2016-08-30, 18:15
Medlem
manodepressivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnidBlyton
Okej. Nån som vet hur Grill Ruby i Gamla stan står sig?

Hon vill se sig om i Gamla stan, så det kanske kan vara nåt? Eller nåt annat i krokarna?

Hon vill äta kött en dag, fisk den andra middagen, vilket nog blir på Gondolen. Men det får gärna vara en lite bredare meny, med lite pommes frites och annat, som valmöjlighet.

Kött och Gamla stan = Djuret

19glas är också bra.

The flying elk har pommes frites och annat.
Citera
2016-08-30, 19:07
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllplytet
Stockholms i särklass bästa fiskrestaurang. Så trist att många människor i tråden dömer ut stället. Har många gånger dinerat på Stora vikingen, trevlig personal och mycket bra mat. Låt inte inredningen skrämma er. Personalen är mycket trevlig samt kompetent, döm inte boken pga av omslaget. Så trist när så många människor i samhället begränsar sig själva och bara gör som kompisen gör.

Stockholms i särklass bästa fiskrestaurang? På att tillaga pangasius då? Eftersom hälften av fisken på menyn är just vietnamesisk sjötunga.
Citera
2016-08-30, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Kan säkert vara bättre än folk tror eller t.o.m ett bra ställe. Men för att kallas Stockholms bästa fiskrestaurang så skulle iaf jag vilja se lite andra fisksorter än pangasius, kummel, spätta och lax. Klassiska billiga fiskar som i ärlighetens namn är mindre spännande i sammanhanget.

Dessa fiskar anses vara ädla arter som inte är helt billiga. Du får det nästan att låta som att dem serverar mört och abborre.
Citera
2016-08-30, 21:05
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Dessa fiskar anses vara ädla arter som inte är helt billiga. Du får det nästan att låta som att dem serverar mört och abborre.
Lax och spätta dyra?

Inte alls om du jämför med betydligt bättre fiskar som gös eller riktigt torsk, marulk.
Citera
2016-08-30, 21:26
Medlem
madtops avatar
Citat:
Stockholms i särklass bästa fiskrestaurang. Så trist att många människor i tråden dömer ut stället. Har många gånger dinerat på Stora vikingen, trevlig personal och mycket bra mat. Låt inte inredningen skrämma er. Personalen är mycket trevlig samt kompetent, döm inte boken pga av omslaget. Så trist när så många människor i samhället begränsar sig själva och bara gör som kompisen gör.

Driver du med oss? Nej det är definitivt inte "Stockholms i särklass bästa fiskrestaurang", den är inte ens topp 100.
Citera
2016-08-31, 23:18
Medlem
Den andra middagen, utöver Gondolen, blir på Ulla Winbladh. Nu har vi problem var vi ska inmundiga lunch i dagarna tre i stället.
Citera
2016-09-01, 14:01
Medlem
Citat:
Den andra middagen, utöver Gondolen, blir på Ulla Winbladh. Nu har vi problem var vi ska inmundiga lunch i dagarna tre i stället.
Här är ett par bra ställen inne i stan som passar utmärkt för mormorslunch.

https://www.nk.se/stockholm/restaura...barer/bobergs/

http://www.konstnarsbaren.se/
Citera
2016-09-01, 14:53
Medlem
Rompers avatar
Citat:

http://www.operakallaren.se/images/u..._v.35_2016.pdf

Ja,jag vet att det ar vecka 35s meny
Senast redigerad av Romper 2016-09-01 kl. 14:56.
Citera
2016-09-01, 15:01
Medlem
Sjöpaviljongen i Alvik har jag aldrig blivit besviken på. Bra mat, fin utsikt och trevlig personal.
Brukar ha både kött och fisk till lunch och middag
Citera
2016-09-01, 15:59
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:

Grands veranda erbjuder en behaglig utsikt. En hel del husman i den övre prisklassen.
Citera
2016-09-01, 18:02
Bannlyst
Citat:

Jag förstår ju att du driver med oss.
Men att kalla en restaurang som serverar Pangasius för "Stockholms i särklass bästa fiskrestaurang" är väl ändå lite övermaga?
Vet du ens vad Pangasius är?

Och, vilka fiskrestauranger jämför du med?
Citera
2016-09-01, 19:14
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloPriceless
Här är ett par bra ställen inne i stan som passar utmärkt för mormorslunch.

https://www.nk.se/stockholm/restaura...barer/bobergs/

http://www.konstnarsbaren.se/
NK är bra och klassisk mark, även om det har blivit lite av "skolmatsal" där. Bra lunchmat är det där i alla fall. En tur med spårvagnen till Djurgården, och så promenad där, innan återresan in till stan kan vara trevligt. Fast ni kanske tar en promenad på Djurgården i samband med besöket på Ulla Winbladh?

Citat:
Ursprungligen postat av abbenorm
Sjöpaviljongen i Alvik har jag aldrig blivit besviken på. Bra mat, fin utsikt och trevlig personal.
Brukar ha både kött och fisk till lunch och middag
Sjöpaviljongen ligger lite off tycker jag.

Vad sägs om lunch på klassikern Rolfs Kök? Soppa som förrätt, och därefter en väl tillagad huvudmåltid. Tycker din mormor om arkitektur och design, så kommer hon att trivas i lokalen som är skapad av Jonas Bohlin. Gillar hon skvaller så finns det mycket om den nuvarande ägaren i det ämnet. =D

Jag tycker att du ska fundera på att byta ut Ulla Winbladh mot Grodan som middagsrestaurang. En måltid i Grodans gamla matsal är att föredra enligt mig. =)
Senast redigerad av Softis... 2016-09-01 kl. 19:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in