2016-08-11, 00:14
Medlem
Lite långsökt kanske, men för några veckor sedan låg en Rupert 28 D CC ute på blocket med en D6-370, kan det vara den?

Finns inte kvar längre, såldes i Stockholm.
Citera
2016-08-11, 00:16
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Pappan till den avlidna äger båten.
Pappan lever ju inte?
Citera
2016-08-11, 00:35
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Kommer hon nog skriva om brorsan också..

Hon skrev om brorsan, men det verkar vara borttaget nu.
Citera
2016-08-11, 02:39
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Och Sebasti*ns bror Er*c?

Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Vem körde?

Inte 100, men tror att det var den avlidna personen.

Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Vet man vilket märke det var på båten?
Motorstyrka?

Vet ej märke. Men ska ha kolliderat i ca 40 knop.

Citat:
Ursprungligen postat av skytten71
Dog inte pappan för ett tag sen med, eller missförstod jag syrrans blogg...?

Inte hans pappa riktiga som dog. Hans riktiga pappa är/var tsm med en tjej vars ex är pappan som dog. Vilket var en annan 19 årings pappa som nämnts i tråden.
Citera
2016-08-11, 02:40
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Pappan lever ju inte?

Jo.
Citera
2016-08-11, 06:59
Medlem
"Systern" har uppdaterat sin blogg

http://michaela.chic.se/

"Hej Flashback,

Jag har en halvbror, samma mamma. Detta rör hans pappa som jag är uppväxt med. Mamma träffade en annan man när jag var 12 som hade barn sen innan. Ett av dom är han ni undrar om. Nu vet ni. Kram på er "
Citera
2016-08-11, 08:39
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Det hade kanske inte förändrat något, men NVP skriver att Räddningstjänsten inte fick uppdraget, men sannolikt kunnat varit där snabbare.

Citat:
Räddningstjänsten hade inget uppdrag vid olyckan även om man förmodligen hade varit snabbare på plats, enligt Stefan Wesley. Räddningsarbetet sköttes av Sjöräddningssällskapet.

http://m.nvp.se/Nacka/SaltsjobadenFisksatra/en-traumatisk-upplevelse-for-samhallet/
Citera
2016-08-11, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherrinnan
"Systern" har uppdaterat sin blogg

http://michaela.chic.se/

"Hej Flashback,

Jag har en halvbror, samma mamma. Detta rör hans pappa som jag är uppväxt med. Mamma träffade en annan man när jag var 12 som hade barn sen innan. Ett av dom är han ni undrar om. Nu vet ni. Kram på er "
Måste ge henne en eloge för att hon vågar räta ut en del frågetecken. På sitt sätt måste det vara bättre än allt spekulerande då fokus på hennes del av familjen minskar.
Citera
2016-08-11, 09:59
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Måste ge henne en eloge för att hon vågar räta ut en del frågetecken. På sitt sätt måste det vara bättre än allt spekulerande då fokus på hennes del av familjen minskar.
Fast det är ju ändå mammans nye man, och ett av de barn han hade med sig i boet. Ett styvsyskon till henne, helt enkelt.

/Alplandskap
Citera
2016-08-11, 10:43
Medlem
Konstigt att majoriteten som dör i båt olyckor har "Sjövana"..

Bara för man är full så ändrar man inte sin körstill själv brukar jag köra i snigel fart då jag varit "full like a kastrull"
Citera
2016-08-11, 11:05
Medlem
Cliffaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedobald.Braxen
Det hade kanske inte förändrat något, men NVP skriver att Räddningstjänsten inte fick uppdraget, men sannolikt kunnat varit där snabbare.

http://m.nvp.se/Nacka/SaltsjobadenFisksatra/en-traumatisk-upplevelse-for-samhallet/

Intressant. Det bör ju sätta frågetecken på hur JRCC hanterar resurser om inte annat?
Citera
2016-08-11, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabBorje
Konstigt att majoriteten som dör i båt olyckor har "Sjövana"..

Bara för man är full så ändrar man inte sin körstill själv brukar jag köra i snigel fart då jag varit "full like a kastrull"

Har det fastställts att föraren har varit alkoholpåverkad, eller är det bara någon form av trådsanning som har uppstått?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in