2017-07-17, 08:24
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det fetade: Ge det en tid så kommer det nog att bli precis så.

Hon är ond och vill inte vara på något annat vis precis som alla andra som henne inte heller
vill vara annorlunda än de är. De är stolta över sin ondska. Stolta över att vara i avsaknad
av medmänsklighet, att vara iskalla och inte sky några som helst medel för att uppnå sina mål.
Krävs det att gå över lik därvid så är det inte märkvärdigare än att ha ihjäl en fluga som irriterar.
Svarta själar som fnyser åt sånt som godhet och empati. Sånt är bara för de svaga bland oss,
tycker man. Har såna människor sett "Sagan om ringen"-filmerna så sympatiserar man
med Saruman och orcherna. Och storögda Gollum icke att förglömma...

Och när väl det insetts det totalt meningslösa i att fortsätta hävda en oskuld som inte finns, i
rättssalen och i idiotiska brev till media såsom det nu aktuella till aftonslasket, så finner
hon det nog för gott att släppa taget om sitt falska, fina och oskyldiga jag och fullt ut bli den
hon är verkligen är. Och då kommer det att låta så här i "dagboken" som samma aftonslasket
gladeligen kommer att upplåta utrymme åt eftersom man sen länge tappat allt vad god
tidningsmoral heter:

"Hejsan svejsan här inifrån Hinsan!"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/pqmbw/arbogakvinnan-johanna-mollers-brev-fran-haktet
Bra skrivet, där humorn och sarkasmerna nog tyvärr ligger ganska nära sanningen.
Om Mördar-Johanna får som hon vill, en fet deal med kvällspressen.
Kanske hon kan samsas i samma krönika som beundrarinnan Dominika?

Det är otäckt att se JM på löpsedlarna i kvällspressen varje dag. Nu har det blivit som en "spännande" sommarföljetong där gammalt tas upp igem, som om något nytt hänt.
Jag skrev faktiskt nyss raskt ihop ett mejl till redaktionen på Expressen och ansvarig utgivare på Aftonbladet, Lena Mellin. Inte för att de kommer att bry sig eller ens svara, men kände att jag ändå ville tala om vad jag anser. Så här skrev jag;

Er skandalösa "följetong" som gör Mördar-Johanna till en kändis

Hej

Tycker att journalistiken är på en lägsta-nivå när redan redovisat material i Arbogafallet på nytt tas upp som en "spännande" följetong om Johanna Möllers eskapader. Vill man veta mera så har båda era tidningar gjort alldeles utmärkta sammanfattningar efter rättegången.

Som det nu är så publiceras olika händelser som en "spännande sommarföljetong", vilket är mycket osmakligt och otäckt med tanke på alla de människor som blivit offer för hennes ondska, menar då inte "bara" de som dödats.

Tänk så kränkande det är för samtliga inblandade, anhöriga och FRAMFÖRALLT hennes minderåriga barn, med henne på löpsedlarna, som en kändis i en följetong varje dag. Fy fan vad omoraliskt, ansvarslöst och äckligt sjukt är mina tankar.

Sen, att publicera korkade brev hon skriver. Är ju uppenbart att hon saknar självinsikt, har psykopatiska drag och lider av hybris.
Det blir faktiskt en form av lyteskomik i det hela, vilket också torde kännas sorgligt och kränkande för hennes barn och anhöriga.

En person som hon uppmuntras ju av att få uppmärksamhet. Saknar spärrar, saknar känslor. För henne är "svennens" känslor en svaghet som hon utnyttjar. Till slut när hon (kanske) insett att loppet är kört så lär hon eventuellt leva rollen fullt ut som "den värsta kvinnliga psykopatmördaren ever". Och sen säljer hon sin story till alla tidningar som betalar bra.
Kanske det är dit ni vill komma?

