2016-08-08, 22:54
Medlem
Läs gärna allt
Hej nu är det så att jag tränar väldigt mycket och är inspirerad av muskelbygge. Då är kosten det viktigaste nästan, mycket protein och energi osv.

Jag äter ca 7 gånger om dagen riktig mat, inge skit. Vill äta 4500 kalorier+ dagligen men har svårt att få in det i ren föda. Har ni tips på bra carbs med hög kcl? Protein har jag lätt att få in.

Mat jag ofta äter
Kyckling, nötkött, griskött, köttfärs, ägg
Ris, potatis, sötpotatis, pasta,
Kvarg, havregryn, banan, nutella,

Detta är ungefär det jag äter mest av. Har ni några tips på vad jag kan äta för att få i mig mer kalorier? Ligger på 3000-4000kcl idag.
Citera
2016-08-08, 22:59
Medlem
Poliakovs avatar
Feta nötter som macadamia, paranötter etc innehåller hög energimängd per 100g, det är lätt att få i sig drygt 500g fördelat under en hel dag. Går ju att strö över mat, kvarg, eller bara äta dom som dom är.
Citera
2016-08-08, 23:00
Medlem
Dr3s avatar
Om du vill ha in mer kalorier kan du alltid köpa en gainer :http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/kosttillskott/gainers/index.html
Citera
2016-08-08, 23:04
Medlem
Poliakovs avatar
Måste bara tillägga att 100g macadamianötter innehåller runt 720kcal, enklare och nyttigare än så bli det inte.
Citera
2016-08-08, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poliakov
Måste bara tillägga att 100g macadamianötter innehåller runt 720kcal, enklare och nyttigare än så bli det inte.

Tack ska kolla in det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in