Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-08-06, 15:29
Medlem
DonLatinos avatar
Hej! Nu är det så att jag hade tänkt att bootcampa min iMac och innan jag gör det vill jag veta ifall man behöver ha en s.k product key? Är det verkligen strax över 600kr man behöver lägga ner på en sådan? Även om jag inte har en nyckel, kommer jag kunna ladda ner torrents, filer osv? Vad är det för begränsningar?

Mvh

Jag är inget datorgeni, ville bara tillägga det.
Senast redigerad av DonLatino 2016-08-06 kl. 15:42.
Citera
2016-08-06, 15:44
Medlem
deadhead.s avatar
Även jag har funderingen på att lägga in bootcamp på min Macbook. Kommer man kunna göra Windows spel på Macbook burken då?

Tittar man Kinguin så säljs det OEM nycklar för ca 250:-. Är de något speciellt med dessa nycklar då en nyckel brukar kosta runt 1000:-?
Citera
2016-08-06, 15:59
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Även jag har funderingen på att lägga in bootcamp på min Macbook. Kommer man kunna göra Windows spel på Macbook burken då?

Tittar man Kinguin så säljs det OEM nycklar för ca 250:-. Är de något speciellt med dessa nycklar då en nyckel brukar kosta runt 1000:-?
Tack!! Kom precis på att Kinguin säljer nycklar. Ja de fungerar.

Tråden kan låsas.

Och ja, du kan spela Windows spel på Macen.
Citera
2016-08-06, 16:45
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Tack!! Kom precis på att Kinguin säljer nycklar. Ja de fungerar.

Tråden kan låsas.

Och ja, du kan spela Windows spel på Macen.
Det jag inte förstår, hur kan de ha då billiga nycklar? Är det någon hake med det hela?

250:- för en nyckel är ju rena rånet om man vill ligga på den legitima sidan.
Citera
2016-08-06, 17:08
Medlem
deadhead.s avatar
Om jag använder en Windows 10 produkt-nyckel på en dator så är den använd. Jag kan inte flytta den i ett senare skede till en annan dator?
Citera
2016-08-06, 22:22
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Om jag använder en Windows 10 produkt-nyckel på en dator så är den använd. Jag kan inte flytta den i ett senare skede till en annan dator?
Ingen aning. Anledningen till att produkt-nycklarna är så pass billiga är att fler och fler får tillgång, crackar de osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in