2016-08-08, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Precis, luktar påhitt om det här. Korkat beteende från TS.

Det är Flashback, vad hade du väntat dig? Även de mest akademiska delforumen är fyllda med skit som detta.

TS: Du har inte kunnat lista ut att det var kassörskan som hade sagt till kunden att gå före er då det var du som gjorde så att det blev en lång kö? Du måste givetvis gå på invandraren enbart för att denne är invandrare. Vem fasiken kastar falukorv på folk, går du på dagis?

Det är snarare emot normer att bara sonika lämna sina varor på bandet och knalla iväg utan att få ett godkännande från kassörskan...
Citera
2016-08-08, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Jag har fan inte gjort något fel... jag bara lade en falukorv på bandet och sedan drog jag

Precis!
Citera
2016-08-08, 23:49
Medlem
Citat:
Jag kan erkänna att vi kan ha gjort fel när det kommer till att vi lämnade kön, vi var dock otroligt stressade och man kan faktiskt förvänta sig att få lite visad förståelse.

Men inte fan hotar man en kvinna på det där sättet, aldrig att en svensk man hade gjort så mot en liten försvarslös kvinna, det är MENA-skräp som pucklar på sina fruar som gör så där.

Vi ska nog lämna in en anmälan imorgon, kan man kräva videoinspelning från matbutiken när man gör sin anmälan?

*Hörpel, brrrrl, FNYS!* Va?

Så du menar att en invandrare inte kan reagera när du och din tös börjar skrika och veva och nästintill begår egenmäktigt förfarande? Hade du (eller ditt kvinns) dragit samma stunt på mig och en del av mina gamla kollegor hade du legat nere på golvet i väntan på polis då du till 100% hade varit envarsgripen!

Anmäl på du! Polisen behöver lite hjälp med att reda ut enkla brott och de tackar och bockar för att du levererar detta på ett silverfat.
Citera
2016-08-08, 23:51
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Så det är lagligt att gå upp hotfullt mot en liten tjej och skrika hot mot denne?
Min flickvän blev livrädd och folk undrar varför man är rasist, klart som fan man får såna tankar när fullvuxna män ger sig på kvinnor.

Citat:
Sambon blir vansinnig och ber kamelen att åka hem när han påstår att han inte gjort något fel, då blir han helt tokig och ställer sig ansikte mot ansikte mot min tjej med pekfingret upp och skriker högt "våga säga det där igen".

Jag puttar bort honom och kastar falukorven jag höll i på honom, antar att sandnegern var muslim med för han blev helt galen, han greppade tag om mig och min jacka och skakar i mig innan personalen bryter upp bråket.
.
Du puttar bort honom och kastar en falukorv på honom. Av vad du skrivit så har det inte förekommit några hot från honom.
Citera
2016-08-08, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego
Du puttar bort honom och kastar en falukorv på honom. Av vad du skrivit så har det inte förekommit några hot från honom.

Jag gjorde det som en motreaktion efter att han hotade min sambo!
Citera
2016-08-09, 00:21
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
''Våga säga det där igen'' är inget hot. Det är en uppmaning.
Citera
2016-08-09, 06:47
Medlem
Citat:
När man inte har några argument så kommer man med idiotiska kommentarer, min flickvän ser f.ö väldigt bra ut och får uppmärksamhet av många för hennes utseende.
Stort av ett att erkänna att ni kom med era idiotiska kommentarer för att ni inte hade några argument.
Citera
2016-08-09, 07:46
Medlem
Citat:
När man inte har några argument så kommer man med idiotiska kommentarer, min flickvän ser f.ö väldigt bra ut och får uppmärksamhet av många för hennes utseende.

Haha, nu greppar vi efter halmstrån ser jag. Vad fan har det med saken att göra?! Troll?
Citera
2016-08-09, 08:27
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:

Troll alt. lätt efterbliven. Eller båda delarna. Välj själv vad du vill bli kallad för.
Citera
2016-08-09, 09:50
Medlem
Jag har svår att se att detta är en juridisk diskusion, det finns nog knappast lagar som reglerar hur man skall bete sig i en kassakö, även om det bevisligen skulle kunna behövas ibland då en del (TS t.ex.) inte verkar förstå allmänt hyffs och respekt.

OnT:
Självklart är det TS som (så många andra säger) har gjort fel och bryter mot vad som är allmänt accepterat och brukligt. Alla verkar förstå detta både här i tråden och på plats, utom TS; men han är kanske förblindad av någon form av rasistiskt hat.
Att hela kön (som ni skriver var lång) och kassörskan ska stå och vänta på en tom vagn medans ni svansar runt i butiken är självklart helt befängt. Sedan hanterar Ni den uppkommna situationen på ett väldigt dåligt vis och skapar ännu större problem.
Citera
2016-09-17, 06:40
Medlem
IIIDraculs avatar
Du är en slarvig idiot som stör en hel kö för att du glömt plocka med dig alla varor till kassan. Såna som ska bara och springer runt i affären när alla väntar på att få betala. Det var mycket bra av blatten att ta bort erat skräp när ni sölar.
Citera
2016-09-18, 12:48
Medlem
_killahs avatar
Sådant beteende händer dagligen i matvaruaffärer.

Jobbar inom denna bransch och kan intyga att om följande inträffat hade jag också bett personen efter att gå före.

Varför ni båda sprang iväg är för mig en gåta, bättre att en står och lägger upp och en springer iväg. Om ingen av er vore där när det är dags för er, då börjar man med nästa kund. Eftersom det inte är de andras problem att du inte lärt dig handla korrekt, eller är stressad.

Ni gjorde fel, invandraren och kassören gjorde rätt. Enkelt va.

Tips, nästa gång, prova handla i en butik med Självscanning
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in