2018-01-10, 08:37
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
I dag skulle JM förhöras. Har krånglat till mig ledighet från jobbet i dag för att jag skulle gå dit, ville ju inte missa detta spektakel. Hörde av GW i "Veckans brott" i går att han också skulle gå till hovrätten i dag. Gick nu in på Svea hovrätts hemsida för att kolla lite tider, när det börjar osv.
Blir jävligt irriterad, verkar som att de ändrat datum i sista stund!

http://www.svea.domstol.se/Information-om-det-sk-Arbogamalet/
Har nu ringt hovrätten och luskat lite. Försvaret kom in med en begäran om senareläggning av förhör med JM sent på eftermiddagen i går, därav ändringen till 19 januari i "sista minuten".
Undrar varför? Försöker Hikes få JM att inte gå "all in" med en ännu mer lögnaktig och pinsamt avslöjande idiothistoria och istället lugna sig lite? Eller, har Mördar-Johanna drabbats av sjukdom, typ en släng av gränspsykos, total nattblindhet eller förmodad stroke? Fan vet...
Citera
2018-01-10, 08:46
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Har nu ringt hovrätten och luskat lite. Försvaret kom in med en begäran om senareläggning av förhör med JM sent på eftermiddagen i går, därav ändringen till 19 januari i "sista minuten".
Undrar varför? Försöker Hikes få JM att inte gå "all in" med en ännu mer lögnaktig och pinsamt avslöjande idiothistoria och istället lugna sig lite? Eller, har Mördar-Johanna drabbats av sjukdom, typ en släng av gränspsykos, total nattblindhet eller förmodad stroke? Fan vet...

Ok, ja det kanske är Hikes som måste trimma sin bångstyriga klient ytterligare så att den utsaga som ska lämnas åtminstone förefaller rimlig och trovärdig, får Johanna Möller spåna fritt så är det kört för Hikes, då kan inte någon göra något vettigt av vad som har sagts.
Citera
2018-01-10, 08:58
Medlem
EndastJag01s avatar
Jaha, det blev den 19 januari istället.

Jag undrar vad det är som de måste utreda den här gången? Kommer JM på att det inte var en cola hon köpte utan Fanta?
Citera
2018-01-10, 09:57
Medlem
Pethuglins avatar
Två artiklar på VLT igår på VLT. Den ena handlar om detta:

Johanna Möllers barn fortsatt misstänkta för mordet på Aki Paasila

"Två av morddömda Johanna Möllers barn, och en svärson, är fortsatt misstänkta för delaktighet i mordet på Möllers make, Aki Paasila.
Förundersökningen pågår som bäst och kammaråklagare Jessica Wenna hoppas kunna ta beslut i åtalsfrågan under tidiga våren.
– Det har hållits en rad förhör och även andra utredningsåtgärder har vidtagits, säger Wenna, utan att vilja gå in på vad som gjorts i utredningen."

Det står även i artikeln att JW fått assistans från utlandet som skapat följdfrågor som nu också fått svar. Hon går dock inte närmare på vad det gäller. Utredningen går dock framåt enligt henne.

Hela artikeln:
http://www.vlt.se/vastmanland/johanna-mollers-barn-fortsatt-misstankta-for-mordet-pa-aki-paasila
Senast redigerad av Pethuglin 2018-01-10 kl. 10:03.
Citera
2018-01-10, 10:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin

"Två av morddömda Johanna Möllers barn, och en svärson, är fortsatt misstänkta för delaktighet i mordet på Möllers make, Aki Paasila.
Förundersökningen pågår som bäst och kammaråklagare Jessica Wenna hoppas kunna ta beslut i åtalsfrågan under tidiga våren.
– Det har hållits en rad förhör och även andra utredningsåtgärder har vidtagits, säger Wenna, utan att vilja gå in på vad som gjorts i utredningen."

Det står även i artikeln att JW fått assistans från utlandet som skapat följdfrågor som nu också fått svar. Hon går dock inte närmare på vad det gäller. Utredningen går dock framåt enligt henne.

Hela artikeln:
http://www.vlt.se/vastmanland/johanna-mollers-barn-fortsatt-misstankta-for-mordet-pa-aki-paasila

Tack för informationen, tyvärr så ligger artikeln bakom betalvägg men jag antar att du har fångat upp det väsentliga.

Utredningen fortsätter alltså med sikte på att få några fällda även för själva utförandet av dådet.
Citera
2018-01-10, 12:00
Medlem
Citat:
I dag skulle JM förhöras. Har krånglat till mig ledighet från jobbet i dag för att jag skulle gå dit, ville ju inte missa detta spektakel. Hörde av GW i "Veckans brott" i går att han också skulle gå till hovrätten i dag. Gick nu in på Svea hovrätts hemsida för att kolla lite tider, när det börjar osv.
Blir jävligt irriterad, verkar som att de ändrat datum i sista stund!

http://www.svea.domstol.se/Information-om-det-sk-Arbogamalet/

Nämen....blir så f-bannad! Kan det vara krångelmaja JM som har satt käppar i hjulen på något sätt, tro? Skulle inte förvåna mig om hon nu orkestrerar föreställningen ända in i kaklet...

Du får väl, liksom jag själv, ta en promenad i det vackra vädret i stället.
Citera
2018-01-10, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ok, ja det kanske är Hikes som måste trimma sin bångstyriga klient ytterligare så att den utsaga som ska lämnas åtminstone förefaller rimlig och trovärdig, får Johanna Möller spåna fritt så är det kört för Hikes, då kan inte någon göra något vettigt av vad som har sagts.

Endast fan själv vet.
Citera
2018-01-10, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin

Hela artikeln:

Betalvägg, tyvärr :-(
Citera
2018-01-10, 13:47
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nämen....blir så f-bannad! Kan det vara krångelmaja JM som har satt käppar i hjulen på något sätt, tro? Skulle inte förvåna mig om hon nu orkestrerar föreställningen ända in i kaklet...

Du får väl, liksom jag själv, ta en promenad i det vackra vädret i stället.
Det tror jag också.
Hon vill naturligtvis bestämma över allt och alla men att begära senareläggning är det enda hon lyckas åstadkomma.
Citera
2018-01-10, 13:55
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Här är ett youtubeinslag (ca 7 minuter) från morgonteve i slutet av Juli, där professor Marianne Kristiansson uttalar sig om bl.a arbogafallet. Även kriminolog Sven Granath på polismyndigheten pratar i inslaget:

https://www.youtube.com/watch?v=7z8ZgNJ48wM

Utmärkt förklarat av Marianne Kristiansson.

Det är inte en eventuell störning som avgör, utan om man inte insett konsekvenserna av vad man gjort.
Citera
2018-01-10, 15:00
Medlem
Var G W där idag ? Eller blev det fel i TV eftersom det knappast sänds direkt ?
Funderar själv på 16/1. För att jag kan.
Citera
2018-01-10, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Var G W där idag ? Eller blev det fel i TV eftersom det knappast sänds direkt ?
Funderar själv på 16/1. För att jag kan.

Förhöret är tyvärr senarelagt till 19/1. Lite oklart varför. kanske behöver åklagaren mer tid - det är ju fler inblandade än JM och MR, framförallt i AKI-delen. Gå in på Svea Hovrätts hemsida och kolla på "arbogafallet" så får du närmare besked.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in