2016-08-08, 15:58
Någon mer än jag som blivit lurad av Shell Mastercards e-fakturor? Brukar alltid betala av hela beloppet varje månad med pappersfakturan, men nu när jag gick över till e-faktura så skriver de jävlarna in minsta betalningsbelopp på fakturan istället för hela skulden. Kul att upptäcka att jag sitter och betalar ränta på resten...

Får de ens göra så?
Citera
2016-08-08, 22:38
Medlem
Husings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unzipit
Någon mer än jag som blivit lurad av Shell Mastercards e-fakturor? Brukar alltid betala av hela beloppet varje månad med pappersfakturan, men nu när jag gick över till e-faktura så skriver de jävlarna in minsta betalningsbelopp på fakturan istället för hela skulden. Kul att upptäcka att jag sitter och betalar ränta på resten...

Får de ens göra så?

Såklart att de kan göra det. De erbjuder dig ett betalningsalternativ på skulden. Visst är det ganska så genomskinligt att de fakturerar dig det minsta beloppet, men om inte annat bör man titta på fakturan för att se vad det är man betalar för.

Fråga dem om de kan fakturera dig totalskulden ist. Det kan ett seriöst bolag göra, kan man tycka.
Citera
2016-08-08, 22:58
Medlem
y.ys avatar
Okq8 gör likadant.

Preem skickar 'rätt' belopp.

Inte lyckats betala fel än men irriterande när man måste ändra skiten varje gång.
Citera
2016-08-08, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y.y
Okq8 gör likadant.

Preem skickar 'rätt' belopp.

Inte lyckats betala fel än men irriterande när man måste ändra skiten varje gång.

Brukar gå att få permanent ändrat. Gjort så på OKQ8 för några år sedan. På Preem står mycket riktigt hela beloppet, men går inte att använda e-faktura eftersom kortet står på företaget och det handlar om ett kort för privat bruk.
Citera
2016-08-09, 22:48
När jag kollade närmre var det ännu värre än jag trodde. I fyra månader fick jag fakturor på 0 kr, trots att jag hade en skuld på 1000 kr. Eftersom jag slutat använda kortet så reflekterade jag inte mer över det. Hade det bara som reservkort. Ringde deras kundtjänst som började svamla om att jag betalt så mycket tidigare och då tyckte de inte att jag behövde betala något i fyra månader, utan att skulden kunde få ligga och ticka ränta. Lämpligt att de beslutade det precis när jag gick över till e-faktura. Skällde iaf ut dem efter noter, sa upp krediten och klippte kortet.

Husing: Jag börjar tvivla på att Ikanobank (som står bakom kortet) är så seriöst. Har bara haft skit och problem med dem. Tänkte använda mig av deras bankkonton när jag bytte bank för några år sedan, men ångrade mig illa kvickt. Ingenting fungerade som det skulle, bristfällig och felaktig information osv.

y.y: Circle-K (Statoil) skickar också rätt belopp. Det känns meningslöst med e-faktura om man ändå måste sitta och knappa in uppgifterna igen. Och som du säger, det är väldigt irriterande!

Nordiad: Tack, bra att veta om jag någon gång vill ha OKQ8-kort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in