Citat:
Makabert
Inte omöjligt, men makabert på flera sätt.
"Samla familjen på platsen där vi brukar ta livet av familjemedlemmar som vi inte vill ha kvar!"
"Kom till kräftfisket! Alla utom en kommer hem igen!"
JMs farfar dog under oklara omständigheter. Det fastställdes som självmord, men det fanns misstankar om att det var något annat. Skuggan av misstankarna fanns länge. Nu har vi två mord och ett mordförsök inom ett år. Även om JM pratar om en avundsvärd förmåga att gå vidare, hur ska alla andra kunna gå vidare?
JM erkänner
Det finns flera exempel på uttalanden som JM gjort som kan tolkas som erkännanden även om det också kan vara felsägningar.
2017-05-11 i tingsrätten:
"Min son tror jag ångrade mig på en gång"
2017-06-05 i tingsrätten:
”Du har sagt att om någon ska döda din pappa så är det du, inga afghaner med kniv”
Med svaret drar JM in Freud och trasslar in sig ännu mer.
2017-06-08 i tingsrätten:
"JM: – För jag har inte förstått att jag har varit skyl… eller anklagad för ett mord. Eller för två mord."
Det finns säkert fler exempel...
–
Inte omöjligt, men makabert på flera sätt.
"Samla familjen på platsen där vi brukar ta livet av familjemedlemmar som vi inte vill ha kvar!"
"Kom till kräftfisket! Alla utom en kommer hem igen!"
JMs farfar dog under oklara omständigheter. Det fastställdes som självmord, men det fanns misstankar om att det var något annat. Skuggan av misstankarna fanns länge. Nu har vi två mord och ett mordförsök inom ett år. Även om JM pratar om en avundsvärd förmåga att gå vidare, hur ska alla andra kunna gå vidare?
JM erkänner
Det finns flera exempel på uttalanden som JM gjort som kan tolkas som erkännanden även om det också kan vara felsägningar.
2017-05-11 i tingsrätten:
"Min son tror jag ångrade mig på en gång"
2017-06-05 i tingsrätten:
”Du har sagt att om någon ska döda din pappa så är det du, inga afghaner med kniv”
Med svaret drar JM in Freud och trasslar in sig ännu mer.
2017-06-08 i tingsrätten:
"JM: – För jag har inte förstått att jag har varit skyl… eller anklagad för ett mord. Eller för två mord."
Det finns säkert fler exempel...
–
Hur är det, vet du om det finns det något fylligare belägg för farfaderns avdagatagande än JM:s egen antydan i förhör? Inget man gärna pratat om förstås.
Man påminns av några av Möllerskans slirigheter om en av de endast två riktigt roliga vitsarna i Freuds Der Witz -- äktenskapsmäklarens spontana reaktion på pappans tvivel inför att matsilvret verkligen hör till huset vid husesynen: --"Men vem i hela friden tror ni skulle låna ut ett så pass fint matsilver till de här människorna!" He he.