2016-08-10, 14:19
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ville ha nötkräm

”Ungdomen frågar efter en kniv igen men får inte en, då säger han att han har två knivar på sitt rum och går dit och hämtar en stor kniv som han viftar med”, hävdar verksamheten.

I samband med att han viftar med kniven ska han ha hotat om ”fight” när den som inte köpt nötkräm åt honom kommer tillbaka. Sedan ska han ha kastat kniven och slängt en tvättställning nedför trappen.
Tillkallade polis

Personal tillkallade polis, som pratade med den unge mannen, men på grund av hans låga ålder tog de inte med honom till stationen. Ingen person ska ha blivit skadad i samband med händelsen. Nu begär Arbetsmiljöverket att flyktingverksamheten skickar in en utredning om det inträffade.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/fick-inte-notkram-knivhotade-personal

Fin folk. Vilket asylboende gäller det? Pravda har inte gått ut med var utan är så specifik med fakta att man vet att det är i västerbottens län.
Citera
2016-08-10, 14:21
Medlem
tzjs avatar
Borde man inte gjort någon form av åtgärd innan polisen lämnade? Att låta en knivhotande idiot knalla runt fritt är ju rena vansinnet.
Citera
2016-08-10, 14:43
Moderator
Arne.Ankas avatar
Såå vad händer nästa gång dumfan viftar med en kniv? måste det till mord innan något händer?
Citera
2016-08-10, 14:44
Medlem
http://norran.se/nyheter/stok-pa-hvb-hem-fick-inte-handla-ungdom-hotade-och-viftade-med-kniv-638431

Norra Västerbotten eller Arvidsjaur eller Arjeplog.
Citera
2016-08-10, 14:50
Medlem
"låga ålder", är det riktigt barn eller skäggbarn måntro?
Citera
2016-08-10, 15:14
Medlem
Detta är helt bisarrt. Är han 15+ bör han ju misstänkas för olaga hot, ev. brott mot knivlagen, samt att polisen gör en SoL14 till socialtjänsten.

Är han under 15 ska han aktualiseras hos socialtjänsten. Vad jag förstår av det jag läser vidtogs INGA åtgärder av polisen efter det inträffade. Laglöst land?
Citera
2016-08-10, 15:35
Avslutad
Jag är helt för bestraffning i form av nackskott när det gäller dessa apor. Polisen tar inte ens med dom till stationen, vilken jävla skam.
Citera
2016-08-10, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vic1988
"låga ålder", är det riktigt barn eller skäggbarn måntro?

Givetvis ett 30-årigt barn.
Citera
2016-08-10, 16:15
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagenslunch
Detta är helt bisarrt. Är han 15+ bör han ju misstänkas för olaga hot, ev. brott mot knivlagen, samt att polisen gör en SoL14 till socialtjänsten.

Är han under 15 ska han aktualiseras hos socialtjänsten. Vad jag förstår av det jag läser vidtogs INGA åtgärder av polisen efter det inträffade. Laglöst land?

Tjänstfel av snutarna, de borde avskedas direkt. Det här jihaddjuret ska skickas ut ur landet omedelbart.
Citera
2016-08-10, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/fick-inte-notkram-knivhotade-personal

Fin folk. Vilket asylboende gäller det? Pravda har inte gått ut med var utan är så specifik med fakta att man vet att det är i västerbottens län.
Det framgår inte att han skulle ha flytt från krig. Det är ditt eget påhitt.
Citera
2016-08-10, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det framgår inte att han skulle ha flytt från krig. Det är ditt eget påhitt.
Blir det bättre om han inte har flytt från krig?
Citera
2016-08-10, 16:36
Bannlyst
Generalfel av polisen, självklart borde dom bedömt situationen annorlunda och ha kört killen till psykakuten där dom har andra möjligheter att handskas med såna kräk om han nu var för ung för häkte...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in