2017-07-17, 10:50
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, en hämnd för att de vågat/orkat ifrågasätta henne - bort, bort med dem.
MYCKET enklare då för henne att placera dessa på sin dödslista.
Att hon ska ha pengarna ser hon som sin rätt, "plåster på såren" och någon jävla nytta ska hon väl i alla fall ha för att ha nedlåtit sig att umgås med dessa personer som har mage att ifrågasätta JM-Superwoman. Och fort ska det gå, då slapp hon böna, ljuga, tigga och be.
PENGAR, det är makt och frihet för henne. Då får hon ännu mera folk att dansa efter hennes pipa.
INGEN ska få sätta sig på JM.
Just nu är det dessvärre jävligt många som satt sig på henne.
Som tur är.
Helt rätt!
Citera
2017-07-17, 11:06
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Er skandalösa "följetong" som gör Mördar-Johanna till en kändis

Hej

Tycker att journalistiken är på en lägsta-nivå när redan redovisat material i Arbogafallet på nytt tas upp som en "spännande" följetong om Johanna Möllers eskapader. Vill man veta mera så har båda era tidningar gjort alldeles utmärkta sammanfattningar efter rättegången.

Som det nu är så publiceras olika händelser som en "spännande sommarföljetong", vilket är mycket osmakligt och otäckt med tanke på alla de människor som blivit offer för hennes ondska, menar då inte "bara" de som dödats.

Tänk så kränkande det är för samtliga inblandade, anhöriga och FRAMFÖRALLT hennes minderåriga barn, med henne på löpsedlarna, som en kändis i en följetong varje dag. Fy fan vad omoraliskt, ansvarslöst och äckligt sjukt är mina tankar.

Sen, att publicera korkade brev hon skriver. Är ju uppenbart att hon saknar självinsikt, har psykopatiska drag och lider av hybris.
Det blir faktiskt en form av lyteskomik i det hela, vilket också torde kännas sorgligt och kränkande för hennes barn och anhöriga.

En person som hon uppmuntras ju av att få uppmärksamhet. Saknar spärrar, saknar känslor. För henne är "svennens" känslor en svaghet som hon utnyttjar. Till slut när hon (kanske) insett att loppet är kört så lär hon eventuellt leva rollen fullt ut som "den värsta kvinnliga psykopatmördaren ever". Och sen säljer hon sin story till alla tidningar som betalar bra.
Kanske det är dit ni vill komma?

En allvarlig sak ni också ska ha i åtanke det är att all uppmärksamhet hon nu får i media, trots att det är "gamla news" - det är att sådan uppmärksamhet som verkligen kan uppmuntra andra med liknande personlighetsstörning som hon har.
Uppmärksamhetstörstande psykopater, alltså.

Tycker att ni på allvar ska fundera på vad ni sysslar med och hur mycket ni skadar anhöriga, hennes barn och offren med att göra henne till en "kändis-mördare" som har egen följetong i kvällstidningarna. Och nu har hon blivit så uppmuntrad och inspirerad av detta att hon vill fläka ut sig ännu mera med en dagbok.

Osmakligt, äckligt.

Ta ert ansvar som seriösa journalister, tänk på hennes offer, tänk på hennes anhöriga och tänk på hennes minderåriga barn.
Fick faktiskt ett svar av Aftonbladets Lena Mellin. Ett "svar" som säger ganska mycket om deras inställning. Hon menar att de har tagit "all tillbörlig hänsyn till de minderåriga barnen" och "större än vad hon själv tagit". Ungefär som att Aftonbladet kan stoltsera med att de åtminstone inte jävlas med och utnyttjar barnen lika mycket som JM själv.
Så tycker jag om hennes kommentar. Ganska så vedervärdigt.

Så här skrev hon ordagrant i det korta svaret:

Hej,

vi har tagit och tar all tillbörlig hänsyn till Johanna Möllers minderåriga barn. Större än hon tagit själv skulle jag vilja säga.

Med vänlig hälsning

Lena Mellin
Citera
2017-07-17, 11:24
Medlem
Citat:
Fick faktiskt ett svar av Aftonbladets Lena Mellin. Ett "svar" som säger ganska mycket om deras inställning. Hon menar att de har tagit "all tillbörlig hänsyn till de minderåriga barnen" och "större än vad hon själv tagit". Ungefär som att Aftonbladet kan stoltsera med att de åtminstone inte jävlas med och utnyttjar barnen lika mycket som JM själv.
Så tycker jag om hennes kommentar. Ganska så vedervärdigt.

