Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-06, 22:26
Medlem
DonLatinos avatar
Hej! Nu när jag laddade ner min ISO-fil från Microsofts-hemsida så tänkte jag använda bootcamp och se hur det går. USB sticka är inkopplad och ISO filen ligger på USB-stickans mapp (?)
Nu till problemet. När jag ska klicka på "Fortsätt" så kommer detta meddelande upp:
"Boot Camp har endast stöd för 64-bitars Windows-installationer på den här plattformen. Använd en ISO-fil för 64-bitars Windows-installation."
Trots att jag har laddat ner 64-bitars så vägrar den fortsätta. Har sökt igenom massa men finner inget vettigt svar eller något svar som löser detta problem så smidigt som möjligt.
Citera
2016-08-06, 22:28
Medlem
Vad är det för nedladdningslänk? Du kan ju ha fått fel, trots vad som står på hemsidan.
Citera
2016-08-06, 22:42
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Vad är det för nedladdningslänk? Du kan ju ha fått fel, trots vad som står på hemsidan.
https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10ISO

Nu står det såhär efter jag startat om datorn:
Boot Camp stöder endast installation av Windows 7 eller senare på den här plattformen. Använd en ISO-fil för installationen av Windows 7 eller senare.

Och ja, jag har allt ikryssat.
Citera
2016-08-06, 22:50
Medlem
Där finns tre versioner, vilken laddade du ned? Du ska ha Windows 10 N.
Citera
2016-08-06, 22:58
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Där finns tre versioner, vilken laddade du ned? Du ska ha Windows 10 N.
Windows 10. Vad är det för skillnad mellan 10 och 10 N då?
Citera
2016-08-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Windows 10. Vad är det för skillnad mellan 10 och 10 N då?
Windows 10 N är den version gäller för EU, enligt konkurrenslagstiftningen. Den saknar videostöd. Läs mer här. Där finns också en länk till det avskalade materialet. Eventuellt känner systemet av att du har fel installationsmedium för ditt valda språk. En spekulation, dock, från min sida. Men så är det med felsökning, man får pröva sig fram.
Citera
2016-08-06, 23:09
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Windows 10 N är den version gäller för EU, enligt konkurrenslagstiftningen. Den saknar videostöd. Läs mer här. Där finns också en länk till det avskalade materialet. Eventuellt känner systemet av att du har fel installationsmedium för ditt valda språk. En spekulation, dock, från min sida. Men så är det med felsökning, man får pröva sig fram.
Om inte detta skulle fungera då?
Citera
2016-08-06, 23:18
Medlem
Citat:
Om inte detta skulle fungera då?
Kolla här att alla förutsättningar är uppfyllda. Jag har gett dig ett förslag som du kan testa, det är frivilligt. Någon annan kanske har ett trollspö att vifta med, inte jag. Lycka till!
Citera
2016-08-07, 01:24
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Kolla här att alla förutsättningar är uppfyllda. Jag har gett dig ett förslag som du kan testa, det är frivilligt. Någon annan kanske har ett trollspö att vifta med, inte jag. Lycka till!
Alla förutsättningar är uppfyllda. Laddade ner ISO filen. Nu kommer detta meddelandet upp igen:
"Boot Camp har endast stöd för 64-bitars Windows-installationer på den här plattformen. Använd en ISO-fil för 64-bitars Windows-installation."

Jag blir heltokig.
Citera
2016-08-07, 10:34
Medlem
Citat:
Alla förutsättningar är uppfyllda. Laddade ner ISO filen. Nu kommer detta meddelandet upp igen:

Jag blir heltokig.
Testa att starta om macen i säkert läge, håll nere skifttangenten vid uppstart. Starta om normalt igen och försök på nytt.
Citera
2016-08-07, 13:14
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Testa att starta om macen i säkert läge, håll nere skifttangenten vid uppstart. Starta om normalt igen och försök på nytt.
Gjorde det nu. Nu kommer detta meddelandet upp igen, istället för det där med 64-bitars problemet:
Boot Camp stöder endast installation av Windows 7 eller senare på den här plattformen. Använd en ISO-fil för installationen av Windows 7 eller senare.
Citera
2016-08-07, 13:33
Medlem
Citat:
Gjorde det nu. Nu kommer detta meddelandet upp igen, istället för det där med 64-bitars problemet:
Om du följer alla anvisningar rätt har jag inget att tillföra i sak, tyvärr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in