2016-08-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannespaulus
Skulle lätt ligga en gång i månaden om förhållandet i övrigt var bra.

Finns viktigare saker här i livet än sex.

Ja många är nöjda med att leva med en sorts kompis som man har sex med ibland. Sedan finns ju andra som i sig själva är så levande människor att det aldrig skulle fungera att ha på det sättet.
Citera
2016-08-07, 23:12
Medlem
bithaxs avatar
Jag tror det faktiskt var RFSU som visade statistik på att de mest sexuellt aktiva killarna stod för 60% av alla samlag, och de var 10% eller nått sånt där.

Men jaja.

I mitt fall är det säkert min personlighet, dåligt självförtroende och en väldigt homogen vänskapskrets (eller avsaknad av) som gjort att jag förblivit en enstöring.

Däremot har jag inte heller lätt för mig på dejtingsidor, och där tror jag folk just kollar mycket på utseendet. Kanske är det så att de flesta flashbackkillars dejtingerfarenheter kommer just från nätet där just utseendet är det viktigaste för hur det går för en.
Citera
2016-08-07, 23:13
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whadeewhoo
Svartsjuka? Du ville kanske ha henne du också och blev svartsjuk för att hon valde honom?

Javisst ville jag ha henne, men det var aldrig någon tävling, jag kom med i leken för sent, och fick reda på detta. De hade kul sa hon till mig och de kompletterade varandra menade hon på. Hon hade kort sagt hittat sin själsfrände.

Jag har inga problem att erkänna ett nederlag, men jag var jävligt paff när hon berättade allt detta och jag tror hon förstod innerst inne vad jag åsyftade med mina finkänsliga resonemang om deras båda bisarra olikheter.

Men som sagt, det går för fulingar att finna och till och med vinna över de snygga, så håll hoppet uppe kära du.
Senast redigerad av Svenskare 2016-08-07 kl. 23:19.
Citera
2016-08-07, 23:14
Medlem
Citat:
Så ett förhållande kan inte fungera om man inte har sex hela tiden? Måste sexet vara med partnern eller räkas onani eller otrohet?

"Hela tiden" skrev jag aldrig. Det är bara dina ord. Det verkar en smula hysteriskt att omedelbart i en 'diskussion' överdriva och lägga till ord och slutsatser som den man diskuterar med aldrig har uttryckt.

I ett djupare förhållande mellan man och kvinna är man inte kompisar. Det hör till högstadiet egentligen och beror mellan vuxna på att djupare känslor saknas.
Citera
2016-08-07, 23:16
Medlem
johannespauluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Jag tror det faktiskt var RFSU som visade statistik på att de mest sexuellt aktiva killarna stod för 60% av alla samlag, och de var 10% eller nått sånt där.

Men jaja.

I mitt fall är det säkert min personlighet, dåligt självförtroende och en väldigt homogen vänskapskrets (eller avsaknad av) som gjort att jag förblivit en enstöring.

Däremot har jag inte heller lätt för mig på dejtingsidor, och där tror jag folk just kollar mycket på utseendet.

Kanske är det så att de flesta flashbackkillars dejtingerfarenheter kommer just från nätet där utseendet är det viktigaste för hur det går för en.

Har läst mycket av dina inlägg här, du är ett praktexemplar med en mycket skev bild av verkligheten. Det genomsyrar hela dig som person, du verkligen utstrålar negativitet i ditt sätt du formulerar dig.
Citera
2016-08-07, 23:20
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Ja många är nöjda med att leva med en sorts kompis som man har sex med ibland. Sedan finns ju andra som i sig själva är så levande människor att det aldrig skulle fungera att ha på det sättet.

Så du påstår att par som inte knullar som kaniner inte är särskilt levande människor?
Är du medveten om att allt inte handlar om sex, utan att de många gånger räcker med att endast mysa, spendera tid tillsammans eller göra andra intima saker som inte nödvändigtvis är sex?