En allvarlig sak ni också ska ha i åtanke det är att all uppmärksamhet hon nu får i media, trots att det är "gamla news" - det är att sådan uppmärksamhet som verkligen kan uppmuntra andra med liknande personlighetsstörning som hon har.
Uppmärksamhetstörstande psykopater, alltså.

Tycker att ni på allvar ska fundera på vad ni sysslar med och hur mycket ni skadar anhöriga, hennes barn och offren med att göra henne till en "kändis-mördare" som har egen följetong i kvällstidningarna. Och nu har hon blivit så uppmuntrad och inspirerad av detta att hon vill fläka ut sig ännu mera med en dagbok.

Osmakligt, äckligt.

Ta ert ansvar som seriösa journalister, tänk på hennes offer, tänk på hennes anhöriga och tänk på hennes minderåriga barn.
Senast redigerad av magiciadehex 2017-07-17 kl. 08:29.
Citera
2017-07-17, 08:29
Medlem
Honan6s avatar
Undrar vem som kommer att anges i det nya bevis Johanna lämnat till åklagarna...
Citera
2017-07-17, 08:52
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Undrar vem som kommer att anges i det nya bevis Johanna lämnat till åklagarna...
Det är väl något "supertungt" bevis som att någon manipulerad/mutad/knullad optiker har skrivit ett intyg på att hon har svårt för mörkerseende och därför inte ska köra bil när det är mörkt?

Sen, gäller detta tydligen inte vid andra bilfärder under mordkvällen.
B.la hade hon ju sagt till 11-årige sonen att hon kom så sent hem p.g.a en "viltolycka".

Hennes 11:e version av vad hon gjorde mordkvällen kan då bli ungefär så här:
"Trots mitt dåliga mörkerseende så var jag tvungen att ta bilen och åka och handla några grejer mina stackars barn var sugna på. Pga min dåliga mörkersyn så krockade jag med en älg. Det var alltså JAG som var orsaken till viltolyckan. Eller, rättare sagt inte jag, utan min dåliga syn."
Senast redigerad av magiciadehex 2017-07-17 kl. 09:07.
Citera
2017-07-17, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det är väl något "supertungt" bevis som att någon manipulerad/mutad/knullad optiker har skrivit ett intyg på att hon har svårt för mörkerseende och därför inte ska köra bil när det är mörkt?

Sen, gäller detta tydligen inte vid andra bilfärder under mordkvällen.
B.la hade hon ju sagt till 11-årige sonen att hon kom så sent hem p.g.a en "viltolycka".

Hennes 11:e version av vad hon gjorde mordkvällen kan då bli ungefär så här:
"Trots mitt dåliga mörkerseende så var jag tvungen att ta bilen och åka och handla några grejer mina stackars barn var sugna på. Pga min dåliga mörkersyn så krockade jag med en älg. Det var alltså JAG som var orsaken till viltolyckan. Eller, rättare sagt inte jag, utan min dåliga syn."

Ja, den där ursäkten är ju så dålig att hon inte ens själv kan tro att den är sann! Dels, som du skriver, så gör hon ju en del andra körningar om kvällar. Och dels så ska det nog jävligt mycket till att en optiker ska säga att man inte får/kan köra bil när det är mörkt. Jag har då aldrig hört eller sett något liknande. Ser man så dåligt låter det snarare som att man inte får körkort överhuvudtaget. De bekanta jag har, som har dålig syn, får köra bil ändå. På sin höjd har någon fått det sagt från optiker att hon inte får köra bil utan glasögon vilket är ganska stor skillnad.

Och... även om det skulle vara så att optikern sagt så till Johanna Möller, så... har hon ju sänkt sig själv även där. Snacka om att inte ha koll på sina egna berättelser!
Citera
2017-07-17, 10:03
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Ja, den där ursäkten är ju så dålig att hon inte ens själv kan tro att den är sann! Dels, som du skriver, så gör hon ju en del andra körningar om kvällar. Och dels så ska det nog jävligt mycket till att en optiker ska säga att man inte får/kan köra bil när det är mörkt. Jag har då aldrig hört eller sett något liknande. Ser man så dåligt låter det snarare som att man inte får körkort överhuvudtaget. De bekanta jag har, som har dålig syn, får köra bil ändå. På sin höjd har någon fått det sagt från optiker att hon inte får köra bil utan glasögon vilket är ganska stor skillnad.

Och... även om det skulle vara så att optikern sagt så till Johanna Möller, så... har hon ju sänkt sig själv även där. Snacka om att inte ha koll på sina egna berättelser!
Stämmer precis det, att hon inte har koll på sina egna berättelser.
Är som att varje gång hon får någon ny "briljant" idé och bortförklaring - så är allt annat hon sagt som bortblåst. Det som är speciellt med "duktiga" lögnare, det är att de är så pass intelligenta så de har koll på hur lögnerna tidigare sett ut. JM fabricerar hej vilt utan impulskontroll och slänger direkt ur sig det sista hon kommit på som hon tycker låter "smart".
Uppenbarligen en ganska så intelligensbefriad lögnerska, manipulatör och psykopat.
Därför har hon omgett sig med personer i beroendeställning till henne som flyktingar samt föräldrar och barn hon manipulerat med känslomässig utpressning, hot, belöning om de gör henne nöjda.
Ingen har klarat, orkat eller vågat ifrågasätta henne förrän Aki gjorde det och sen hennes föräldrar.
Se hur det gick för dem då.
Citera
2017-07-17, 10:05
Medlem
Johanna Möller påstod sig älska maken Aki Paasila, som hon försökte få mördad. Hon bedyrade även sina starka känslor för sambon Mohammad Rajabi på hemliga lappar hon skrev i häktet.
Men enligt en liten sinnesundersökning har hon i själva verket ett förakt för män och har aldrig haft "något känslomässigt engagemang" för sina partners."

http://www.expressen.se/nyheter/krim/johanna-mollers-karlekslogner/
Citera
2017-07-17, 10:18
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Johanna Möller påstod sig älska maken Aki Paasila, som hon försökte få mördad. Hon bedyrade även sina starka känslor för sambon Mohammad Rajabi på hemliga lappar hon skrev i häktet.
Men enligt en liten sinnesundersökning har hon i själva verket ett förakt för män och har aldrig haft "något känslomässigt engagemang" för sina partners."

http://www.expressen.se/nyheter/krim/johanna-mollers-karlekslogner/

Det går ju inte att tro ett enda ord Johanna Möller säger eller skriver, människan är ju en patologisk lögnare, hon kan inte sluta ljuga, det är fan en diagnos man kan sätta på henne bland många andra antar jag.

Men sammantaget så räcker inte hennes skeva skalle och verklighetsuppfattning till något kryss, hon får snällt finna sig i att bli dömd till livstid, sällan har ett livstidsstraff varit så välförtjänt som i hennes fall, döda sina närstående för pengar, hur djävla lågt är inte det.
Citera
2017-07-17, 10:21
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det går ju inte att tro ett enda ord Johanna Möller säger eller skriver, människan är ju en patologisk lögnare, hon kan inte sluta ljuga, det är fan en diagnos man kan sätta på henne bland många andra antar jag.

Men sammantaget så räcker inte hennes skeva skalle och verklighetsuppfattning till något kryss, hon får snällt finna sig i att bli dömd till livstid, sällan har ett livstidsstraff varit så välförtjänt som i hennes fall, döda sina närstående för pengar, hur djävla lågt är inte det.
Det är inte bara pengar även om de var välkomna. Det var också ett sätt att få bort de som ifrågasatte henne och en hämnd för detta.
Citera
2017-07-17, 10:23
Medlem
lasternassummas avatar
Ketamin

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Den hund-, häst- och drogintresserade JM bör ha känt till detta peparat:
http://knowthescore.info/drugs-a-z/ketamine#accordian-6
http://www.currentscience.ac.in/Volumes/110/06/1059.pdf
http://pharmrev.aspetjournals.org/content/51/1/7.full

Man har missat så mycket annat så en eller annan drog är väl inte så mycket att orda om. - Men man kan ju alltid hoppas att det finns lite urin kvar att analysera.

Det turkosfärgade materialet på AP:s tänder var inte alls intressant vid den första obduktionen; efter den andra fanns ingen på hela NCC som kunde bringa klarhet i mysteriet.

AP:s systrar reagerade mot att obducenten inte ens noterat AP:s mystiska märken på armarna; observerade även av NL och enligt AP ett litet minne från en neddrogning som varat i flera dagar.

Sonen AG har vid två tillfällen (den ena gången i febr; den andra kort tid före sommarlovets slut) sett AP påverkad av "något".

Mäklaren som sålde AP/JM:s hus träffade AP vid fem tillfällen och uppfattade honom som påverkad av "något".

NL som träffade AP vid ett flertal tillfällen såg absolut ingenting som kunde tyda på droganvändning; ej heller hittade man "något" efter håranalys - vilket visar att AP varit helt fri från allt vad droger heter i åtminstone 3,5 mån (tillsammans med ett flertal vittnesiakttagelser och tidigare läkarkontroller ett starkt indicium på att han ej var någon missbrukare).

De enda gångerna AP verkade påverkad av "något" var när han befann sig i JM:s omedelbara närhet - och då företrädesvis när någon ekonomisk transaktion var aktuell.

https://www.rmv.se/analyser/ (Ketamin i såväl blod som urin ingår - men har analysen ingått i beställningen..?)

Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Intressant! Ketamin är på många vis en ytterst passande drog för att knocka ut en person - svår att spåra, snabbt påslag, starkt inkapaciterande. Det är även en substans som brukas som partydrog, så tillgänglighet finns även på svarta marknaden. Vad är det som tyder på att NFC ej testade för det? Det vore helt galet annars!

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
De bör ha testat det och jag utgår tills vidare från att så också är fallet. - Är dock övertygad om att AP fått i sig något som liknar just ketamin.

Ketamin
Om ketamin och "hjälplöst tillstånd":
"Of the Big Three, it would be fair to say that ketamine probably gets
the smallest amount of attention. The reason it was propelled into the
group of now-suspect CNS depressants that came to be labeled "date rape
drugs"
was likely because of its emergence in the club and rave scene of
the 1990s, where it was known as K or Special K. Ketamine's ill-effects
are genuinely distinguishable from other drugs and from alcohol, much
more easily so than GHB (which mimics alcohol and sometimes other
chosen drugs) or benzodiazepines (which have overlapping but not completely
the same symptoms as heavy alcohol intoxication) .
Discovered in the early 1960s and first produced by Parke-Davis,
ketamine's primary current use is as an animal anesthetic, although in
some circumstances, it is still used for human anesthesia. It was used
on US soldiers in Vietnam. Some countries permit small doses to be
sold over the counter as a pain reliever. It has a more dissociative quality
than either GHB or Rohypnol. It has been known as a recreational drug
since the late 1960s, but its popularity as a club drug increased in the
1980s, where it was sometimes mixed with Ecstasy. It can have mild-to-moderate
hallucinogenic effects, and seems to have a less sedating effect
than benzodiazepines or other anesthetics."

https://books.google.se/books?id=FRKfDAAAQBAJ&pg=PA159&lpg=PA159&dq=ketami ne+fass&source=bl&ots=E0tLIwot6i&sig=dykH1wLtH2ZKJ 2-WH57586pAMiU&hl=en&sa=X&ved=0ahUKEwid5P2R6I_VAhUEA ZoKHbxIB7wQ6AEIWTAF#v=onepage&q=ketamine%20fass&f= true
Från:
Pamela Donovan: Drink Spiking and Predatory Drugging, ISBN 978-1-137-57516-6

Lukt och smaklöst – Kan blandas i mat eller dryck
Ketamin är lukt och smaklöst. Jag tycker inte att det framgår från Aki's obduktionsprotokoll om ketamin ingår bland det som man letat efter. Jag har inte lyckats hitta hur lång tid man kan se ketamin i hår/blod/urin men såg en formulering som kan tolkas som att det är svårt att hitta efter en tid.

Effekt som stämmer med vad som observerats och vad som behövs för att dränka någon
Effekten på kanske ca 400 mg på en vuxen man kan bli ungefär den som beskrivits och som behövdes för att göra Aki hjälplös. JMs "pladder" om att Aki var narkoman kan passa för den eventualitet att ketamin påträffats i samband med obduktion och kan även förklara hennes önskan om snabb kremering.

Här är ett par exempel på hur väl reaktion på ketemin kan stämma med hur AG beskrev Aki's "rus" hemma hos JM.

"Du kan få en enorm energi på ketamin. Det är därför det är en känd festdrog på uteställen.
Tar du stora doser så kan du inte gå, utan ramlar bara osv. Då är det bättre att sitta still eller ligga ner och njuta när du åker in i ditt K-hole."

(FB) Till drömmarnas värld på ketamin

"Jag har provat.
Det var en sjuk inombordslig resa där fysiska jag endast satt i sängen och stirrade in i väggen och på mina händer."

(FB) Ketamine

@letsdoit:
Jag är nästan beredd att satsa en slant på ditt förslag – ketamin!

JM skulle kunna ta livet av Aki på egen hand efter att ha gett honom en lagom stor dos av ketamin i mat eller dryck. JJ kan ha fixat ketamin till JM. Jag har inte testat, men har uppfattat som att det är lätt att få tag på. En dryg femhundring för ett gram? Kanske 1000:-?

Senast redigerad av lasternassumma 2017-07-17 kl. 11:01.
Citera
2017-07-17, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det fetade: Säg inte det, min käre Luxors..

Låt oss inte ens för en minut glömma att Johanna Möller är en synnerligen manipulativ kvinna. Vi såg hur Johanna Möller under pågående rättegång lyckades kollra bort manlig kriminalvårdspersonal till att låta henne slippa handfängsel när hon skulle förflyttas. Ett allvarligt regelbrott och som redan har avhandlats här i tråden.
På Hinsan finns manlig personal anställd. Just saying..

Det finns en skribent här i tråden som uttryckt sig om Johanna Möllers attraktionskraft på ett vis som gör att åtminstone jag tror att vederbörande skulle kunna bli ett ganska lätt offer för "Spindelkvinnans kyss". Om skribenten ifråga är man eller kvinna vet jag förstås ingenting om, men jag vet vad jag tror..

Jag tror kriminalvårdarna på våra kriminalvårdsanstalter är ganska vana med psykopater.
Har haft en släkting som jobbat på Långholmen som konstapel finns en bild på han där, där det är vandrarhem nu.
Min mormor bodde i närheten av långholmens centralfångelse och kronohäktet när hon var barn.
Citera
2017-07-17, 10:47
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Det är inte bara pengar även om de var välkomna. Det var också ett sätt att få bort de som ifrågasatte henne och en hämnd för detta.
Ja, en hämnd för att de vågat/orkat ifrågasätta henne - bort, bort med dem.
MYCKET enklare då för henne att placera dessa på sin dödslista.
Att hon ska ha pengarna ser hon som sin rätt, "plåster på såren" och någon jävla nytta ska hon väl i alla fall ha för att ha nedlåtit sig att umgås med dessa personer som har mage att ifrågasätta JM-Superwoman. Och fort ska det gå, då slapp hon böna, ljuga, tigga och be.
PENGAR, det är makt och frihet för henne. Då får hon ännu mera folk att dansa efter hennes pipa.
INGEN ska få sätta sig på JM.
Just nu är det dessvärre jävligt många som satt sig på henne.
Som tur är.
Citera
2017-07-17, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Ketamin
Ketamin
Om ketamin och "hjälplöst tillstånd":
"Of the Big Three, it would be fair to say that ketamine probably gets
the smallest amount of attention. The reason it was propelled into the
group of now-suspect CNS depressants that came to be labeled "date rape
drugs"
was likely because of its emergence in the club and rave scene of
the 1990s, where it was known as K or Special K. Ketamine's ill-effects
are genuinely distinguishable from other drugs and from alcohol, much
more easily so than GHB (which mimics alcohol and sometimes other
chosen drugs) or benzodiazepines (which have overlapping but not completely
the same symptoms as heavy alcohol intoxication) .
Discovered in the early 1960s and first produced by Parke-Davis,
ketamine's primary current use is as an animal anesthetic, although in
some circumstances, it is still used for human anesthesia. It was used
on US soldiers in Vietnam. Some countries permit small doses to be
sold over the counter as a pain reliever. It has a more dissociative quality
than either GHB or Rohypnol. It has been known as a recreational drug
since the late 1960s, but its popularity as a club drug increased in the
1980s, where it was sometimes mixed with Ecstasy. It can have mild-to-moderate
hallucinogenic effects, and seems to have a less sedating effect
than benzodiazepines or other anesthetics."

https://books.google.se/books?id=FRKfDAAAQBAJ&pg=PA159&lpg=PA159&dq=ketami ne+fass&source=bl&ots=E0tLIwot6i&sig=dykH1wLtH2ZKJ 2-WH57586pAMiU&hl=en&sa=X&ved=0ahUKEwid5P2R6I_VAhUEA ZoKHbxIB7wQ6AEIWTAF#v=onepage&q=ketamine%20fass&f= true
Från:
Pamela Donovan: Drink Spiking and Predatory Drugging, ISBN 978-1-137-57516-6

Lukt och smaklöst – Kan blandas i mat eller dryck
Ketamin är lukt och smaklöst. Jag tycker inte att det framgår från Aki's obduktionsprotokoll om ketamin ingår bland det som man letat efter. Jag har inte lyckats hitta hur lång tid man kan se ketamin i hår/blod/urin men såg en formulering som kan tolkas som att det är svårt att hitta efter en tid.
Effekt som stämmer med vad som observerats och vad som behövs för att dränka någon
Effekten på kanske ca 400 mg på en vuxen man kan bli ungefär den som beskrivits och som behövdes för att göra Aki hjälplös. JMs "pladder" om att Aki var narkoman kan passa för den eventualitet att ketamin påträffats i samband med obduktion och kan även förklara hennes önskan om snabb kremering.
Här är ett par exempel på hur väl reaktion på ketemin kan stämma med hur AG beskrev Aki's "rus" hemma hos JM.
"Du kan få en enorm energi på ketamin. Det är därför det är en känd festdrog på uteställen.
Tar du stora doser så kan du inte gå, utan ramlar bara osv. Då är det bättre att sitta still eller ligga ner och njuta när du åker in i ditt K-hole."

(FB) Till drömmarnas värld på ketamin
"Jag har provat.
Det var en sjuk inombordslig resa där fysiska jag endast satt i sängen och stirrade in i väggen och på mina händer."

(FB) Ketamine
@letsdoit:
Jag är nästan beredd att satsa en slant på ditt förslag – ketamin!
JM skulle kunna ta livet av Aki på egen hand efter att ha gett honom en lagom stor dos av ketamin i mat eller dryck. JJ kan ha fixat ketamin till JM. Jag har inte testat, men har uppfattat som att det är lätt att få tag på. En dryg femhundring för ett gram?

Men varför skulle RMV inte testa för ketamin, som ju tom finns med på deras lista? För mig är det helt orimligt i varje fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in