21:30, och efter det får jag kasta mig i sängen för att iaf få 6-7 timmar sömn.

Har alltså i princip ingen fritid överhuvudtaget då jag kan göra vad jag vill. Har inte kunnat se en hel film i ett svep på fyra månader.

Saknar verkligen att bara kunna ta det lugnt några timmar, bara ligga i soffan och ha det gött.

När tyckte ni det blev lättare? När barnet kan krypa/gå? När det börjar somna tidigare på kvällen? Vore så skönt om han sov 19-07 eller något liknande, så man inte behövde stressa sig till sömns för att få sina timmar.

Skulle kunna vara jag som skrivit. Min situation är helt identisk.
Citera
2016-08-11, 07:48
Medlem
Rainmans avatar
Det brukar bli lättare vid 18-20 år när dom flyttar ut :-)
Citera
2016-08-11, 09:02
Medlem
lovejoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Som många skrivit redan, det blir andra faser som tar över... Men jag kan hålla med om att sömnen är väldigt viktig. För vissa mer än andra. Första grabben började sova hela nätter vid runt 7 månader sen blev det lättare tills den förbannade ät-va-fan-du-än-må-hitta-perioden började...sen kom titta-jag-kan-gå-upp-och-ner-800-gånger-i-dessa-satans-trappor-och-du-måste-passa-mig-hela-tiden-ann ars-ramlar-jag-och-slår-ihjäl-mig-perioden som var jäääävligt rolig. Sen kom titta-pappa-jag-kan-springa-super-snabbt (ramlar och slår sig på allt)-perioden. Sen kommer ha-ihjäl-lillebror-för-han-började-perioden. Sen kom jag-bryr-mig-inte-värdelösa-pappa-perioden när man ber fanskapet plocka upp sina bajsiga kallingar från köksgolvet... UNT SO FUCKING WEITER

Här är någon som vet vad han talar om!

De första månaderna är det kaos och jobbigt, så ska det vara men det suger såklart. Omställningen är för jävlig men jag lovar dig att du snart kommer att ha glömt bort allt vad egentid är och hur skönt det var med sovmornar. När du sedan får chansen att uppleva dessa igen så har du säkerligen glömt hur man gjorde. I vårt fall så kan man ibland få sovmornar och ungarna kan sköta sig själva en tid innan man behöver gå upp. Yngsta är 3,5 år.

Med detta sagt så vill jag även passa på att säga att ha ungar naturligtvis är helt underbart. Och det blir lättare med vissa saker med tiden men samtidigt också svårare - små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer!
Citera
2016-08-11, 09:21
Medlem
Citat:
Har en grabb som blir fyra månader idag. Älskar honom över allt annat men börjar bli riktigt trött=)

Dagarna ser ut som följande:

Byter av med frugan kl 05, som har honom om nätterna. Jag börjar jobba vid 09 och mellan 05 tills dess tar jag hand om grabben, som kanske sover någon timme till under den tiden. Sedan jobbar jag heltid fram till runt 18, sen är det lek/bus etc fram tills grabben somnar vid 21:30, och efter det får jag kasta mig i sängen för att iaf få 6-7 timmar sömn.

Har alltså i princip ingen fritid överhuvudtaget då jag kan göra vad jag vill. Har inte kunnat se en hel film i ett svep på fyra månader.

Saknar verkligen att bara kunna ta det lugnt några timmar, bara ligga i soffan och ha det gött.

När tyckte ni det blev lättare? När barnet kan krypa/gå? När det börjar somna tidigare på kvällen? Vore så skönt om han sov 19-07 eller något liknande, så man inte behövde stressa sig till sömns för att få sina timmar.

För egen del släppte det när tösen närmade sig tvåårsåldern. Innan dess var det faktiskt ganska pissigt/jobbigt. Inte själva myset och interaktionen med barnet men allt jobb, skrik, gråt, sömnlösa
nätter, nerpissade och nerspydda sängar satte inte guldkant på tillvaron. Nu är hon världens härligaste tjej (9 år).
Citera
2016-08-11, 09:24
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Lol vad är det för idiotisk kommentar? Antar att du inte har barn själv, så vad gör du här i tråden och svar? Ingen kan föreställa sig hur det är att ha spädbarn innan man haft det. Tror det flesta som haft spädbarn tyckte det var sjukt jobbigt till och från. Och det fattade väl jag med att det skulle bli, men nu var frågan till de som gått igenom det här tidigare, om/när de tyckte det blev lättare.
Idiotisk kommentar? Han har ju helt rätt. Och långt ifrån alla har "jobbiga spädbarn" skall du veta.
Citera
2016-08-11, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag har också en son på 4 månader och det är mitt femte barn. Jag är ganska van vid att inte få sova så mycket men eftersom jag är hemma på dagarna så kan jag ju ta igen det, jobbigare när man måste iväg tidigt på morgonen. Jag kan också känna att det är väldigt tufft emellanåt men kommentarer som "det borde ju ha tänkt på innan du skaffade barn" är bara så idiotiska. Mina barn började sova hela nätter vid 8-9 månaders ålder. Kanske har ni någon i er omgivning som kan hjälpa er så att ni får lite avlastning? Man behöver ju få sova också och ta det lugnt mellan varven för att man ska orka vara en bra och närvarande förälder. Det kan ta ett bra tag innan man kommer in i rutiner och hittar ett system som funkar. Man måste få tillåta sig själv att tycka att det är jobbigt, sedan när barnet blir äldre så saknar man istället småbarnstiden.

Oj, fem barn, du har erfarenhet mao. Får jag fråga hur din 4-månaders sover om dagarna/nätterna? Jag kan tänka mig att det blir lättare när barnet börjar lägga merparten av sina sovtimmar under natten, även om barnet vaknar 2-3ggr för mat så är det ju mer okej om barnet gör det mellan 20 - 08 eller liknande. Just nu sover vår son ungefär 8-9 timmar på natten, och kanske 4-5timmar utspritt undere dagen. Han klarar oftast inte att vara vaken i mer än 2 timmar i sträck. Men det kanske är normalt för en 4 månaders?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in