Så här skrev hon ordagrant i det korta svaret:

Hej,

vi har tagit och tar all tillbörlig hänsyn till Johanna Möllers minderåriga barn. Större än hon tagit själv skulle jag vilja säga.

Med vänlig hälsning

Lena Mellin
Vilket avslöjande svar - "AB, hänsynsfullare än en mördare, det kan ni lita på !" Osagt vad de i övrigt tagit vederbörlig hänsyn till...
Citera
2017-07-17, 11:34
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Men varför skulle RMV inte testa för ketamin, som ju tom finns med på deras lista? För mig är det helt orimligt i varje fall.

Centrala frågor
Två centrala frågor som jag inte vet svaret på:
– Eftersöks ketamin med automatik, eller måste det "beställas" när analyser beställs?
– Hur länge kan man se ketamin i ett prov?

Vad har eftersökts?
Dessa noteringar från rättskemisk undersökning tolkar jag att den beskriver vad som eftersökts och inte påträffats:

"Ej påvisats:
Metanol, aceton, isopropanol, barbiturater, salicylsyra, läkemedel, droger,
fenetylaminer, piperaziner, katinoner, butan, digoxin eller kloroform i lårblod.

Ej påvisats:
Metanol, aceton, isopropanol, amfetaminer, opiater, cannabis, bensodiazepiner, kokainmetaboliter, buprenorfin, MDMA-analoger eller gamma-hydroxy-butyrat (GHB) i urin."

Det är bra att dom letat efter t.ex. GHB. Var det meningsfullt, om analysen gjordes efter 15 månader?

Kemin om droger går långt utanför mina kemikunskaper. Ketamin beskrivs som ett arylcyclohexylamine-derivative. Jag kan inte se att det finns med i listan av vad som eftersökts och ej påvisats.

Tilla_ggsprotokoll_I_2017-04-13__del_1__3_.pdf, sid 28 enligt paginering.

Hur länge kan man se spår av en drog?
Det är varierande. Jag har inte hittat hur länge man kan se spår efter ketamin, men hittade detta om GHB:
"When testing for GHB it is important to remember that it may be undetectable 12 hours after ingestion."

Från:
Date Rape Drugs and their Forensic Analysis: An Update
(International Journal of Medical Toxicology & Legal Medicine Vol. 12 No. 3, Jan-Mar 2010)

Våldtäktsdroger
Jag vet inte hur vanligt det är att våldtäktsdroger används vid brott. Jag vet inte hur rutinerna för att leta efter våldtäktsdroger ser ut. Kanske är det inte det första man tänker på när man undersöker ett mord? Det gäller kanske speciellt ett mord som i 13 månader betraktades som en "naturlig" drunkning.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-07-17 kl. 11:36.
Citera
2017-07-17, 11:34
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Johanna Möller påstod sig älska maken Aki Paasila, som hon försökte få mördad. Hon bedyrade även sina starka känslor för sambon Mohammad Rajabi på hemliga lappar hon skrev i häktet.
Men enligt en liten sinnesundersökning har hon i själva verket ett förakt för män och har aldrig haft "något känslomässigt engagemang" för sina partners."

http://www.expressen.se/nyheter/krim/johanna-mollers-karlekslogner/

Det där är ju ett typiskt drag för psykopater.

Om vi tar nedan, så är det en hel del som passar in på JM.

Citat:
De tjugo frågeområdena i Hares psykopatikriterier.
Vid användning av Hares lista över kriterier för psykopati tilldelas patienten eller brottslingen 1 poäng för de egenskaper som överensstämmer väl med personligheten och 2 poäng för de som överensstämmer mycket väl. Summan av dessa poäng kan bli som mest 40. Gränsen för psykopati går vid ett sammanlagt poängtal på 30 eller mer.

