2016-08-07, 20:09
Medlem
Den här sk. "beefen" mellan Drake och Eminem har tagit över mitt Facebookflöde på sistone. Jag vet att det bara var Ebro som trollade, men oavsett så får man konstant se statusar om hur kass Drake är, hur han har ghostwriters och hur Eminem hade rappat cirklar runt honom och alla andra rappare som gjort sig ett namn efter 2010.

Har folk ens lyssnat på Eminems senaste musik? Den är ju fruktansvärd. Lyriken må vara där den ska, men hans flow och delivery är ju under all kritik. Jag misstänker att dessa ej är riktiga hiphop-fans. Eminems fanskara är nästan drygare att lyssna på än "REAL HIPHOP"-predikare som menar att allt efter 90-talet är skräp...

Det finns relativt okända rappare idag som hade mördat Biggie på en feature. Det är inget snack om saken. Dagens rappare har inte bara bättre lyrik, utan besitter även överlägsen röstkontroll och mycket tightare delivery/flow.

Men hur som helst så måste Eminem fallit hårdare än någon annan rappare... Han skriker på tok för mycket och har förlorat kontroll över sin röst. Efter Recovery och Bad Meets Evil - Hell: The Sequel, där Royce Da 5'9" sken starkare än Eminem på nästan varje låt, så har Eminem bara fallit mer och mer... Men folk verkar ju tro att snabbare rapp är bättre rapp.

Sooo... Vad för sorts relevans har Eminem i dagens hiphop? Är han ännu en avdankad gamling som gjort sitt? Ja... okej, hans lyrik är t.om bättre än vad den var under tidigt 2000-tal, men det är ju bara en ingrediens och det gör ju verkligen inte hela kakan. Oavsett så finns det rappare som får Eminem att se ut som ett dyslektiskt barn som t.ex R.A. the Rugged Man, jag menar när spottade Eminem senast något såhär smutsigt?

https://youtu.be/u1u3SLQxhOY?t=65

Så, har Eminem förlorat sin relevans helt?
Citera
2016-08-07, 20:17
Medlem
bithaxs avatar
Hoppas det, jag tyckte aldrig att han var något bra.
White man wanna be nigger. "Wigger".
Citera
2016-08-07, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Hoppas det, jag tyckte aldrig att han var något bra.
White man wanna be nigger. "Wigger".

Lite svårt att vara annat än så när det är allt man vet. Du hade nog varit en wigger du också om du växte upp i svarta ghettoamerika.
Citera
2016-08-07, 20:33
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProdigousPunchline
Nejdå, du är bara lite snöblind i den bubbla du är instängd i och misstar din egen smak för vad som är "relevant".
Citera
2016-08-07, 20:35
Avslutad
Har gillat hans musik hela hans karriär. Bryr mig inte direkt om hans privatliv. Skiter fullständigt om han har ngt bråk med drake
Citera
2016-08-07, 20:35
Bannlyst
Citat:
Den här sk. "beefen" mellan Drake och Eminem har tagit över mitt Facebookflöde på sistone. Jag vet att det bara var Ebro som trollade, men oavsett så får man konstant se statusar om hur kass Drake är, hur han har ghostwriters och hur Eminem hade rappat cirklar runt honom och alla andra rappare som gjort sig ett namn efter 2010.

Har folk ens lyssnat på Eminems senaste musik? Den är ju fruktansvärd. Lyriken må vara där den ska, men hans flow och delivery är ju under all kritik. Jag misstänker att dessa ej är riktiga hiphop-fans. Eminems fanskara är nästan drygare att lyssna på än "REAL HIPHOP"-predikare som menar att allt efter 90-talet är skräp...

Det finns relativt okända rappare idag som hade mördat Biggie på en feature. Det är inget snack om saken. Dagens rappare har inte bara bättre lyrik, utan besitter även överlägsen röstkontroll och mycket tightare delivery/flow.

Men hur som helst så måste Eminem fallit hårdare än någon annan rappare... Han skriker på tok för mycket och har förlorat kontroll över sin röst. Efter Recovery och Bad Meets Evil - Hell: The Sequel, där Royce Da 5'9" sken starkare än Eminem på nästan varje låt, så har Eminem bara fallit mer och mer... Men folk verkar ju tro att snabbare rapp är bättre rapp.

Sooo... Vad för sorts relevans har Eminem i dagens hiphop? Är han ännu en avdankad gamling som gjort sitt? Ja... okej, hans lyrik är t.om bättre än vad den var under tidigt 2000-tal, men det är ju bara en ingrediens och det gör ju verkligen inte hela kakan. Oavsett så finns det rappare som får Eminem att se ut som ett dyslektiskt barn som t.ex R.A. the Rugged Man, jag menar när spottade Eminem senast något såhär smutsigt?

Eminem går inte att jämföra med Biggie. Biggie är en Legend!

Eminem hade några bra skivor i början. Sen rasade allt neråt. Jag tror att han behövde
Vara lite "trasig" för att fortsätta leverera.

Visst någon låt har funkat efter det. Jag har inte sökt efter hans musik på flera år så..
Citera
2016-08-07, 20:47
Medlem
Har egentligen aldrig varit ett stort fan av Eminem, men delar av hans äldre material gillar jag skarpt. (The Marshall Mathers, favoriten är Stan)

Enligt mig är hans nyare musik kass - efter samarbeten med Rihanna och liknande artister har han blivit allt för mainstream, och ingår därmed bland dagens popartister.

Hans låttexter må vara bra, men flowet finns inte där längre - det känns till och med jobbigt att lyssna igenom några av hans nyare låtar.

Eminem tillhör det förflutna.
Citera
2016-08-07, 21:19
Medlem
Loquitas avatar
"When the new generation think #Drake has a change against #Eminem 🙈"

http://hiphopdx.com/news/id.39881/title.the-best-reactions-to-the-drakeeminem-beef-that-probably-wont-happen
Citera
2016-08-07, 21:30
Medlem
Smakkers avatar
Albumet Relapse: Refill (2009) samt albumet Curtain Call (2005) är svintunga album för en riktig rapfantast. Men faktiskt så gillade jag inte Eminems verk år 2000 trots att jag lyssnade mycket på liknande artister.

Vill ni ha lite tyngre kan jag tipsa om Army Of The Pharaohs legendariska album The Torture Papers (2006).

Kom på att jag gick lite off topic nu, men nej, Eminem har blivit skräp efter albumet Relapse tycker jag
Citera
2016-08-12, 22:40
Bannlyst
Citat:

"Legitima

"Legitima Hip-hop fans"?
Lite jobbigt med denna svengelska.
Finns det bra rapmusik efter NWA 1990?

Nä!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här