TS, håller med dig. Jag tror att många tjejer någon gång dock har fallit för en skitstövel, men sedan när kärleken tar slut så inser de att den bättre investeringen är normalsnygga, stabila och intelligenta killarna.
Citera
Medlem
whadeewhoos avatar
Citat:

Oftast är det mannen i förhållandet som tröttnar på sex fortast, man har aktivt sex i upp till två månader ungefär (nykära-fasen) sen blir mannen less och tycker att hon är klängig och att han aldrig får vara ifred och hon är alltid med och ivägen. Han vill ha EGENTID och sitta och runka och titta på porrfilm för det är ju mycket viktigare än att ha sex med sin väldigt kåta flickvän.
Sen undrar han varför tjejen lämnar honom...

Så med tanke på att du tycker att sex är det viktigaste som finns på denna planet så skulle jag gissa att du är vääääääääldigt singel och har varit det ett tag, men att det skulle låta annorlunda om du hade haft fast partner i några månader/år...
Citera
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannespaulus
Har läst mycket av dina inlägg här, du är ett praktexemplar med en mycket skev bild av verkligheten. Det genomsyrar hela dig som person, du verkligen utstrålar negativitet i ditt sätt du formulerar dig.

Jag är realistisk, till skillnad från alla er som inte vill se verkligheten utan tror att allt är så bra för alla, bara för att ni råkar har det bra just nu, eller bara för att ni aldrig har upplevt några problem i era liv.

Försök bilda dig en bredare uppfattning i stället för att förkasta allt som ligger utanför din egen världsbild.

Och förresten så är det väl inte konstigt att man blir negativ när är snart 30 år och aldrig har haft en flickvän. Skulle du själv vara glad då?
Senast redigerad av bithax 2016-08-07 kl. 23:22.
Citera
2016-08-07, 23:21
Medlem
Man får skilja på vilken typ av killar tjejer vill ha på chartersemestern/utekvällen efter fyra glas vin under samtidig ägglossning och vilken typ de vill ha resten av tiden. "-Bohooo jag raggar på krogen och inga tjejer vill ha mig, jag som är så snäll och fin, de går bara efter badboys!". Eh, krogen är kanske inte en bra raggningsplats för dig, så försök ragga någon annanstans innan du blir bitter?
Citera
2016-08-07, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr
Så du påstår att par som inte knullar som kaniner inte är särskilt levande människor?
Är du medveten om att allt inte handlar om sex, utan att de många gånger räcker med att endast mysa, spendera tid tillsammans eller göra andra intima saker som inte nödvändigtvis är sex?

TS, håller med dig. Jag tror att många tjejer någon gång dock har fallit för en skitstövel, men sedan när kärleken tar slut så inser de att den bättre investeringen är normalsnygga, stabila och intelligenta killarna.

Jag tror du missförstår lite vad jag menar.
Citera
2016-08-07, 23:23
Medlem
Citat:
Oftast är det mannen i förhållandet som tröttnar på sex fortast, man har aktivt sex i upp till två månader ungefär (nykära-fasen) sen blir mannen less och tycker att hon är klängig och att han aldrig får vara ifred och hon är alltid med och ivägen. Han vill ha EGENTID och sitta och runka och titta på porrfilm för det är ju mycket viktigare än att ha sex med sin väldigt kåta flickvän.
Sen undrar han varför tjejen lämnar honom...

Så med tanke på att du tycker att sex är det viktigaste som finns på denna planet så skulle jag gissa att du är vääääääääldigt singel och har varit det ett tag, men att det skulle låta annorlunda om du hade haft fast partner i några månader/år...

Det där känner jag inte igen alls.

Om du vill veta mina erfarenheter osv så är du välkommen att fråga.
Citera
2016-08-07, 23:28
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Jag tror du missförstår lite vad jag menar.

Oj, ja det var inte meningen att missförstå. Du får gärna förklara vad du menar, eller ja, vad det är jag inte förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in