Talför/ytlig charmig - check.
Förhöjd självuppfattning/grandios - check.
Behov av spänning/blir lätt uttråkad - check.
Patologiskt lögnaktig - check.
Bedräglig/manipulativ - check.
Saknar ånger och skuldkänslor - check.
Flackt, ytligt känsloliv - check.
Kall/bristande empatisk förmåga - check.
Parasiterande livsstil - check.
Bristande självkontroll till exempel lättväckt aggressivitet - check.
Promiskuöst och egoistiskt sexualliv [i]- check. (tänker på incidenten med "flyktingbarnen").
Tidiga beteendeproblem (före 12 års ålder) - Ingen aning här.
Saknar realistiska, långsiktiga mål; agerar kortsiktigt och kan inte planera på lång sikt - check.
Impulsiv - check.
Ansvarslöshet, till exempel som förälder eller chef - check.
Tar inte ansvar för sina handlingar - check.
Många kortvariga äktenskapsliknande förhållanden - check?
Ungdomsbrottslighet (före 15 års ålder) - Ingen aning här.
Överträdelse av villkorad frigivning/utskrivning, begår till exempel nya kriminella handlingar under permission
Kriminell mångsidighet, flera typer av lagbrott bland de följande 10: inbrott, rån, narkotikabrott, olaga frihetsberövande, mord/mordförsök, olaga vapeninnehav, sexualbrott, grov oaktsamhet, bedrägeri, rymning från fångvårdsanstalt (är ej ett lagbrott i sig) - Ingen aning här

Men, att hon är en psykopat är det väl ingen som tvivlar på sen rättegången.
Citera
2017-07-17, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Centrala frågor
Två centrala frågor som jag inte vet svaret på:
– Eftersöks ketamin med automatik, eller måste det "beställas" när analyser beställs?
– Hur länge kan man se ketamin i ett prov?

Vad har eftersökts?
Dessa noteringar från rättskemisk undersökning tolkar jag att den beskriver vad som eftersökts och inte påträffats:

"Ej påvisats:
Metanol, aceton, isopropanol, barbiturater, salicylsyra, läkemedel, droger,
fenetylaminer, piperaziner, katinoner, butan, digoxin eller kloroform i lårblod.

Ej påvisats:
Metanol, aceton, isopropanol, amfetaminer, opiater, cannabis, bensodiazepiner, kokainmetaboliter, buprenorfin, MDMA-analoger eller gamma-hydroxy-butyrat (GHB) i urin."

Det är bra att dom letat efter t.ex. GHB. Var det meningsfullt, om analysen gjordes efter 15 månader?

Kemin om droger går långt utanför mina kemikunskaper. Ketamin beskrivs som ett arylcyclohexylamine-derivative. Jag kan inte se att det finns med i listan av vad som eftersökts och ej påvisats.

Tilla_ggsprotokoll_I_2017-04-13__del_1__3_.pdf, sid 28 enligt paginering.

Hur länge kan man se spår av en drog?
Det är varierande. Jag har inte hittat hur länge man kan se spår efter ketamin, men hittade detta om GHB:
"When testing for GHB it is important to remember that it may be undetectable 12 hours after ingestion."

Från:
Date Rape Drugs and their Forensic Analysis: An Update
(International Journal of Medical Toxicology & Legal Medicine Vol. 12 No. 3, Jan-Mar 2010)

Våldtäktsdroger
Jag vet inte hur vanligt det är att våldtäktsdroger används vid brott. Jag vet inte hur rutinerna för att leta efter våldtäktsdroger ser ut. Kanske är det inte det första man tänker på när man undersöker ett mord? Det gäller kanske speciellt ett mord som i 13 månader betraktades som en "naturlig" drunkning.

Ketamin ingår i det som skrivs som läkemedel. På rmv.se kan du se vilka som testas och om man göra det på blod resp urin. När man vid den andra rättskemiska undersökningen (kallad utvidgad) vet att det kan vara ett mord är det för mig självklart att ALLT som man kan söka på eftersöks. Annars kan vi ju här i tråden kasta in förslag på vilken drog som helst. Ketamin är på inga vis ett okänt medel, välkänd både som läkemedel och missbrukardrog. Jag litar helt och fullt på de rättskemiska tester som gjorts men du och andra får såklart ha en annan uppfattning
Citera
2017-07-17, 12:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Det där är ju ett typiskt drag för psykopater.

Om vi tar nedan, så är det en hel del som passar in på JM.

Men, att hon är en psykopat är det väl ingen som tvivlar på sen rättegången.

Klockrent hur jag har uppfattat Johanna Möller, misstänker att man kan kryssa av hela listan också, en hel del har nog GM och AM lyckats med att tysta ner, de har ju försökt hantera eländet hela hennes liv med ett sorgligt resultat på slutet.

Påminner alldeles för mycket om en bekant jag tyvärr lärt känna, är nog fan samma diagnos på den personen.
Citera
2017-07-17, 13:04
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Ketamin
Om ketamin och "hjälplöst tillstånd":

Ketamin är lukt och smaklöst. Jag tycker inte att det framgår från Aki's obduktionsprotokoll om ketamin ingår bland det som man letat efter. Jag har inte lyckats hitta hur lång tid man kan se ketamin i hår/blod/urin men såg en formulering som kan tolkas som att det är svårt att hitta efter en tid.

