Citat:
Ursprungligen postat av
Rookie81
Som många skrivit redan, det blir andra faser som tar över... Men jag kan hålla med om att sömnen är väldigt viktig. För vissa mer än andra. Första grabben började sova hela nätter vid runt 7 månader sen blev det lättare tills den förbannade ät-va-fan-du-än-må-hitta-perioden började...sen kom titta-jag-kan-gå-upp-och-ner-800-gånger-i-dessa-satans-trappor-och-du-måste-passa-mig-hela-tiden-ann ars-ramlar-jag-och-slår-ihjäl-mig-perioden som var jäääävligt rolig. Sen kom titta-pappa-jag-kan-springa-super-snabbt (ramlar och slår sig på allt)-perioden. Sen kommer ha-ihjäl-lillebror-för-han-började-perioden. Sen kom jag-bryr-mig-inte-värdelösa-pappa-perioden när man ber fanskapet plocka upp sina bajsiga kallingar från köksgolvet... UNT SO FUCKING WEITER
Här är någon som vet vad han talar om!
De första månaderna är det kaos och jobbigt, så ska det vara men det suger såklart. Omställningen är för jävlig men jag lovar dig att du snart kommer att ha glömt bort allt vad egentid är och hur skönt det var med sovmornar. När du sedan får chansen att uppleva dessa igen så har du säkerligen glömt hur man gjorde. I vårt fall så kan man ibland få sovmornar och ungarna kan sköta sig själva en tid innan man behöver gå upp. Yngsta är 3,5 år.
Med detta sagt så vill jag även passa på att säga att ha ungar naturligtvis är helt underbart. Och det blir lättare med vissa saker med tiden men samtidigt också svårare - små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer!