2021-02-19, 16:57
Medlem
"Erik Penser Bank hjer sitt motiverade vrde fr spelbolaget Angler Gaming till 31-33 kronor, frn tidigare 23-24 kronor. Detta d man noterar ett starkt operationellt momentum i bolaget. Det framgr av en uppdragsanalys".
Citera
2021-02-21, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChapterTwo
"Erik Penser Bank hjer sitt motiverade vrde fr spelbolaget Angler Gaming till 31-33 kronor, frn tidigare 23-24 kronor. Detta d man noterar ett starkt operationellt momentum i bolaget. Det framgr av en uppdragsanalys".

Hur motiverar du vrdet? r det dags att slja vid 30? Fr att kpa ev in sig senare?
Citera
2021-02-21, 18:54
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajens
Hur motiverar du vrdet? r det dags att slja vid 30? Fr att kpa ev in sig senare?

Nog fr att Serneke trollade p Placera men jag tror inte Erik Penser postar p Flashback.
Citera
2021-02-22, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChapterTwo

Frstr inte hur de kommer till sina slutsatser d ingen verkar veta ngot om bolaget.
Citera
2021-03-03, 09:39
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajens
Frstr inte hur de kommer till sina slutsatser d ingen verkar veta ngot om bolaget.

Den korta sammanfattning r vl att de vxer, tjnar pengar och br f en hgre vrdering, typ. Du kan ju lsa lite mer om hr: https://links.penser.se/f/a/angl_20210219.pdf
Citera
2021-03-03, 21:56
Medlem
Ett toppenbolag som vxer snabbt och lnsamt. Otroligt lgt vrderat som Betsson. En given del av portfljen.
Citera
2021-03-04, 07:22
Medlem
Scalpings avatar
Trkigare aktie fr man lita efter. Mest samma personer som pumpar och dumpar hela tiden (VD, Isoz mfl) Varningsklocka p denna. Mycket snack och lite verkstad.
Citera
2021-03-04, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Trkigare aktie fr man lita efter. Mest samma personer som pumpar och dumpar hela tiden (VD, Isoz mfl) Varningsklocka p denna. Mycket snack och lite verkstad.

Rtt trkig ja, men mycket snack lite verkstad hller jag inte med om. Snarare lite snack mycket verkstad. Det lilla VD snackar om ska gras genomfrs ju, men allmnt lite info om bolaget. VD ger ju fortfarande 4 miljoner aktier, frn tidigare 7.9 miljoner aktier. 5% av bolaget. Inte mitt strsta innehav men ser det som en bra aktie att ga p lng sikt. Med tanke p tillvxt och momentum.

Brjar tillvxten tunnas ut r det lge fr en funderare dock, men dr r vi inte n.
Citera
2021-03-12, 21:36
Medlem
Ny analys och mer info om framtiden!

Angler Gaming har nu stngt bckerna fr 2020 och avslutar ret med ett rekordkvartal p alla niver. Sista kvartalet landar intkterna p 11,9 miljoner euro, en kning med hela 51 procent frn ret innan. Rrelseresultatet, EBIT, kar hela 96,7 procent under kvartalet till strax ver 4 miljoner euro (2,1) vilket innebr att rrelsemarginalen kat frn 26 procent till hela 34. Resultatet fr gruppen landar p 3,5 miljoner euro fr sista kvartalet (1,9). Detta innebr att bolaget stnger bckerna fr 2020 med en omsttning fr ret p 43,4 miljoner euro (28,5) och ett resultat p helret p 11,5 miljoner euro (6,1).

Grver vi ner oss lite djupare i bolagets sista kvartalssiffror ser vi att alla de huvudsakliga KPI:er som lyfts fram i rapporten uppvisar en god utveckling. Srskilt positivt ser vi p ett antal av dessa. Exempelvis kade kundinsttningarna frn 18,5 till 25,3 miljoner euro och nya deponerande kunder uppgick till 31 000 (25 900). Bolaget kade ven totala antalet aktiva kunder och nettospelverskottet uppgr till 12,9 miljoner euro fr kvartalet (8,6). Detta innebr att Angler Gaming under 2020 tog in totalt 117 634 nya deponerande kunder, att jmfra mot 78 934 ret innan.

Sista kvartalet och perioden efter det har varit hndelserik fr bolaget. Under kvartalet lanserade dotterbolaget Premier Gaming Ltd., som fokuserar p Norden, ett nytt varumrke som brjar generera intkter frn mitten av november. I det fjrde kvartalet str dotterbolaget fr cirka 16 procent av gruppen intkter. Drtill meddelar bolaget att det tidigare tillknnagivna B2B-partnerskapet kommer att lanseras skarpt under andra kvartalet 2021 och d generera positiva kassaflden. Vi frvntar oss att detta fljs upp med ytterligare, liknande partnerskap, ngot bolaget uppgett att man redan idag r i frhandlingar om. En annan stor nyhet p horisonten fr Angler r dess arbete med en sportbok, fr lansering tidigt det andra kvartalet. Detaljerna kring lanseringen r f, men bolaget uppger att den kommer lanseras p utvalda testmarknader initialt fr att sedan g mot strre lansering. Med ett fotbolls-EM p horisonten kan detta visa sig bli starkt vrdedrivande och har potential att ytterligare accelerera bolagets tillvxtsresa.

Sammantaget behller vi vra hga frvntningar om tillvxt de kommande ren och ser ett aktievrde p 36 kr (29). Det innebr ett P/E-tal p prognoserna fr 2023 kring 13,3 vilket ser rimligt ut mot jmfrbara noterade bolag.
Citera
2021-04-16, 10:25
Medlem
D har vi vart upp p 33.50 vilket jag tycker r riktigt bra kurs med nuvarande info. Mnad kvar till q1 rapport och vet vl inte mer om bolaget idag n nr kursen var mellan 26.50-28.50 som den mestadels pendlat mellan sedan rsrapporteringen.

Fretaget levererar konstant men vi fr ju bara info p rapportdagen med ngot undantag s frstr folk blir nervsa under tiden d dom inte fr ngot grepp om fretaget. Spelboken nrmar sig lansering och fotbolls EM r bara 2 mnader bort och sen har vi OS p det. Ska man msta vnta till 12:e maj fr att f en uppdatering kring om allt gr enligt plan?

Nu vgar jag ju inte slja trots hg kurs fr vad som helst kan ju hnda. Troligaste scenario r att kursen r hgre om en mnad dvs efter Q1 rapport och sen fortstter den i samma riktning. Grundar det helt enkelt bara p att man r fantastiska p att hitta nya kundgrupper s fr man bara till den hr bettingsajten s kommer det hr bli riktigt bra. Finns ju inget i dagslget som sger att dom inte skulle klara det d dom lyckats med det mesta tidigare.
Citera
2021-05-17, 22:39
Medlem
"Angler Gaming vxer omsttningen med 38,6 procent till 13,5 miljoner euro under rets frsta kvartal. Det r en ny toppnotering. Analysguiden behller motiverat vrde p 36 kronor.

Aktien fll relativt tungt p rapporten och sjnk cirka 19 procent. Vi ser kursreaktionen som en verreaktion p en rapport som vi som helhet uppfattar som positiv. Mjligen existerar lite oskerhet kommande mnader men vi behller tilltron till att sportboken kommer skapa ett ytterligare skjuts i omsttning under sommaren. Vi upprepar drmed vr riktkurs, baserad p en DCF vrdering fr perioden 2021-2025, p 36 kronor aktien. Triggers vi ser i nrtid r en framgngsrik lansering av sportboken, annonserande B2B partnerskap och fortsatt stark tillvxt under andra kvartalet"
Citera
2021-08-12, 11:05
Medlem
nnu ett kvartal rapporterat och verkar ju som kursen tryckts ner s pass att inte ens denna rapporten kunde flla den ytterligare vilket var sknt. Inte alls njd med hur sportboken kommit igng utan rent sagt uselt sktt. nda anledningen jag kan komma p varfr man sktt den s dligt r att man inte riktigt vill g fr bra utan gillar svngningarna i kursen d man sjlv stter sig i dom. Hade man lanserat sportboken ret fre som man sa att man kunde men skt upp med pandemin s hade vi inte vart dr vi r idag men bara acceptera och g vidare. Har den ju sjlv bara som utdelningsaktie men detta ret lr inte hja utdelningen mycket om ens ngot och fr vl hoppas inte utdelningen kommer snkas nu.

Tv kvartal kvar p detta ret och som vanligt s brjar allt bttre s fr hoppas det fortstter s och jag tillhr dom som fyller p istllet fr ven om det r ett ngot mrkligt bolag s gillar jag oreglerade marknader och hga marginaler. Sportboken kommer ju bidra p sikt s att kursen kommer tillbaka tror jag och att utdelningarna kar ser jag som givet lngsiktigt. Kan ngra jag inte slde d kursen skt i hjden men trodde aldrig vi skulle f se kurser under 25 igen utan snarare alltid 30 plus men ack s fel man hade. Inget att grma ihjl sig fr utan fyller p och tror p fortsatt fin framtid d inget frndrats sedan jag kpte in mina frsta poster. Kan vl sga att mlet mitt i detta fretag r att f utdelning p 6 siffror varje r och inget annat s ett hack i kurvan men kanske gr det att mlet nd gr snabbare ven om detta ret kndes frlorat redan i juli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in