JM skulle kunna ta livet av Aki på egen hand efter att ha gett honom en lagom stor dos av ketamin i mat eller dryck. JJ kan ha fixat ketamin till JM. Jag har inte testat, men har uppfattat som att det är lätt att få tag på. En dryg femhundring för ett gram? Kanske 1000:-?

Ja, en hög dos Ketamin är en klar kandidat om man snabbt vill försätta en person i ett hjälplöst tillstånd. Man måste ta för givet att den utvidgade rättsmedicinska undersökningen som genomfördes på de sparade proverna efter första obduktionen inkluderade alla tänkbara, relativt lättillgängliga kända substanser som kan användas för att knocka ut någon. Angående det fetade, så är väl detektionstid ett mått på hur länge det finns i kroppen hos en levande person? De sparade proverna efter första obduktionen bör således innehålla allt som strömmade genom Akis blodomlopp när han dog. Ifall vissa substanser "försvinner" efter viss tid även i provrör/nedfryst form vet jag dock ej.
Citera
2017-07-17, 13:13
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Klockrent hur jag har uppfattat Johanna Möller, misstänker att man kan kryssa av hela listan också, en hel del har nog GM och AM lyckats med att tysta ner, de har ju försökt hantera eländet hela hennes liv med ett sorgligt resultat på slutet.

Påminner alldeles för mycket om en bekant jag tyvärr lärt känna, är nog fan samma diagnos på den personen.
Psykopater finns det gott om omkring oss alla, de är inte speciellt ovanliga.
Sedan finns det naturligtvis grader av psykopati, och relativt få når upp till JMs klass, som tur är.
Citera
2017-07-17, 13:20
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Sedan finns det naturligtvis grader av psykopati, och relativt få når upp till JMs klass, som tur är.

Visst är det så men i mitt fall är det första gången jag kommit en så pass nära, men någon gång ska ju vara den första sägs det men det är ingen trevlig upplevelse, tror att det är lögnerna som är värst egentligen, det och oförmågan att vara ärlig.

Men som tur är så kommer inte Johanna bli kryssad hur gärna hon än vill i nuläget, livstid är vad hon ska se framemot och verkligen veta att det är det som gäller, helvete vad maktlös hon måste känna sig, ingen pappa GM som fixar upp det hon ställt till med, det är ju en av sakerna hon borde tänkt på innan hon satte igång, bit inte den hand som föder dig, det kan sluta illa.
Citera
2017-07-17, 13:26
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Ja, vår JM prickar många rätt på psykopati-stryktipset, skrämmande pricksäkert i hennes fall.
Egentligen rätt förvånande att det träffar så rätt i så många avseenden gällande JM (och din bekant, har du kollat att hon inte är på Helix just nu... JM har ju kallat sig vid många olika namn.). Hon är så genomförd psykopatimässigt, inte bara några drag här och där utan hon går "all in".

När nu Johanna har läst sin psykologibok och utbilding till Socionom, har hon inte ibland relaterat till sig själv och sina beteenden och kanske tänkt ordet psykopat?
När man studerar medicin blir de flesta enormt "sjuka" under kursernas gång. Man har ofta just de symptom man läser om och ser den ena läskigare åkomman efter den andra växa fram. Det går såsmåningom över och man visar sig vara frisk.

Men nog borde JM kunnat diagnostiserat sig själv - och det har inte gått över.
Hon själv torde veta att hon är psykopat, en enormt fullfjädrad sådan, det kan inte undgått henne.
Och nu vet hela världen det också.
Senast redigerad av Solglittret 2017-07-17 kl. 13:31.
Citera
2017-07-17, 13:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero

Många psykopater är disponerade för brottslighet -- få, om ens några, är predisponerade. Det ligger förmodligen i psykopatin att gå motvalls och alltså tendera allt längre ut på en gren. Men valet att byta riktning finns för de allra flesta alltid som en möjlighet -- det ligger i sakens natur. Psykopater väljer fel väg i syfte att slå vakt om sin egenart.

Det är naturligtvis inte en enkel match, men det är därför som lagen och straffet finns där som varningsskylt. Inte för att vara taskiga utan som en ständig påminnelse: träd inte över denna gräns!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in