2016-08-08, 20:30
Medlem
Tjena killar

Om man vill skriva eller skicka nåt känsligt så är det många som rekommenderar en att gå till ett internetcafé. Men hur vet man att personalen inte sitter och snokar på vad man gör? Sedan har väl de flesta ställen kameror också och då är man inte längre så anonym.

Jag behöver tips på internetcafé i Stockholms innerstad där de inte har några jävla kameror och där man kan vara säker på att få vara helt anonym och oövervakad. Eller tja, så säker det går att bli då.
Citera
2016-08-08, 20:33
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kanske inget svar angående något internetkafé. Men annars har Stockholms stadsbibliotek som en aktör om du vill skriva lite anonymt.
Citera
2016-08-08, 20:39
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kanske inget svar angående något internetkafé. Men annars har Stockholms stadsbibliotek som en aktör om du vill skriva lite anonymt.
Måste man inte logga in via sitt bibliotekskort för att kunna använda datorerna/deras wifi?
Citera
2016-08-08, 20:42
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Måste man inte logga in via sitt bibliotekskort för att kunna använda datorerna/deras wifi?

Hmm, har dock inte varit på ett bibliotek på många år. Men du kan nog ha en poäng här. Det var bara en spontan tanke från min sida.
Citera
2016-08-08, 20:46
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan

Vill du ansluta till ett anonymt nätverk, kör gärna på öppna nätverk. Däremot är det bäst att du kör någon form av VPN eller TOR om du vill förbliva anonym. Att bara köra i öppna nätverk funkar inte så bra. Vill du vara "helt säker" kör du på öppna/allmänna nätverk enbart med TOR och enbart med en burk som du inte använder till annat. Jämför med "burner phone". Men då antar jag i så fall att du sysslar med något som inte är helt lagligt...
Citera
2016-08-08, 20:51
Medlem
zixls avatar
Se kraftfoders råd och leta reda på närmaste starbucks. Är du paranoid så skaffa en burner laptop på blocket eller nån gammal harv i ett soprum.
Citera
2016-08-08, 20:57
Medlem
Har ingen bärbar dator tyvärr.

Sysslar heller inte med nåt skumt eller olagligt, vill bara kunna tex skriva vissa saker och skicka tips utan att nån ska kunna veta att det är jag.
Citera
2016-08-08, 20:59
Medlem
UngeHerrProms avatar
Rinkeby internetcafe är ganska safe. turkarna där bryr sig inte
Citera
2016-08-08, 21:14
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olson82
Har ingen bärbar dator tyvärr.

Sysslar heller inte med nåt skumt eller olagligt, vill bara kunna tex skriva vissa saker och skicka tips utan att nån ska kunna veta att det är jag.
En billig smartphone med kontantkort då? Finns enkla smartphones för runt femhundringen, och kontantkorten kan ingen koppla till dig så länge som du inte registrerar det.

Skall du skriva längre texter så kan det ju bli litet jobbigt förstås, men anonym det blir du iaf.
Citera
2016-08-08, 21:26
Medlem
deadhead.s avatar
Ja, det kan se vad du gör. Dock bör man besitta lite kunskap för att sniffa
Citera
2016-08-08, 21:53
Medlem
Donken wi-fi?

Häng vid en turistbuss med wi FI 🙈
Citera
2016-08-09, 04:06
Medlem
gundesvansomindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olson82
Tjena killar

Om man vill skriva eller skicka nåt känsligt så är det många som rekommenderar en att gå till ett internetcafé. Men hur vet man att personalen inte sitter och snokar på vad man gör? Sedan har väl de flesta ställen kameror också och då är man inte längre så anonym.

Jag behöver tips på internetcafé i Stockholms innerstad där de inte har några jävla kameror och där man kan vara säker på att få vara helt anonym och oövervakad. Eller tja, så säker det går att bli då.

har du ingen egen dator? Isåfall kan du ju skaffa VPN om du vill vara anonym.

t.ex Mullvad
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in